دانلود اپلیکیشن مجله

کرین 980 از GPU‌ سفارشی‌شده بهره می‌برد

کرین 980 از CPU هشت هسته ای ۲.۸ گیگاهرتز و GPU‌ سفارشی‌شده بهره می‌برد

براساس اطلاعات فاش‌شده از کرین ۹۸۰، این پردازنده از CPU هشت هسته‌ای ۲.۸ گیگاهرتزی و واحد پردازش گرافیکی سفارشی‌شده بهره می‌برد.

در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

سال گذشته، هواوی پردازنده‌ی مبتنی بر هوش‌ مصنوعی‌ خود یعنی کرین ۹۷۰ را در آخرین روز از رویدادهای مطبوعاتی نمایشگاه IFA برلین معرفی کرد؛ حال به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی جدید چینی‌ها نیز در همین رویداد رونمایی خواهد شد. با نزدیک‌شدن به زمان معرفی Kirin 980، اطلاعات و شایعات بیشتری نیز در خصوص این پردازنده منتشر می‌شود.

براساس گزارش‌هایی از سوی منابع چینی، چهار هسته‌ی قدرتمند Cortex-A77 در کرین ۹۸۰ با فرکانس بیشینه‌ی ۲.۸ گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد؛ در حالی که پردازش‌های سبک برعهده‌ی چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 خواهد بود تا بدین ترتیب مصرف انرژی در سیستم-روی-چیپ جدید Huawei در حد مطلوبی باشد.

CPU فرکانس CPU کلاسترهای CPU
کرین ۷۱۰ ۲.۲ + ۱.۸ گیگاهرتز چهار هسته‌ی Cortex-A73 + چهار هسته‌ی Cortex-A53
کرین ۹۸۰ ۲.۸ گیگاهرتز چهار هسته‌ی Cortex-A77 + چهار هسته‌ی Cortex-A55
کرین ۹۷۰ ۲.۴ + ۱.۸ گیگاهرتز چهار هسته‌ی Cortex-A73 + چهار هسته‌ی Cortex-A53

کرین ۹۸۰ برمبنای لیتوگرافی هفت نانومتری FinFET شرکت تایوانی TSMC تولید خواهد شد. شایعات پیشین حکایت از آن دارند که جدیدترین ماژول هوش مصنوعی شرکت Cambricorn نیز در پردازنده‌‌ی قدرتمند چینی‌ها به‌کار گرفته خواهد شد تا بدین ترتیب واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) در کرین ۹۸۰ نرم‌تر از گذشته عمل کند و تعداد محاسبات را به ۵ تریلیون محاسبه به‌ازای هر وات برساند.

گفته می‌شود که هواوی پردازش‌های گرافیکی را به GPU اختصاصی HiSilicon، یکی از زیرمجموعه‌های خود واگذار خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که واحد پردازش گرافیکی اختصاصی هواوی ۱.۵ برابر سریع‌تر از آدرنو ۶۳۰ در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود. هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی Kirin 980 در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی از راه خواهند رسید. بنچمارک‌های اولیه‌ی حاصل از اجرای AnTuTu روی دستگاهی با کرین ۹۸۰، حکایت از ارتقاء چشمگیر در عملکرد دارند.دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate