دانلود اپلیکیشن مجله

مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت هاب (بروزرسانی: تایید مایکروسافت و اعلام مبلغ توافق شده)

مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت هاب

در دنیای برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزاری، گیت هاب نامی بسیار آشناست اما اگر با آن آشنا نیستید به صورت ساده شده و خلاصه باید گفت گیت هاب یک سرویس میزبانی تحت وب برای کنترل نسخه با استفاده از گیت است و عموما از آن برای کدهای رایانه ای استفاده می شود. امکان یافتن باگ ها، مدیریت وظایف و افزودن ویکی ها برای هر پروژه و شاید مهم تر از همه امکان ذخیره، به اشتراک گذاری و بحث درباره کدهای نوشته شده توسط تیم های برنامه نویسی از سراسر جهان از جمله ویژگی هایی است که گیت هاب را به پر استفاده ترین سرویس برنامه نویسان در جهان تبدیل کرده تا جایی که در آخرین آمار منتشر شده در آپریل 2017 مشخص شد 20 میلیون کاربر در گیت هاب عضویت دارند و آن را به بزرگترین مرجع کدها در جهان تبدیل کرده اند. همین نکات درخشان است که باعث افزایش ارزش گیت هاب شده و حالا خبر می رسد که مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین غول های نرم افزاری جهان به دنبال تصاحب آن است.

به گفته Business Insider و CNBC از دو منبع مختلف، مایکروسافت جلساتی را با مدیران گیت هاب در هفته های گذشته برگزار کرده و پس از ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در پروژه های مشترک، حالا به دنبال تصاحب کامل آن است. در حال حاضر مشخص نیست که این مذاکرات در چه مرحله ای قرار دارند اما به گفته CNBC آنچه قطعی به نظر می رسد آن است که گیت هاب رقمی بالاتر از پیشنهاد مایکروسافت برای خرید کامل این سرویس درخواست کرده و هنوز با این انتقال موافقت نکرده است. در طرف مقابل مقامات هیچ یک از این دو کمپانی نیز توضیحی درباره مذاکرات انجام شده و شرایط فعلی ارائه نکرده اند تا بازار شایعات همچنان داغ باشد. با این حال دلایل زیادی وجود دارند که نشان می دهند چرا مایکروسافت علاقمند به خرید گیت هاب است. برای مثال تصاحب Github می تواند دسترسی به مجموعه ای بسیار بزرگ از توسعه دهندگان را برای مایکروسافت امکان پذیر کند تا به وسیله آنها شتاب بیشتری به رشد اپلیکیشن های مورد نیاز این شرکت در بخش ویندوز، پلتفرم Azure و واقعیت افزوده داده شود. همچنین داده های گیت هاب می توانند به افزایش توانایی های پروژه هوش مصنوعی مایکروسافت نیز کمک شایانی کنند؛ اما ممکن است برخی از توسعه دهندگان که علاقه ای به همکاری با مایکروسافت ندارند را نیز از گیت هاب خارج کند. با در نظر گرفتن این شرایط به نظر می رسد مایکروسافت در حال عملیاتی کردن یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری خود است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر آینده این شرکت داشته باشد.

بروزرسانی: کمپانی مایکروسافت دقایقی پیش اعلام کرد پس از توافق با مدیران گیت هاب، خرید این سرویس توسط مایکروسافت نهایی شده است. به گفته مایکروسافت خرید گیت هاب با پرداخت مبلغ 7.5 میلیارد دلار انجام شد و به این ترتیب گیت هاب پس از لینکداین که در سال 2016 به ارزش 26.2 میلیارد دلار خریداری شد دومین خرید بزرگ ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate