دانلود اپلیکیشن مجله

اکسپریا XZ3 نخستین پرچمدار سونی با نمایشگر OLED معرفی شد

اکسپریا ایکس زد 3 معرفی شد؛ نخستین پرچمدار سونی با نمایشگر OLED

اکسپریا ایکس‌زد ۳ نخستین پرچم‌دار سونی با نمایشگر OLED،  در نمایشگاه ایفا معرفی شد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

سونی در نمایشگاه IFA 2018 از نخستین گوشی هوشمند خود با نمایشگر OLED رونمایی کرد، اکسپریا ایکس‌زد ۳، جدیدترین پرچم‌دار سونی با طراحی جذاب، نمایشگر ۶ اینچی OLED با حاشیه‌های باریک، اسپیکرهای استریو و سیستم‌عامل اندروید ۹ پای، نماینده‌ی جدید ژاپنی‌ها در عرصه‌ی رقابت محصولات پرچم‌دار در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

پرچم‌دار جدید سونی، نخستین گوشی هوشمند این شرکت به‌حساب می‌آید که از نمایشگری با پنل OLED استفاده می‌کند. براساس ادعای سونی در جریان کنفرانس مطبوعاتی این شرکت، نمایشگر ۶ اینچی اکسپریا ایکس زد ۳ حاصل همکاری واحد موبایل با تیم Bravia TV ژاپنی‌ها است. نمایشگر Xperia XZ3 با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ پیکسلی خود از نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد، از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و Sony سطح روشنایی، کنتراست و رنگ‌های تولیدی در آن را بی‌رقیب می‌داند.

سونی اکسپریا ایکس زد 3 / Sony Xperia XZ3

از نمایشگر کشیده‌ی اکسپریا ایکس‌زد ۳، پوششی از جنس گوریلا گلس محافظت می‌کند که مانند آنچه از پرچم‌داران سامسونگ سراغ داریم، با لبه‌هایی خمیده به فریم آلومینیوم سری ۷ دستگاه پیوند خورده است. ژاپنی‌ها حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر را نیز نسبت به نسل پیشین باریک‌تر کرده‌اند؛ به‌طوری که با وجود افزایش ۵ درصدی ابعاد گوشی در مقایسه با اکسپریا ایکس‌زد ۲، نمایشگر ۱۱ درصد بزرگ‌تر شده است.

صرف‌نظر از نمایشگر، سایر بخش‌های Xperia XZ3 تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و از همان زبان طراحی مبتنی بر سطوح خمیده‌ و گرد سونی موسوم به AMbient Flow تبعیت می‌کند. در حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر، اسپیکرهای استریوی S-Force سونی قرار دارند که با افزایش ۲۰ درصدی حجم صدا در کنار بهبود بیس و صداهای زیر، تجربه‌ی فراگیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورند، این اسپیکرها را سیستم ارتعاش پویای (Dynamic Vibration System) سونی در کنار پشتیبانی از کدک‌های صوتی متنوع همراهی می‌کند؛ اما متاسفانه همانند نسل قبل، خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست.

Sony Xperia XZ3

سونی چندین سال است که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را با گواهی IP مقاومت در برابر آب و گردوغبار عرضه می‌کند و اکسپریا ایکس‌زد ۳ نیز از این قاعدع مستثنی نیست، پرچم‌دار جدید سونی گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است، بدین مفهوم که به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام می‌آورد. سونی پرچم‌دار جدید خود را علاوه‌بر دو رنگ مشکی و سفید، در رنگ‌های جدید قرمز و سبز نیز عرضه خواهد کرد.

طبیعتا استفاده‌ی یک‌دستی از گوشی هوشمندی با نمایشگر ۶ اینچی دشوار خواهد بود؛ از این رو سونی با الهام‌گرفتن از فناوری اج‌سنس اچ‌تی‌سی، قابلیتی موسوم به Side Sense را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به‌موجب آن، با دو بار ضربه‌زدن به لبه‌ی گوشی، منوی میان‌بری ظاهر می‌شود که محتوای آن به‌لطف هوش مصنوعی، بسته به موقعیت مکانی و روز هفته تغییر خواهد کرد؛ به‌عنوان مثال هنگامی که در حال ورزش هستید، در این منو، اپلیکیشن اسپاتیفای ظاهر خواهد شد.

سونی اکسپریا ایکس زد 3 / Sony Xperia XZ3

قابلیت دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی در اکسپریا ایکس‌زد ۳ با نام Smart Launch شناخته می‌شود که به‌لطف آن، گوشی هنگامی که تصور می‌کند شما قصد ثبت عکسی را دارید، به‌صورت خودکار، اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کند؛ اما در حال حاضر مشخص نیست که عملکرد این قابلیت تا چه اندازه دقیق خواهد بود.

همانند نسل قبل، توان پردازشی Xperia XZ3 را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ تأمین می‌کند و این پردازنده، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی ۶۴ گیگابایتی را همراه خود دارد. ژاپنی‌ها ظرفیت باتری ایکس‌زد ۳ را نسبت به گذشته ارتقاء داده و به ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت رسانده‌اند که امکان شارژ بی‌سیم آن نیز وجود دارد. پرچم‌دار جدید سونی جزو معدود گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای راهی بازار می‌شوند.

Sony Xperia XZ3

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی بین ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۳، جایگزینی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نسل قبل با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که در پسِ لنزی با دیافراگم گشوده‌تر f/1.9 قرار دارد و امکان اضافه‌کردن چند انیمیشن به اسکن سه‌بعدی چهره‌ی کاربر را نیز می‌دهد. دوربین اصلی ایکس‌زد ۳ از همان سنسور ۱۹ مگاپیکسلی نسل قبل با پشتیبانی از ضبط ویدیوی 4K HDR و ویدیوهای اسلوموشین فول اچ‌دی ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ای استفاده می‌کند.

اکسپریا ایکس‌زد ۳ از ماه اکتبر با قیمت ۹۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد و بدین ترتیب به‌لحاظ برچسب قیمتی، بین دو گوشی ۷۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۲ پریمیوم قرار خواهد گرفت. آیا پرچم‌دار جدید سونی را رقیبی شایسته برای بزرگان دنیای گوشی‌های هوشمند می‌دانید؟ آیا برچسب قیمتی ۹۰۰ دلاری این گوشی، مانعی برای فروش موفق آن خواهد بود یا خیر؟ پاسخ خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

Sony Xperia XZ3

شما می‌توانید در جدول زیر مشخصات فنی کامل Xperia XZ3 را مشاهده کنید:

مشخصات فنی اکسپریا ایکس زد 3 سونی
عرضه
معرفی 2018، اوت
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (سپتامبر 2018)
نمایشگر
نوع OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.0 اینچ (~80.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل، نسبت تصویر 18 به 9 (~537 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5
- HDR BT.2020 - Triluminos display - Reality Engine
بدنه
ابعاد 158 در 73 در 9.9 میلی‌متر
وزن 193 گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس 5) و فریم آلومینیومی
گواهی IP65/IP68 (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Qualcomm SDM845 Snapdragon 845
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 630
حافظه
درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) - دو سیم‌کارته model فقط
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم
دوربین
اصلی 19 مگاپیکسل، 1/2.3 اینچ سایز سنسور, 25 میلی‌متری, 1.22 میکرومتر سایز پیسکل, f/2.0، فوکوس پیشبین خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30/60fps، 1080p@960fps، HDR, لرزشگیر الکترونیکی پنچ محوره
سلفی 13 مگاپیکسل, 1.12 میکرومتر سایز پیسکل, 1/3 اینج سایز سنسور, 23 میلی‌تری, f/1.9
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
- صدای 24 بیت/ 192 کیلوهرتز - سیستم ارتعاش دینامیک (Dynamic vibration system) - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما، طیف رنگ
- شارژ سریع باتری (Quick Charge 3.0) - شارژ بی‌سیم Qi - پخش‌کننده‌ی XviD/MP4/H.265 - پخش‌کننده‌ی MP3/eAAC+/WAV/Flac - نمایش‌دهنده‌ی اسناد - ویراستار عکس و فیلم
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، aptX HD، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله
رادیو خیر
USB 3.1، Type-C 1.0
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، نقره‌ای سفید، سبز، قرمز
محدوده قیمت حدود 800 یورو
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate