دانلود اپلیکیشن مجله

لامبورگینی اونتادور SVJ رسما رونمایی شد

لامبورگینی اونتادور SVJ رسما رونمایی شد

نسخه‌ی SVJ از پرچمدار لامبورگینی اونتادور با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر و ۷۷۰ اسب بخار قدرت، رونمایی شد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

پس از انتشار تصاویر مختلف با پوشش استتار و البته رکوردشکنی گاو خشمگین ایتالیا در جهنم سبز، بالاخره پرچمدار قدرتمند لامبورگینی، سوپراسپرت اونتادور SVJ رونمایی شد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مقامات لامبورگینی در جریان جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance) رسماً از اونتادور SVJ در قالب نسخه‌ی ویژه‌ی SVJ 63 و استاندارد SVJ پرده‌برداری کردند.

Lamborghini Aventador SVJ

اونتادور SVJ یا سوپر ولوچه یوتا (SuperVeloce Jota)، رسماً قدرتمندترین سوپراسپرت جاده‌ای جدید لامبورگینی با پیشرانه‌ی V12 است؛ SVJ از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۷۷۰ اسب بخار قدرت (۷۵۹ اسب بخار BHP) و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور قدرت می‌گیرد و تمام آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک بهینه‌شده به چهار چرخ خود می‌فرستد. این قدرت در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه به نهایت می‌رسد، در حالی که تمام گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی V12، از ۶۷۵۰ دور بر دقیقه در دسترس است. اونتادور SVJ به‌لطف پیشرانه‌ی V12 که قدرت آن برابر مدل تولید محدود چنتناریو (Centenario) است، با نهایت سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۸.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SVJ با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم، سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و تایرهای سفارشی پیرلی P Zeo Corsa، برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به حدود ۳۰ متر مسافت نیاز دارد. در مقایسه با مدل سوپرولوچه، SVJ حدود ۴۰ درصد داونفورس (نیروی رو به پایین) بیشتری تولید می‌کند؛ این افزایش قابل توجه داونفورس، با استفاده از ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر، باله‌ی عقب بزرگ‌تر، بازطراحی کف خودرو، دیفیوزر جدید و کیت آیرودینامیک جلو ممکن شده است.

Lamborghini Aventador SVJ

بر اساس گفته‌های مقامات لامبورگینی، اونتادور SVJ از نسل دوم سیستم آیرودینامیک هوشمند این برند موسوم به ALA استفاده می‌کند. در این سیستم نحوه‌ی به‌کارگیری پنل‌های آیرودینامیک و تولید داونفورس در شرایط و سرعت‌های مختلف رانندگی به‌صورت هوشمند تغییر می‌کند؛ در حقیقت بالچه‌های کار گذاشته شده در کیت بدنه، در کمتر از ۵۰۰ میلی‌ثانیه تغییر حالت می‌دهند. زمانی که بالچه‌های ALA ورودی هوای سپر جلو بسته هستند، تولید داونفورس بیشتر می‌شود و زمانی که باز هستند، ضریب کشش کاهش یافته تا نهایت شتاب‌گیری و سرعت SVJ ممکن باشد. این شرایط برای بالچه‌های ALA بخش عقب خودرو نیز تکرار می‌شود. شاسی اونتادور SVJ در مقایسه با SV مقا‌وم‌تر و سازگارتر با شرایط رانندگی در پیست شده است. سیستم اگزوز هم در عین وزن کمتر، صدای سرزنده‌تری از پیشرانه‌ی V12 منعکس می‌کند. سیستم‌های کنترل پایداری، انتقال قدرت تمام چرخ محرک و ترمز ABS همه با تمرکز به ایجاد بیشترین چسبندگی تایرها به جاده، بهینه‌سازی شده‌اند. درواقع افزایش قدرت و بهینه‌سازی‌های آیرودینامیک لامبورگینی اونتادور SVJ باعث شد تا این سوپراسپرت ایتالیایی یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کند تا عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان در جهنم سبز از کنار نام پورشه 911GT2 RS خط بخورد.

Lamborghini Aventador SVJ

فقط ۹۶۳ دستگاه لامبورگینی اونتادور SVJ تولید خواهد شد که ۶۳ دستگاه آن، مدل ویژه‌ی SVJ 63 با قیمت بالاتر و تریم سفارشی، برای گرامی‌داشت تأسیس برند لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ است. قیمت مدل SVJ 63 اعلام نشده اما اونتادور SVJ استاندارد برچسب قیمت پایه ۵۱۷ هزار و ۷۷۰ دلار خورده است. لامبورگینی اونتادور SVJ رکورددار جدید پیست نوربرگ‌رینگ، اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی می‌رسد.

گالری عکس

Lamborghini Aventador SVJ

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VJB6l/s1/lamborghini-aventador-svj.jpg

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate