دانلود اپلیکیشن مجله

کوچکترین رایانه جهان از یک دانه برنج هم کوچکتر است

کوچکترین رایانه جهان از یک دانه برنج هم کوچکتر است

اگر کمی نگاهمان را گسترش دهیم و وظایفه متفاوتی برای رایانه ها در نظر بگیریم برای آشنا شدن با کوچکترین رایانه جهان آماده خواهیم شد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

این میکرو رایانه که در برابر دانه ای برنج مشابه یک سیارک کوچک در برابر خورشید به نظر می رسد حتی از رایانه معرفی شده توسط IBM در مارس گذشته هم ابعاد کوچکتری دارد، به طوری که هر وجه آن از 0.33 میلیمتر بزرگتر نیست. این در حالیست که رایانه IBM ابعادی برابر با 1 در 1 میلیمتر داشت و رکورددار قبلی از دانشگاه میشیگان هم دارای ابعاد 2 در 2 در 4 میلیمتر بود.

بر خلاف رایانه های عادی که اطلاعات بر روی حافظه های داخلی آنها ذخیره می شود، در این رایانه مینیاتوری از سلول های فوتو ولتایی استفاده شده است. با این حال بخش هایی مانند پردازنده، حافظه سیستمی و فرستنده ها و گیرنده های بی سیم همچنان به کار گرفته شده اند که همگی داده ها را از طریق انتقال نور و تبدیل آن به الکتریسیته دریافت می کنند. توان مورد نیاز برای راه اندازی این دستگاه هم توسط پایه زیرین آن تامین می شود که باز هم نور را به انرژی مورد نیاز قطعات تبدیل می کند.

در حال حاضر از این رایانه به عنوان سنسوری برای تشخیص دقیق دما استفاده می شود. به گفته تیم سازنده، پالس های الکترونیکی با هدف تبدیل دما در بازه های زمانی مشخص استفاده می شوند و در نتیجه، دما را می توان بر حسب مجموعه ای از سلول های درون یک حجم با نرخ خطایی در حدود 0.1 درجه سلسیوس گزارش کرد. گری لوکر، یکی از اعضای تیم سازنده این دستگاه در رابطه با موارد استفاده آن به Digital Trends گفت "به دلیل ابعاد بسیار کوچک این سنسور می توان از آن درون سلول های سرطانی استفاده کرد تا به این ترتیب تغییرات دمای درون سلول های سرطانی را با دمای بافت عادی مورد مطالعه قرار داد. این کار می تواند به بررسی روند درمان بیمار کمک شایانی داشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate