دانلود اپلیکیشن مجله

کاهش 80 درصدی قیمت SSDها تنها در 6 ماه آینده

بنابر گفته Jim Handy از مؤسسه Objective Analysis قیمت تراشه های NAND به کمترین میزان خود در تاریخ یعنی 0.08 دلار به ازای هر گیگابایت در سال 2019 خواهد رسید، در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

 

اگر هزینه دیگر اجزای SSD ها نظیر کنترلر، تراشه های اختیاری DRAM و سایر قطعات نیز کاهش یابند، قیمت یک درایو با حجم تقریبی 480 تا 512 گیگابایت به 70 دلار خواهد رسید و در ادامه قیمت یک SSD یک ترابایتی به زیر 120 دلار و SSD دو ترابایتی نیز به زیر 200 دلار خواهد رسید. البته این کاهش قیمت به نفع همه نبود و میتواند تولیدکنندگان را به مرز ورشکستگی نزدیک کند. خوشبختانه اکثر تولید کنندگان تراشه های NAND به سمت ساخت DRAM نیز حرکت کرده اند و میتوانند ضررهای ناشی از کاهش قیمت NAND را با تراشه های DRAM جبران کنند. زیرا با تولید انبوه NANDها، کمبود DRAM در بازار به وجود خواهد آمد.

سقوط قیمت در خصوص درایوهای SSD باعث حذف HDDها خواهد شد و یا حداقل باعث میشود تولیدکنندگان HDD به فکر توسعه کسب و کار خود بیفتند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate