دانلود اپلیکیشن مجله

اینتل، مایکروسافت را از به‌کارگیری پردازنده آرم در سرفیس گو منصرف کرد

اینتل، مایکروسافت را از به‌کارگیری پردازنده آرم در سرفیس گو منصرف کرد

براساس گزارشی تازه، مایکروسافت در ابتدا درصدد به‌کارگیری پردازنده‌ی آرم در سرفیس گو بود؛ اما اینتل با پیشنهاد وسوسه‌انگیز خود، ردموندی‌ها را از این تصمیم منصرف کرد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

سرفیس گو، تبلت مبتنی بر ویندوز ۱۰ و مقرون‌به‌صرفه‌ی مایکروسافت، به‌عنوان نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر سرفیس پرو شناخته‌ می‌شود و همان ویژگی‌ها را با قدرت کمتری ارائه می‌دهد. با این حال این دستگاه، تغییرات کلان و قابل‌توجهی را که پیش از این برای تبلت‌های ویندوز ۱۰  انتظار می‌رفت،‌ به‌همراه نیاورده است. مایکروسافت سال گذشته وعده داده بود که تبلت‌های آتی ویندوز ۱۰، بیش از ۲۰ ساعت در استفاده‌ی بی‌وقفه دوام خواهند آورد و تنها نیازمند هفته‌ای یک بار شارژ خواهند بود. این چشم‌انداز به‌گفته‌ی مایکروسافت، نحوه‌ی تفکر ما درباره‌ی کامپیوترها را دستخوش تغییر خواهد کرد.

اما، این وعده‌ای بود که روی ویندوز ۱۰ آرم محقق شد و با وجود آنکه تا به امروز تعدادی از شرکت‌ها با هدف تلاش برای تحقق وعده‌ی یادشده، محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند؛ مایکروسافت خود هنوز به تعهدی که داده بود، عمل نکرده است. با این حال، براساس شایعه‌ای که به‌تازگی منتشر شده است، ظاهرا مایکروسافت درصدد پایبندی به عهد خود بوده است. پل توروت، افشاگر مطرح اخبار ردموندی‌ها در توییتر، گزارش می‌دهد که مایکروسافت درنظر داشت تا سرفیس‌گو را با پردازنده‌ی آرم عرضه کند؛ اما پیشنهاد وسوسه‌انگیز اینتل منجر به تغییر تصمیم Microsoft شد.

ظاهرا اگر مایکروسافت در تبلت جدیدش از پردازنده‌ی پنتیوم استفاده می‌کرد، از تخفیف‌های قابل‌توجه اینتل روی پردازنده‌های این شرکت بهره‌مند می‌شد. البته استفاده از پردازنده‌ی Intel مزایای بسیار زیادی دارد و به‌خصوص سازگاری دستگاه را با تمام اپلیکیشن‌های ویندوزی تضمین می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت با این اقدام خود، فرصت قرار دادن تبلت‌های Windows 10 را  در مسیری کاملا متفاوت و هم‌جهت با آیپدهای اپل از دست داد؛ مسیری که در آن، عمر باتری دیگر موجب نگرانی کاربران نخواهد شد.

با توجه به اینکه سرفیس‌گو آن‌قدر قدرتمند نیست که بتواند به کامپیوتر شخصی اصلی افراد تبدیل شود؛ شما کاربران عبیاتی، کدام پردازنده (آرم یا اینتل) را برای این دستگاه مناسب‌تر تشخیص می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate