دانلود اپلیکیشن مجله

APU های AMD Fenghuang 15FF راه نجات گیمرهایی با بودجه محدود؟

APU های AMD Fenghuang 15FF راه نجات گیمرهایی با بودجه محدود؟

در وضعیتی که قیمت کارت گرافیک ها در ایران بسیار بالاتر از حد جهانی است، شاید وجود یک پردازشگر مجتمع نظیرAPUهایAMDبتواند آنها را مجددا به دنیای بازی پیوند دهد. پایگاه داده 3D Mark نتایج تخصصی و امتیازهای کسب شده از چند APU جدید AMD با کد رمز Fenghuang 15FF را منتشر کرده است که بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد. دست کم از نظر مشخصات فنی، می توان اینطور نتیجه گرفت که با سریعترین APU هایی روبرو هستیم که تا کنون جهان به خود دیده است. این داستان تا بدان جا ادامه دارد که حتی تراشه های مجتمع جدید (حاصل همکاری AMD و Intel) با نام Kaby Lake-G نیز در برخی مدل ها، از آنها ضعیفتر هستند.

در بخش CPU شاهد استفاده از 4 هسته منطقی ZEN در کنار 4 رشته پردازشی هستیم که برای اجرای بازی ها مناسب به نظر می رسد. این تراشه دارای 2 گیگابایت حافظه VRAM نوع HBM2 است که دارای فرکانس 1200 مگاهرتز برای هر تراشه است که در مجموع به فرکانس 2.4 گیگاهرتز می رسد.

AMDدر بخش پردازشگر گرافیکی، از معماری VEGA بهره می برد که در قلب آن 28 واحد CU، تعداد 112 و 64 واحد TMU و ROP و در نهایت 1792 پردازنده جریانی استفاده می گردد. پهنای باند حافظه در APU جدید با کد رمز Fenghuang 15FF به 307.2 گیگابایت در ثانیه رسده و ای ام دی از یک رابط حافظه با پهنای باند 1024 بیت استفاده می کند. بسیاری از موارد نظیر فرکانس ها، اعلام نشده باقی مانده است. گرافیک داخلی RX Vega 28 در کنار هسته های ZEN که اگر با قیمت مناسب عرضه شوند، می توانند در سیستم های AIO، مینی کامپیوترها و ... دارای مشتریان بسیاری باشند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate