دانلود اپلیکیشن مجله

خودروی خودران نورو برای تحویل مواد غذایی در آمریکا

خودروی خودران نورو برای تحویل مواد غذایی در آریزونا، عملیاتی می‌شود

خدمات تحویل مواد غذایی فروشگاه کروگر با همکاری استارتاپ نورو در ایالت آریزونا آمریکا آغاز شد؛ در این طرح از خودروی خودران استفاده می‌شود.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

شهروندان آمریکایی در ایالت آریزونا که زمان کافی برای رفتن به فروشگاه و خرید کردن ندارند، از این پس می‌توانند به راحتی در خانه خرید کنند و مواد غذایی مورد نیاز خود را درب منزل تحویل بگیرند. فروشگاه بزرگ کروگر (Kroger) اعلام کرد که فاز آزمایشی استفاده از خودروی خودران نورو (Nuro) را در ایالت آریزونا آغاز کرده است. در این طرح، مشتریان کروگر می‌توانند اجناس سفارش داده شده از فروشگاه فرای‌فود در اسکاتس‌دیل آریزونا را به کمک خودروی خودران نورو تحویل بگیرند. 

Nuro Autonomous self-driving car / خودروی خودران نورو

استارتاپ نورو که دو سال پیش توسط مهندسان سابق گوگل برای توسعه فناوری خودروی خودران راه‌اندازی شد، با کروگر در این طرح همکاری می‌کند. مشتریان می‌توانند از طریق سایت کروگر یا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) نورو، اجناس و مواد غذایی مورد نیاز خود را برای همان روز یا روز بعد سفارش دهند و درب منزل تحول بگیرند. نورو خدمات تحویل مواد غذایی را با هزینه ۵.۹۵ دلار به مشتریان کروگر ارائه می‌دهد.

در حالی که نورو و کروگر برای تولید نسخه سفارشی خودروی خودران اختصاصی خود تلاش می‌کنند، در طرح پایلوت از مدل‌های تویوتا پریوس خودران استفاده خواهد شد. در فاز اول طرح، خودروهای خودران تویوتا پریوس (Toyota Prius)‌ مجهز به فناوری خودران نورو این کار را انجام داده و کالا را به مشتری تحویل می‌دهند. البته در فاز اول، هر خودروی خودران به دلایل امنیتی یک راننده نیز همراه خود دارد تا در مواقع ضروری خودرو را هدایت کند. 

Nuro Autonomous self-driving car / خودروی خودران نورو

سخنگوی نورو درباره این طرح گفت:

این خودروهای خودران تویوتا پریوس از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشترک با مدل سفارشی R1 بهره می‌برند. در حالی که ما مراحل تائید و آزمایش R1 را تکمیل می‌کنیم، خودروی خودران تویوتا پریوس به ارائه خدمات تحویل مواد غذایی و بهبود تجربه خرید مشتری کمک خواهد کرد.

استارتاپ نورو و فروشگاه بزرگ کروگر، این طرح را به عنوان مقدمه‌ای برای شتاب بخشیدن به تولید خودروی خودران اختصاصی ارزیابی می‌کنند.

Nuro Autonomous self-driving car / خودروی خودران نورو

دِیو فرگوسن بنیان‌گذار استارتاپ نورو می‌گوید:

آریزونا به مرکز تست فناوری‌ خودران در آمریکا تبدیل شده است؛ اوبر، ویمو، لیفت و سایر شرکت‌ها در حال حاضر آزمایش خودروی خودران خود را در آریزونا انجام می‌دهند. ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم در طرح کروگر برای تحویل مواد غذایی توسط خودروی خودران مشارکت کنیم. ما خوشحالیم که بتوانیم چشم‌انداز خود را به منظور تجارت محلی و ارائه خدمات واقعی قابل دسترس برای ساکنان اسکاتس‌دیل متمرکز کنیم. هدف ما، صرفه‌جویی در زمان است؛ به این شیوه افراد در حالی که با خیال راحت به امور روزانه خود می‌رسند، می‌توانند خرید آسان و لذت‌بخشی را تجربه کنند.

به تازگی غول فناوری گوگل (خودروی خودران ویمو) و فروشگاه والمارت نیز طرحی مشابه برای تحویل مواد غذایی درب منزل در فونیکس شروع کردند و حالا طرح نورو و کروگر به عنوان رقیب جدید آن‌ها مطرح می‌شود. خرده فروش اینترنتی آمازون نیز با خرید فروشگاه هول فودز مارکت (Whole Foods Market) سیستم مشابهی راه‌اندازی کرده است، تا به کمک برنامه کاربردی پرایم به مشتریان خود اجناس روزانه تحویل دهد. پیش از این نیز فورد نیز با همکاری دومینو (Domino) برای تحویل پیتزا توسط خودروی خودران همکاری کرده بود.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate