دانلود اپلیکیشن مجله

تلاش چینی ها برای دزدی تکنولوژی DRAM از سامسونگ

شبیخون چینی ها برای دزدی تکنولوژی DRAM!

اخبار مرتبط با دزدی و مهندسی معکوس در کشور چین مسئله تازه ای نیست. این کشور با تمایلات کمونیستی، سالهای بسیاری است که در پی علوم ریخته گری و تولید پردازنده و مدارهای مجتمع است که تا کنون موفق به رمزگشایی آنها نشده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

به تازگی گزارش هایی از منابع معتبر کره جنوبی منتشر شده است که جاسوسی تولید کنندگان DRAM چینی از شرکت های کره ای را تائید می کند. تا پیش از این، این اخبار تنها در حد احتمال و شایعه بوده اما به تازگی ثابت شده است که چینی ها به دنبال دزدی اطلاعات و شیوه های تولید حافظه های DRAM از کره ای ها هستند.

طبق گفته کره تایمز، علاوه بر Micron که شرکتی با اصالت آمریکایی است،اینک SK Hynix و غول تراشه نیمه هادی جهان یعنی Samsung نیز قربانی جاسوسی چینی ها شده اند. از آنجایی که بازار حافظه های نیمه هادی DRAM بسیار پر سود است، چینی ها از سهم خود از آن بسیار ناراضی هستند؛ از سوی دیگر چینی ها بارها شرکت های کره ای را تهدید کرده اند که در صورت عدم سرمایه گذاری و احداث کارخانه در این کشور، واردات خود را محدود خواهند کرد. اما ظاهرا با وجود قبول کردن این شرایط از سوی شرکت های کره و آمریکایی، چینی ها دست بردار نبوده و به جاسوسی صنعتی از آنها پرداخته اند.

مقام های کره ای اعلام کرده اند که در پس شکایت های مطرح شده، رد پایی چینی ها را شناسایی کرده اند. کمپانی های ذکر شده در بالا، برای رسیدن به این سطح از فناوری تولید، بیش از 10 سال زمان و میلیون ها دلار هزینه را صرف کرده اند که اختراعات خود را به ثبت جهانی رسانده اند.

اما چینی ها با وجود جاسوسی هم امکان تولید را پیدا نخواهند کرد؛ چرا؟ نخست به این علت که حتی در صورت دزدی تکنولوژی تولید حافظه های DRAM، باز هم امکان تولید انبوه آنها کار بسیار دشوار و نیازمند سیستم های ریخته گری خاص است. دوم آنکه این اختراعات به طور کامل به ثبت رسیده و چینی ها باید خود را برای شرکت در دادگاه های سراسر جهان آماده کنند! در حال حاضر نیز هر 3 کمپانی در دادگاه های چین و کره جنوبی شکایت هایی را مطرح کرده اند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate