دانلود اپلیکیشن مجله

سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

برای مقایسه دستگاه ها با یکدیگر، راه های متفاوتی وجود دارد. مثلا اینکه بگویید گلکسی اس 8+ در مدت 99 دقیقه شارژ می شود پس سرعت شارژ شد ن آن از هوآوی میت 10 پرو که در مدت 102 دقیقه شارژ می شود، بیشتر است صحیح نیست. شما ابتدا باید فاکتورهای مختلف دخیل در پاسخ به سوال را بسنجید و سپس با یک پاسخ مرتبط، مقایسه کنید. در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

ابتدا باید توجه داشته باشید این دو گزاره با هم متفاوت هستند: “کدام موبایل سریع تر شارژ می شود؟” و “نرخ شارژ شدن کدام موبایل سریع تر است؟” سوال اول یک پاسخ ساده نام “مدت زمان شارژ شدن” دارد و پاسخ سوال دوم یک “نرخ” است، یک کسر که میزان حجم شارژ شده بر حسب زمان را عنوان می کند. ما در این مطلب به دومین سوال پاسخ خواهیم داد، به عبارت بهتر اینکه سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

خب! راه حل سختی در پیش رو نداریم. حجم باتری را به مدت زمان شارژ شدن تقسیم می کنیم تا “کسر میلی آمپر ساعت” بر دقیقه به دست آید. جدول زیر را مشاهده کنید:

همانطور که می بینید چینی ها فناوری شارژ سریع بهتری نسبت به اولین شرکت ارایه کننده شارژ سریع یعنی سامسونگ ارایه کرده اند! حتی گلکسی نوت 9 که با باتری 4000 میلی آمپری خود تنها در 109 دقیقه شارژ می شود نمی تواند از پس سرعت شارژ هوآوی پی 20 پرو که با همین حجم باتری اما در 90 دقیقه شارژ می شود، بر آید.

در حقیقت سوپرشارژ هوآوی سریع ترین شارژ سریع موبایل است و پس از آن دش شارژ (Dash Charge) وان پلاس است. فست شارژ سامسونگ در رتبه سوم و سپس این موتورولا است که با توربو شارژ در رتبه چهارم می ایستد.

انتهای جدول در اختیار اپل و سونی است! دستگاه هایی که به شدت کند شارژ می شوند و قطعا این موضوع دل پذیری نیست. در حقیقت هوآوی پی 20 پرو تا 3.6 برابر سریع تر از آیفون 8 شارژ می شود! این نسبت برای آیفون X نزدیک به 3.1 برابر است! البته که آیفون های 2017 از شارژ سریع پشتیبانی می کنند اما برای داشتن این فناوری بسیار خوب شما باید دست به جیب شوید و آن را جداگانه بخرید! شرکت تریلیون دلاری خسیس!

سونی نیز کندترین سرعت شارژ را برای پرچمدار و میان رده های 2018 خود در دنیای اندروید رقم زده است. از روزگار قدیم سرعت شارژ موبایل های سونی همیشه پایین بوده است و دلیل آن مشابه اپل است، آن ها در خیلی از بازارها شارژر سریع را درون جعبه ارایه نمی کنند و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید!

نظر شما چیست؟ سرعت شارژ چقدر برای شما اهمیت دارد؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate