دانلود اپلیکیشن مجله

مدیرعامل یوبی سافت از پایان دوران کنسول های بازی خبر داد

مدیرعامل یوبی سافت از پایان دوران کنسول های بازی خبر داد

آن طور که از شرایط بر می آید کنسول های بازی در یکی از درخشان ترین دوران خود به سر می برند. بازی های اختصاصی بی نظیری که برای این پلتفرم طراحی می شود تنها نمونه کوچکی از موفقیت بی نظیر کنسول ها در بین کاربران است. برای مثال می توان عنوان هایی مانند God of War یا Horizon Zero Down را در نظر گرفت که تحسین کاربران و کارشناسان را برانگیختند و نه تنها نمونه ای در دنیای رایانه های شخصی ندارند بلکه قرار نیست هرگز برای این محیط منتشر شوند. موفقیت کنسول ها به علاوه در کشوری مانند ایران به دلیل قیمت فوق العاده بالای قطعات سخت افزاری مورد نیاز یک سیستم گیمینگ و عدم توانایی بخش عمده ای از کاربران برای بروزرسانی سالانه دستگاه ها چشمگیر تر است. اما ظاهرا مدیرعامل یکی از بزرگترین تولید کنندگان بازی های ویدئویی در جهان، کنسول های بازی در مسیر انقراض گام بر می دارند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

یویس گیلموت، مدیرعامل کمپانی یوبی سافت، هفته گذشته در جریان مصاحبه ای با نشریه ونیتی نظر خود را درباره آینده کنسول ها بیان کرد. به گفته او احتمالا تنها یک نسل دیگر از کنسول های بازی عرضه خواهند شد و پس از آن این دستگاه ها کاملا از چرخه تولید خارج می شوند.

به نظر من یک نسل دیگر هم وجود خواهد داشت اما با احتمال بسیار زیاد به تدریج سخت افزارهای ]اختصاصی[ کمتری تولید می شوند. در آینده امکان اجرای آنلاین محتوا در دسترس کاربران بسیار بیشتری قرار خواهد گرفت و نیازی به داشتن سخت افزارهای قدرتمند و پیچیده در خانه ها نیست.

مدیرعامل یوبی سافت به این ترتیب اعتقاد دارد حذف شدن کنسول ها و جایگزینی آنها با سیستم های رایانش ابری در کنار افزایش سرعت اینترنت برای اجرای آنلاین بازی ها صنعت تولید بازی های ویدیویی را نیز دگرگون خواهد کرد و منجر به تولید بازی های رده AAA بیشتری از سوی تولید کنندگان خواهد شد. دلیل این امر استقلال توسعه دهندگان بازی از شرکت های تولید کننده سخت افزار خواهد بود زیرا می توانند جزئیات بازی های خود را بر اساس قدرت سیستم های پردازنده ابری تعیین کنند. به نظر می رسد این اظهارات بسیار نزدیک به واقعیت باشد. در حال حاضر کمپانی انویدیا در حال توسعه تکنولوژی جدید خود به نام Geforce Now است که امکان استفاده از پردازشگرهای گرافیکی ابری را برای کاربران امکان پذیر می کند و Valve نیز اپلیکیشن Steam Link را برای انتقال بازی به تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی عرضه کرده است. سونی به عنوان بزرگترین تولید کننده کنسول های بازی جهان اخیرا اعلام کرده بود که پلی استیشن 4 به پایان عمر خود نزدیک شده اما نسل بعدی حداقل سه سال بعد تولید می شود. با کنار هم قرار دادن قطعات این پازل می توان این پرسش را مطرح کرد که آیا محصولی به نام پلی استیشن 5 هرگز تولید می شود یا PS4 آخرین کنسول گیمینگ تاریخ خواهد بود؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate