پنجشنبه ۲۱ ژوئن ۱۸
اینستاگرام امروز نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV) را رسماً معرفی کرد. هرچند که برای استفاده از قابلیت تلویزیون اینستاگرام یا آی جی تی وی (IGTV) لزومی به نصب نرم افزار جداگانه آن ندارید اما ارائه نرم افزار مجزا از سوی اینستاگرام برای این بخش نشان از تمرکز ویژه برای آن دارد دقیقا مثل بخش دایرکت. اگر شما دوست نداشتید که نرم افزار جداگانه آی جی تی وی (IGTV) را روی موبایل خود نصب کنید، همچنان می توانید از آیکون کنار بخش دایرکت به تلویزیون اینستاگرام وارد شوید. اما بخش تلویزیون اینستاگرام چیست و چه چیزهایی را باید درباره آن بدانید؟ در ادامه با عبیاتی همراه باشید تا هر آن چیز را که لازم است درباره تلویزیون اینستاگرام در عبیاتی بخوانیم.
بخش تلویزیون اینستاگرام به عنوان ویدئو هاب برای این شبکه اجتماعی تصویر و ویدئو محور ارائه شده است. خوانده ایم که فیس بوک یعنی شرکت مالک اینستاگرام در تلاش است تا این سلاح خود را برای مبارزه با گوگل و سرویس یوتیوب مسلح کند. زمانی که شما وارد اینستاگرام تی وی (IGTV) می شوید ویدئوهایی که به صورت عمودی تهیه شده اند به صورت خودکار آغاز به پخش می کنند. این ویدئو ها میتوانند ویدئو های افرادی باشند که شما آنها را دنبال میکنید یا همانند پیشنهادهای ویژه اینستاگرام در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می شود. همانطور که گفتیم نرم افزار مجزای این بخش ارائه شده و اگر مایل به دانلود نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV) برای اندروید و iOS از لینک زیر اقدام کنید.
مدیر اجرایی اینستاگرام آقای Kevin Systrom می گوید که این برنامه یعنی تلویزیون اینستاگرام طراحی شده تا کاربران بتوانند راحتتر ویدئوها را روی موبایل هوشمند خود ببینند. او اشاره می کند که اکثر نرم افزارهای تماشای ویدئو شما را مجبور به جستجو در محتوای آنها می کنند، این اما کاملا با روالی که شما از یک تلویزیون می شناسید متفاوت است. شما وقتی که می خواهید تلویزیون نگاه کنید به راحتی آن را روشن میکنید و محتوا پخش میشود. این حالتی است که رقبای اینستاگرام TV ندارند اما وقتی شما وارد IGTV می شوید، ویدیوها به صورت خودکار پخش می شوند. خوب البته این حالت به اینستاگرام کمک می کند تا تبلیغات خود را نیز راحتتر در نگاه اول به شما ارائه کند، هوشمندانه است!
وقتی شما وارد IGTV می شوید، ویدیوها به صورت خودکار پخش می شوند
به گفته یکی از مدیر محصول های تلویزیون اینستاگرام، تولید کننده های محتوا می توانند ویدئوهای خود را مستقیماً در اینستاگرام آپلود کنند و این باعث میشود که اینستاگرام به عنوان یک رقیب برای پخش ویدیویی موبایلی برای یوتیوب ظاهر شود. در ابتدا شما می توانید ویدئوهایی تا مدت زمان ۱۰ دقیقه را آپلود کنید و حساب های کاربری بزرگتر می توانند ویدیوهای ساعتی را آپلود کنند. اینستاگرام عنوان میکند که با گذشت زمان آنها اجازه آپلود ویدئو بدون محدودیت زمانی را نیز می دهند.
اینستاگرام عنوان میکند که با گذشت زمان آنها اجازه آپلود ویدئو بدون محدودیت زمانی را نیز می دهند.
در آغاز تلویزیون اینستاگرام (IGTV) تبلیغات نخواهد داشت اما قاعدتاً روزی به تبلیغات خواهد رسید. همانند یوتیوب اینستاگرام هم این درآمد از تبلیغات را با تولید کننده های محتوا تقسیم خواهد کرد. اینستاگرام قابلیت استوری های ۲۴ ساعته و پیام خصوصی یا همان دایرکت مسیج (DC) را ارائه کرد تا راه ارتباطی خوبی برای کانال ها با کاربرانشان ایجاد شود. تلویزیون اینستاگرام قرار است که مسیر متفاوتی از ارتباط را گسترش دهد تا مردم به سمت علاقه مندی های خود بروند. اینستاگرام تمام تلاش خود را میکند که شبکه اجتماعی برای ارتباط های فردی و علاقه مندی ها در کنار باشد. مدیرعامل اینستاگرام می گوید که شما هیچ جای دیگری نمی توانید این را داشته باشید، ترکیبی یکتا از مخلوط هر دو.
افرادی که در یوتیوب برنامه های مخصوص به خود را داشتند سعی میکنند که در اینستاگرام نیز برنامه های خود را منتشر کنند. به گفته آنها مشخص نیست که کدام پلتفرم پیروز خواهد بود پس بهتر است که شما همه جا حضور داشته باشید. بخش ویدئوهای اینستاگرام همزمان با ارائه بخش مخصوص بازی در فیس بوک ارائه میشود، بخشی که دوباره طراحی شده ویدئوهای زنده است. البته بخش تلویزیون اینستاگرام را می توان الهام گرفته شده از ویژگی دیسکاور اسنپچت هم دانست. بخش که برای کاربران نوجوان طرح در نظر گرفته شده بود و کسب و کارها از آن پاسخ گرفته بودند. توجه داشته باشید که نوجوان ها این روزها بیشتر از اینکه پای تلویزیون بنشینند، سرگرم موبایل خود هستند و پلتفرم های ارائه محتوای ویدئویی قطعاً جایگزین مخاطبین میلیاردی تلویزیون خواهند بود. چندی پیش در فرنگی خواندیم که در چین سرانه استفاده از محتوای ویدئویی روی موبایل بیشتر از سرانه استفاده از محتوای ویدئویی روی تلویزیون است.
نوجوان ها این روزها بیشتر از اینکه پای تلویزیون بنشینند، سرگرم موبایل خود هستند
هدف نهایی هر دو پلتفرم رقابت مستقیم با یوتیوب است. ابته اجازه بدهید نگاهی به یوتیوب و تفاوتهای آن با اینستاگرام تی وی (IGTV) داشته باشیم. شما وقتی وارد یوتیوب میشوید کاملا متمرکز بر ویدئو هستید وقتی وارد اینستاگرام می شوید ابتدا تصاویر دوستان و یا صفحاتی را که دنبال میکنید میبینید و سپس اگر مایل بودید وارد یک تب دیگر یا نرم افزار جلوه می شوید تا محتوای ویدئویی را ببینید. از طرفی یوتیوب تولیدکنندههای محتوای بسیاری دارد که هم اکنون درآمد مناسبی را از آن دارند اما اینستاگرام در وهله اول نه پولی به تولیدکننده محتوا می دهد که بخواهد محتوای اختصاصی برای آن تولید کنند و نه درآمد از تبلیغات خواهد داشت.
اینستاگرام روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است
در حال حاضر اسنپ چت سعی میکند که شما کمتر از برنامه بیرون بروید و نیاز باشد که حل زیادی را برای رسیدن به محیط پخش محتوای ویدئویی داشته باشید اما اینستاگرام روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است و حتی یک نرم افزار جداگانه برای آن ارائه نموده که به عقیده مدیرعامل اینستاگرام اگر شما میخواهید که ویدئو های طولانی مدت ببینید هست نیاز به یک فضای جداگانه دارید ما واقعاً میخوانیم که این دو بخش را از هم جدا کنیم و شما مشخص کنید که میخواهید در کدام بخش ماجراجویی کنید.
نظر شما چیست به نظر می رسد که اینستاگرام در زمینه ارائه فضایی برای محتوای ویدئویی طولانیمدت کاملاً مصمم است و این بار فیس بوک آمده تا جنگی اساسی را با گوگل به راه بیندازد. پخش تلویزیونی اینستاگرام تنها امروز است که راه اندازی شده و زمانی که این مطلب برای شما در عبیاتی در حال نگارش است نزدیک به یک میلیون نفر کاربر آنلاین در بخش اینستاگرام تی وی وجود دارد که بی نظیر است.