دانلود اپلیکیشن مجله

شیائومی پوکوفون F1 با اسنپدراگون 845 و قیمت ۳۰۰ دلاری معرفی شد

شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد؛ اسنپدراگون 845 و قیمت ۳۰۰ دلاری

شیائومی جدیدترین گوشی‌هوشمند خود را از سری پوکوفون و با نام Pocophone F1 رونمایی کرد. شیائومی در نظر دارد تا تنوع محصولات خود را با سری پوکوفون افزایش دهد.در ادامه با عبیاتی همراه  باشید.

شیائومی ساعاتی پیش گوشی‌هوشمند پوکوفون F1 را که در هفته‌های اخیر شاهد انتشار اخبار متعددی از آن بودیم، رونمایی کرد. پوکوفون F1 که در واقع پوکو F1 نام دارد، از قیمت معقول و قابلیت‌هایی در حد و اندازه‌ی یک گوشی هوشمند پرچمدار بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ارزان‌ترین نسخه‌ی پوکو F1 فقط ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

از ویژگی‌های این گوشی‌ هوشمند باید به بهره‌گیری از نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۱۸ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس یا ۲.۲۴۶ در ۱.۰۸۰ پیکسل با بریدگی بالای نمایشگر اشاره کرد. در پوکو F1 یک سنسور ماون قرمز برای پشتیبانی از تشخیص چهره در بریدگی نمایشگر قرار دارد. شیائومی تنها به این نکته که نمایشگر گوشی با استفاده از گوریلا گلس محافظت می‌شود، بسنده کرده و مشخص نیست که نسخه‌ی مورد استفاده چیست.

همانطور که اشاره کردیم، پردازنده‌ی مورد استفاده در پوکو F1 اسنپدراگون ۸۴۵ است که از وجود ۸ هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی اشاره کرد. شیائومی پوکو F1 با حافظه‌های داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد.

Xiaomi Pocophone F1

Xiaomi در پوکو F1 از وجود یک دوربین دوگانه با بهره‌گیری از سنسور‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده کرده است. با توجه به مشخصات ظاهری دوربین اصلی پوکو F1 می‌توان حدس زد که دوربین دوگانه پشتی از همان ماژول‌های مورد استفاده در می 8 اس ای بهره می‌برد که شامل سنسور IMX363 سونی با سایز ۱.۴ میکرومتری برای هر پیکسل و لنز با دیافراگم F/1.9 می‌شود.

شیائومی پوکو اف وان / Xiaomi Poco F1

دوربین سلفی این گوشی نیز شامل یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم F/2.0 می‌شود. این دوربین در کنار سنسور مربوط به شناسایی چهره در ناچ قرار دارد. ماژول‌ها و فرایند شناسایی چهره‌ی Poco F1 شبیه به Mi 8 شیائومی است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، پوکو F1 با استفاده از سنسور مادون قرمز، چهره را اسکن کرده و سپس یک لنز جدا اطلاعات مربوط به بازتاب نور چهره را می‌خواند.

Xiaomi Pocophone F1

شیائومی پوکو F1 همراه با رابط کاربری MIUI 9.6 مبتنی بر اندروید اوریو راهی بازار می‌شود که البته یک رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده برای سری پوکو است. از جمله‌ی تغییرات اعمال‌شده می‌توان به همراه داشتن یک تم جدید مختص پوکو اشاره کرد که ظاهری شبیه به نوا لانچر دارد. انتظار می‌رود در آینده‌ی بسیار نزدیک شاهد انتشار به‌روزرسانی MIUI 10 برای این گوشی‌ هوشمند باشیم.

Xiaomi Pocophone F1

شیائومی یک باتری با ظرفیت ۴.۰۰۰ میلی آمپر ساعت را با پشتیبانی از فناوری ۱۸ واتی QC 3.0 در دل این گوشی قرار داده است. اسپیکر پوکو F1 از نوع استریو است که شامل یک اسپیکر در محل بلندگوی مخصوص مکالمات و دیگری در پایین می‌شود. شیائومی مدعی است که با بهره‌گیری از تکنولوژی موسوم به LiquidCool نباید از بابت داغ شدن گوشی در زمان اجرای بازی‌ها نگران بود.

شیائومی پوکو اف وان / Xiaomi Poco F1

پوکوفون در سه رنگ مشکی گرافیتی، آبی استیلی و قرمز راهی بازار می‌شود. البته نسخه‌ی چهارمی از این گوشی نیز وجود دارد که با عنوان Armored Edition که در برابر خراش و سقوط مقاوم‌تر است، راهی بازار خواهد شد.

شیائومی اعلام کرده که نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی رم ۶ و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی با برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری راهی بازار خواهد شد. همچنین باید به نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد که ۳۴۵ دلار و نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۴۱۵ دلار راهی بازار خواهد شد. نسخه‌ی Armored Edition با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۴۳۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته این قیمت‌ها مختص بازار هند بوده و شیائومی هفته‌ی آینده قیمت‌های جهانی این گوشی هوشمند را اعلام خواهد کرد.

مشخصات فنی پوکوفون اف وان شیائومی
عرضه
معرفی 2018، اوت
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (اوت 2018)
نمایشگر
نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.18 اینچ (~82.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2246 پیکسل، 18.7:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس (نسخه‌ی نامشخص)
- (نسخه‌ی مخصوص MIUI 9.6 (POCO
بدنه
ابعاد 155.5 در 75.3 در 8.8 میلی‌متر
وزن 180 گرم
ساخت بدنه‌ی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل اندروید 8.1 (اوریو)
تراشه Qualcomm SDM845 Snapdragon 845
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.8 گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 385 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 630
حافظه
درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 256 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 64/128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم
دوربین
اصلی دوگان: 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل, 1/2.55 ایتچ سایز سنسور, فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل, f/1.9) و 5 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل, سنسور تشخیص عمق تصویر(
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پاناروما
ویدیو اصلی: 2160p@30fps، 1080p@30fps (لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی)، سلفی: 1080p@240fps
سلفی 20 مگاپیکسل، 0.9 میکرومتر سایز پیکسل, f/2.0
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
- لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرها تشخیص چهره به کمک مادون قرمز، حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما
- شارژ سریع باتری 9V/2A (شارژ سریع 3.0) - پخش‌کننده‌ی MP4/DivX/XviD/WMV/H.265 - پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC - ویراستار عکس و فیلم - نمایش‌دهنده‌ی اسناد
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
رادیو رادیو اف‌ام، ضبط
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، آبی، قرمز
محدوده قیمت حدود 300 یورو
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate