دانلود اپلیکیشن مجله

روند رشد Dolby Vision رضایت بخش نیست

روند رشد Dolby Vision رضایت بخش نیست

به همان اندازه که فناوری LED RGB در این روزهای سخت افزار مهم است، پخش محتوا با فناوری های HDR و Dolby Vision نیز در دنیای صوتی و تصویری مهم است. در حالی که بسیاری از تجهیزات صوتی و تصویری از فناوری HDR 10+ بهره می برند، سونی اقدام به آپدیت پخش کننده های بلو-ری خود در مدل Sony X700 UHD کرده است. این شرکت ژاپنی که روزگاری در صنعت صوت و تصویر حرف های بسیاری برای گفتن داشت، امروزه به مانند سابق در این صنعت نمی درخشد؛ با این وجود سبد کالای آن همواره دارای محصولاتی ارزشمند است.

سونی در اوایل سال جاری میلادی، بروزرسانی Firmware را برای تلویزیون های تولید شده در سالهای 2016 و 2017 منتشر نمود؛ این بروزرسانی به منظور دریافت تصاویری با فرمت Dolby Vision و پخش آنها بود. کمی بعد بروزرسانی مشابه برای تلویزیون های تولید شده این شرکت که فاقد Dolby Vision بودند نیز ارائه شد. اینک این آپدیت برای پخش کننده حرفه ای UBD-X700 UHD Blu-ray نیز منتشر شده است تا بدین ترتیب تنها پخش کننده دیسک های بلو-ری اچ دی در فرمت دالبی ویژن باشد.

با این وجود فوربس گزارش می دهد که این بروزرسانی با کمی مشکلات فنی در حین پخش تصاویر دالبی ویژن روبرو است. از سوی دیگر، Dolby Vision باید در حال حاضر به صورت دستی برای دیسک های Blu-ray UHD، Netflix و Vudu فعال شود که نیازمند خاموش سازی قابلیت HDR 10 است. روند رشد Dolby Vision چندان رضایت بخش به نظر نمی رسد. از سوی دیگر اما HDR 10 را داریم که امروزه به استانداردی بسیار بزرگ و واحد مبدل شده است. سامسونگ در پشت HDR 10 و ال جی در حمایت از Dolby Vision برخواسته اند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate