دانلود اپلیکیشن مجله

ترکیه به دنبال ممنوعیت فعالیت اوبر

ترکیه به دنبال ممنوعیت فعالیت اوبر

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط رسانه ها، دولت ترکیه قصد دارد به زودی مانع از ادامه فعالیت سرویس تاکسی اینترنتی اوبر در شهرهای این کشور شود. رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز گذشته در جریان یک مهمانی افطار در صحبت هایی اعلام کرد پروژه تجاری اوبر در ترکیه به پایان راه خود رسیده است و به زودی دستورات لازم برای جلوگیری از فعالیت های این سرویس توسط وزارت کشور ترکیه ابلاغ خواهد شد. در حال حاضر رانندگان اوبر با دریافت گواهینامه هایی که هزینه دریافت آنها به مراتب کمتر از هزینه دریافت گواهی تاکسیرانی است در این کشور فعالیت می کنند و دولت ترکیه عقیده دارد باید منافع رانندگان این کشور را در اولویت بالاتری نسبت به یک سرویس بیگانه قرار داد.

مقامات اوبر هنوز پاسخی به این ادعا نداده اند اما شنیده شده یک درخواست دادرسی قضایی برای تاریخ 4 ژوئن (امروز) به ثبت رسیده تا وکلای اوبر از فعالیت این سرویس در ترکیه و غیر قانونی بودن گفته های رییس جمهور این کشور دفاع کنند. به گفته کارشناسان بسیار بعید است فعالیت اوبر در ترکیه متوقف شود. ترکیه سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان است و وجود سرویس بین المللی اوبر اعتباری دوچندان به سامانه های حمل و نقل داخلی این کشور به خصوص برای مسافران بین المللی خواهد بخشید. در نتیجه به نظر می رسد صحبت های اردوغان بیشتر یک شوی تبلیغاتی برای انتخابات پیش رو باشد. گفته می شود رجب طیب اردوغان قصد دارد با اعمال فشار بر اوبر به عنوان یک سرویس خارجی، احساسات ملی گرایانه مردم ترکیه را تحریک کرده و به این ترتیب آرای بیشتری را به سبد حزب خود سرازیر کند. اوبر پیش از این با مشکلاتی مشابه در چک و مصر نیز مواجه شده بود اما توانست هر دوی آنها را با موفقیت پشت سر بگذارد. با این حال تجربیات ناخوشایندی همچون اعتراض رانندگان تاکسی در لندن نیز در کارنامه کاری چند سال اخیر این سرویس به چشم می خورند که باعث عقب نشینی آنها شده است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate