دانلود اپلیکیشن مجله

جایگزینی پردازنده‌های انویدیا با تراشه‌های هواوی در مراکز داده مایکروسافت

احتمال جایگزینی پردازنده‌های انویدیا با تراشه‌های هواوی در مراکز داده مایکروسافت

طبق گزارشات جدید، مایکروسافت با شرکت چینی هواوی برای جایگزینی پردازنده‌های انویدیا با تراشه‌های هوش مصنوعی کرین در مراکز داده خود مذاکره می‌کند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

طبق گزارشات، مایکروسافت استفاده از تراشه‌ی هوش مصنوعی هواوی در تعدادی از مراکز داده‌ی خود را بررسی می‌کند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، علاوه‌بر اینکه تغییری بزرگ در زیرساخت‌های این شرکت رخ می‌دهد، انویدیا نیز به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی پردازنده‌های مراکز داده‌ی ردموندی‌ها از این قضیه متضرر خواهد شد.

منابع مطلع گزارش داده‌اند که هنوز مذاکرات بین این دو شرکت در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز هیچ‌گونه توافق قطعی حاصل نشده است.

مراکز داده‌ی مایکروسافت از طریق الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین فعالیت می‌کنند که توان پردازشی اغلبِ آن‌ها به‌واسطه‌ی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تأمین می‌شود. فعلاً ردموندی‌ها قصد ندارند همکاری با انویدیا را به‌کلی قطع کنند؛ در عوض آن‌ها در تلاش هستند تا در مراکز داده‌ای که کشور چین از آن‌ها میزبانی می‌کند، از پردازنده‌های هواوی استفاده کنند.

چین یکی از کشورهایی است که میزبان تعداد زیادی از مراکز داده‌ی غول نرم‌افزاری است؛ همچنین قرار است در آینده‌ی نزدیک تعداد بیشتری از این مراکز داده افتتاح شوند.

Microsoft به‌عنوانِ یکی از پیشگامانِ حوزه‌ی هوش‌مصنوعی، بارها و بارها از وجود فناوری هوش‌مصنوعی در چشم‌اندازِ بلند‌مدتِ خود سخن گفته است؛ بنابراین استفاده از تراشه‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعیِ Huawei در دیتاسنترهای این شرکت چندان جای تعجب ندارد.

غول فناوری چینی باور دارد که پردازنده‌های تولیدی خود با نمونه‌های انویدیا قابل رقابت است؛ با این حال، آن‌ها برای تطابقِ عملکردِ تراشه‌های خود با نیازهای مایکروسافت، تغییراتی را در آن‌ اعمال خواهند کرد.

هفته‌ی گذشته شرکت تابعه هواوی، یعنی های‌سیلیکون از پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. طبق گفته‌ی این شرکت، دو واحد مجزا برای پردازش‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی در نظر گرفته شده است که توان این پردازنده در محاسبات را با افزایش قابل‌توجهی روبرو می‌کند.

با این حال، جنگ تجاری این روزهای چین و ایالات متحده شرایط را برای همکاری شرکت‌های چینی و آمریکایی سخت‌تر از گذشته کرده است. حال باید دید که قانون‌گذاران آمریکا چه واکنشی نسبت به همکاری‌های روزافزون شرکت‌های فناوری آمریکایی با همتایان چینی خود نشان خواهند داد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate