دانلود اپلیکیشن مجله

دادستانی کل کشور:30 میلیون ایرانی مجرم هستند

30 میلیون نفر با دور زدن فیلترینگ تلگرام مجرم هستند

برای کاربران اینترنت در کشور و افرادی که پیگیر خبرهای حوزه فناوری ارتباطات هستند، فیلتر شدن تلگرام و پیامدهای آن به پر بحث ترین موضوع هفته های اخیر تبدیل شده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

از سویی دادستانی کل کشور استفاده از تلگرام را به دلیل فیتلر شدن آن جرم می داند و از سوی دیگر وزرا، نمایندگان مجلس و افراد رده بالای حکومتی نه تنها از تلگرام، بلکه از پلتفرم های فیلتر شده دیگری مانند توییتر برای رساندن پیام خود به مخاطبان استفاده می کنند و وکلای مجلس بنا به قوانین تصویب شده موضوع فیلتر شدن تلگرام را از اساس نادرست دانسته و عنوان می کنند در هیچ بخشی از قانون توضیحی درباره جرم بودن استفاده از ابزارهای دور زدن فیلترینگ داده نشده است.

با این حال کلاف سر در گم فیلترینگ تلگرام به تدریج پیچیده تر می شود و مردم همچنان به استفاده از این پیام رسان ادامه می دهند و تمایلی به جایگزینی آن با نمونه های داخلی ندارند. گزارش معاون دادستان کل کشور که امروز در رسانه ها منتشر شده به خوبی گویای این اتفاق است.

به گفته وی در حال حاضر بیشتر از 30 میلیون نفر از کاربران ایرانی اینترنت با استفاده از نسخه های جعلی تلگرام در حال دور زدن فیلترینگ آن هستند. طبق توضیحات او:

بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.

این در حالیست که پیشتر وزیر ارتباطات از تعلق اپلیکیشن هایی از جمله موارد یاد شده به سازمان های تایید شده کشور خبر داده بود. در واقع به وضوح مشخص است که مدیران این پیام رسان های جعلی نگرانی بابت فعالیت های خود در قالب دور زدن فیلترینگ تلگرام ندارند زیرا در حالی که حتی مارکت های نرم افزاری از قرار دادن نسخه های جدید تلگرام منع شده اند برنامه هایی مانند "تلگرام طلایی" همچنان در دسترس کاربران قرار دارند.

با این حال به نظر می رسد دادستانی کشور تصمیم گرفته مانع از فعالیت این اپلیکیشن ها شود زیرا به عقیده آنها:

استفاده از چنین اپلیکیشن هایی مانع از  فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشور خواهد شد, لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی  است.

معاون دادستان کشور همچنین در حمایت از پیام رسان های داخلی گفت:

برای فراگیر کردن پیام‌رسان‌های مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست، ان‌شاء‌الله این اتفاق‌های مبارک بزودی خواهد افتاد.

هفته گذشته خبر رسید که ادمین های تعدادی از کانال های تلگرامی در حوزه آشپزی، شیرینی پزی و کیک پزی به دادسرای قضایی در استان اصفهان احضار شده و به آنها تاکید شده است در صورت ترک نکردن تلگرام و انتقال ندادن فعالیت های خود به پیام رسان سروش با آنها برخورد خواهد شد.

اما نظر شما چیست؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate