دانلود اپلیکیشن مجله

راه حل های ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون های LCD/LED

آموزش راه حل های ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون های LCD/LED

در این مطلب به طور شفاف و ساده، راه حل هایی را آموزش خواهیم داد که به وسیله انجام و یا رعایت آنها، آمار خرابی تلویزیون های LCD/LED خود را بسیار کاهش خواهید داد. اطمینان داشته باشید که با انجام این امور، به سادگی از بسیاری از خرابی ها جلوگیری به عمل خواهید آورد.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

یکی از مهمترین دلایل خرابی های تلویزیون ها، عدم استفاده از یک محافظ برق مناسب است. نوسان برق و قطعی های این تابستان، مشکلات بسیاری را به وجود می آورند. نوسان برق در ابتدا به مدار Power صدمه خواهد زد؛ به سادگی هر چه تمام تر! خرابی یک تلویزیون در اثر نوسان برق، به کیفیت قطعات داخلی و طراحی مدار تغذیه آن هم بستگی دارد اما خرابی آنها در اثر نوسان برق، به هر حال اجتناب ناپذیر است. پس با خرید یک محافظ برق و خاموش کردن آن در هر شب، جلوی خرابی های بسیاری، حتی "پنل" را خواهید گرفت. افتادن خط بر روی پنل، دومین ایراد احتمالی در اثر نوسان برق است.

در بسیاری از شهرستان های گرمسیر و یا مرطوب، نصب تلویزیون بر روی دیوار را توصیه نمی کنیم. عدم گردش هوای آزاد در اطراف تلویزیون، مهمترین دلیل افزایش سرعت بروز ایراد، در تلویزیون هایی است که به وسیله براکت بر روی دیوار نصب می شوند. گردش ناصحیح هوای آزاد در پشت تلویزیون، باعث به سرعت افتادن خرابی ها در تلویزیون های می گردد.

صورة ذات صلة

روشن ماندن تلویزیون بدون دلیل...تلویزیون های LED/LCD دارای تاریخ انقضای قطعات هستند! بله درست شنیده اید؛ هر کمپانی تولید کننده پنل، عموما یک طول عمر خاص را برای پنل های خود در نظر گرفته و این مسئله به دلایل مختلفی صورت می پذیرد. گردش محصول های جدید در بازار و نرسیدن به تکنولوژی مادالعمر، مهمترین دلایل آن هستند. عمر مفید پنل های LED چیزی در حدود 60 هزار الی 100 هزار ساعت است. این مقدار در پنل های OLED کمتر است. در نتیجه استاندارد روشن ماندن یک تلویزیون به صورت مستمر در روز، چیزی بین 6 تا 9 ساعت است. روشن ماندن بیهوده و بیش از این مقدار، خرابی پنل و دیگر قطعات مانند برد T-CON را بالا می برد.

تنظیمات تلویزیون شما، رابطه ای 100 درصدی با طول عمر مفید آن دارد. افزایش سطح روشنایی پنل و نور پس زمینه، احتمال خرابی زودهنگام در پنل و بردهای تلویزیون را افزایش می دهد. هر چه میزان فرکانس نور تابیده شده در پشت سلول ها بیشتر باشد، درصد خرابی آنها نیز بالاتر می رود. با کنترل نور پس زمینه در محدوده ای متوسط، طول عمر پنل و بردهای تلویزیون را افزایش خواهید داد.

عدم نگهداری در محیط های پر گرد و غبار، پاکسازی تلویزیون از گرد و غبار، عدم استفاده از مایع های تمیز کننده غیر استاندارد و نصب تلویزیون در مکانی که آفتاب بدان نمی تابد، به سادگی به افزایش طول عمر تلویزیون شما کمک خواهد کرد. یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث خرابی های عجیب در تلویزیون ها شود، استفاده از درگاه USB به عنوان شارژر تجهیزات جانبی نظیر گوشی موبایل است. همچنین قطع ناگهانی رابط HDMI از تلویزیون، در زمانی که تلویزیون روشن است نیز یکی دیگر از عوامل خرابی تلویزیون ها به شما می رود. با استفاده از همین راه حل های ساده، می توانید دوره پریود خرابی تلویزیون های خود را به مدت طولانی به تعویق بیندازید.

نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate