دانلود اپلیکیشن مجله

واردات کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس به کشور ممنوع شد

واردات کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس به کشور ممنوع شد

از روز گذشته و با دستور مستقیم وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات بیش از 1400 قلم کالا به کشور ممنوع اعلام شد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

بر اساس بخشنامه جدید وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت موظف است دستورالعمل های لازم را برای جلوگیری از واردات این کالاها که فهرست کامل آنها نیز منتشر شده اجرایی نماید. این کالاها عمدتا مواردی هستند که نمونه داخلی آنها موجود بوده و با توجه به شعار سال 97، با هدف تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان کشور از ورود آنها خودداری می شود که برای مثال می توان به مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، تجهیزات مورد نیاز احداث ساختمان و مواردی نظیر آنها اشاره کرد. با این حال و در کمال تاسف و شگفتی، واردات کنسول های بازی نیز مشمول این ممنوعیت شده است.

مطابق فهرست منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای اجرای بازی های ویدیویی مشمول ممنوعیت اخیر قرار گرفته اند. در نتیجه از این پس سفارش برای واردات کنسول های بازی پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو از هر مدلی توسط این وزارتخانه پذیرفته نخواهد شد. این در حالیست که نمونه داخلی برای کنسول های بازی وجود ندارد و هیچ تولید کننده داخلی مدعی ساخت کنسول بازی نیست. ضمن اینکه در ماه های اخیر و با اختصاص نیافتن ارز پایه برای واردات این کالاها، قیمت آنها به شدت در بازار افزایش یافته و توجیه "ضروری نبودن اختصاص ارز" برای آنها هم کارساز نیست.

گزارشات از بازار نشان می دهند جمعی از فروشندگان کنسول های بازی با وجود داشتن موجودی از فروش آنها خودداری می کنند تا وضعیت بازار روشن شود و فروشگاه هایی که با درخواست خریداران موافقت می کنند نیز کنسول های بازی را با افزایش قیمتی بین 300 تا 500 هزار تومان در بازار عرضه می کنند. متاسفانه به نظر می رسد طی ماه های آینده، کاربران رایانه در کشور نه تنها به دلیل افزایش وحشتناک قیمت قطعات سخت افزاری قادر به ارتقای رایانه و خریداری سیستم های گیمینگ نیستند، بلکه با ممنوعیت واردات کنسول های بازی می بایست به کلی قید انجام بازی های ویدیویی را بزنند و به دنبال سرگرمی دیگری در این شرایط نابسامان اقتصادی باشند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate