يكشنبه ۱۰ ژوئن ۱۸
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای طرح مسدود کردن شماره هایی که با پیامک های تبلیغاتی باری مشترکین ایجاد مزاحمت می کنند عنوان کرد که طی ۴ ماه اخیر میزان ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته، کاهش یافته است و مطابق با مکانیزم های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پیامکهای تبلیغاتی مزاحم که از سوی مشترکان به سامانه های ۱۹۵ و ۸۰۰ گزارش داده می شوند، برخورد می کنیم.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.
مجید حقی گفت که هم اکنون مشکل عمده به پیامکهای تبلیغاتی مربوط می شود که از سرشماره های شخصی موبایل به صورت انبوه به کاربران ارسال می شود. این شماره ها پس از شناسایی مسدود خواهند شد. متاسفانه در طول زمان، این کاربران خطوط خود را تغییر داده و یا رفتار تجاری خود را تغییر می دهند، اما با این وجود ما نیز رفتار نظارتی خود را با آنها مطابقت داده و در کمترین زمان ممکن، این شماره ها را شناسایی کرده و با آنها برخورد می کنیم.
حقی همچنین عنوان کرد که به زودی اپراتورهای تلفن همراه، پنل کاربری ویژه هر مشترک تلفن همراه را راه اندازی کنند که مدیریت دریافت پیامک در اختیار مشترک باشد. با وجود این پنل کاربری مشترک می تواند ارسال و یا عدم ارسال انواع مختلف پیامک را انتخاب و تنظیم کرده و مطابق با آن لیست، اپراتور امکان ارسال پیامک را برای مشترک فراهم می کند.
طبق اظهارات معاون سازمان تنظیم مقرارات پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس خواهد بود که به مشترک اختصاص می یابد تا بتواند مسیر ورود پیامک های لازم را باز و پیامک های مزاحم را مسدود کند؛ با این وجود انتظار می رود با اجرای این دستورالعمل که در راستای حفظ حریم شخصی و شهروندی شهروندان انجام می شود، شماره های مزاحم تبلیغاتی در کمترین بازه زمانی، حذف شوند.
با گذشت 4 ماه از اجرایی شدن طرح مقابله با پیامک های مزاحم، شما به عنوان یکی از مشترکین اپراتورهای موبایل آیا تغییری در میزان دریافت این پیام ها مشاهده کرده اید؟ در کدام اپراتور متوجه این تغییرات شده اید؟