دانلود اپلیکیشن مجله

خبر ارز 4200 تومانی برای بخش کامپیوتر کشور دروغ است!

خبر ارز 4200 تومانی برای بخش کامپیوتر کشور دروغ است!

در روزهای گذشته مطالبی مبنی بر ارائه دلار 4200 تومانی به منظور تهیه برخی اقلام اساسی کشور از جمله برخی بخش های IT و سخت افزار را برای شما عزیزان منتشر کردیم.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

پس از انتشار این مطلب، برخی از وارد کنندگان و فروشندگان بزرگ سخت افزار، طی تماس با بنده اظهار داشتند که اخبار اختصاص دلار 4200 تومانی به این بخش صحت نداشته و این بازار همچنان دارای مشکلاتی است. سند این ادعا، سخنان سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران است که به تازگی با برخی خبرگذاری ها اعم از فارس، مصاحبه کرده است.

((سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که اخیراً اعلام شده به کالاهای صنف رایانه به عنوان کالاهای دسته دوم (کالاهای واسطه‌ای) از محل ارز حاصل از صادرات پتروشیمی، فولاد، مواد معدنی ( ارزی که به سامانه نیما واریز می‌شود) دلار 4200 تومانی اختصاص داده می‌شود، گفت: این موضوع در جلسه ویژه روز پنج‌شنبه گذشته با اتاق اصناف در جهت تهیه گزارش برای دولت و مجلس، مطرح شد.  وی گفت:

دولت ادعا می‌کند به کالاهای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات IT از گذشته ارز اختصاص داده و اکنون نیز ارز در حال ارائه به این صنف است.

او حتی نمی‌گوید در آینده ارز تخصیص پیدا خواهد کرد؛ این در حالی است که با مدرک اعلام کردیم، دولت نه تنها در گذشته، بلکه امروز نیز هیچ ارزی به واردکننده کالای آی‌تی نداده است.

به گزارش خبرگذاری فارس، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:‌

پس از ثبت سفارش تمامی مراحل تا آخرین مرحله در سامانه تخصیص ارز که ارجاع واردکننده به بانک عامل یا صرافی برای دریافت ارز است، انجام می‌شود، اما پس از یک ماه به او اعلام می‌کنند، ارز نداریم و برود پولش را پس بگیرد. این در حالی است که از نظر سیستمی در سامانه ثبت سفارش تمامی مراحل انجام شده و حتی در آمار صرافی نیز پرداخت فلان مقدار ارز محاسبه می شود اما در واقع پولی ردوبدل نشده و نه ارزی به صورت مستقیم به واردکننده پرداخت شده است و نه به طرف فروشنده حواله شده است.))

ایشان در ادامه به ارائه برخی گزارش های اشتباه در این زمینه اشاره کرده و حتی گزارش هایی از پرداخت غیر قانونی را مطرح کرده اند. ایشان به افزایش 100% تا 200% اکثر اقلام دنیای IT و کامپیوتر اشاره کرده اند. نه تنها در دور نخست، بلکه در دور دوم (2 روز گذشته) که خبر تخصیص دلار 4200 تومانی به این بخش اعلام شد، خبری از چنین ارزی نبوده و بازار IT همچنان در حال فرو رفتن در رکودی بی سابقه است. متاسفانه سخنان رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با تماس هایی که از سوی مدیران شرکت های کامپیوتری با بنده برقرار شده است، کاملا مطابقت دارد؛ در نتیجه خبری از ثبات در روزهای آتی نخواهد بود. این آشفتگی در بخش هایی از بازار موبایل نیز به وضوح مشخص بوده و از روز گذشته دامن گیر بازار کنسول های بازی نیز شده است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate