دانلود اپلیکیشن مجله

اپل در آستانه جریمه 5 میلیون دلاری به دلیل ایراد در همه نسل‌های اپل واچ

اپل در آستانه جریمه 5 میلیون دلاری به دلیل ایراد در همه نسل‌های اپل واچ

اپل واچ ها با وجود قیمت بالایی که دارند جز پرفروش ترین ساعت های هوشمند سال های اخیر بوده اند. این ساعت ها نیز مانند دیگر محصولات اپل لوکس هستند اما این بدین معنا نیست که این گجت ها فاقد عیب و ایراد هستند. یک شکایت قانونی علیه اپل صورت گرفته که بر اساس آن، تمام مدل های اپل واچ دارای یک نقص مشابه هستند که باعث میشود صفحه نمایش ساعت ترک بخورد، بشکند و یا اینکه از بدنه ساعت جدا شود. این اتفاق غالبا چند روز یا نهایتا چند هفته بعد از خرید بری مشتریان اپل واچ افتاده است. این شکایت در دادگاه کالیفرنیا مطرح شده و اپل را در آستانه جریمه 5 میلیون دلاری قرار داده است.

این شکایت نه تنها به مشکل ساعت های هوشمند اپل اشاره کرده، بلکه مدعی شده است که اپل از قبل از این ایراد فنی آگاه بوده است و با وجود اطلاع از این موضوع اقدام به فروش این ساعت ها به مشتریان کرده است. در این پرونده به شکایت کاربران بعد از عرضه هر سری جدید از ساعت هوشمند اپل واچ استناد شده است. به طور مثال در آوریل سال 2015 بلافاصله بعد از آغاز عرضه اپل واچ سری 0 مشتریان در مورد جدا شدن صفحه نمایش از بدنه ساعت انتقاد کردند. بعد از عرضه اپل واچ سری 1 و 2 در سال 2016 نیز دقیقا همین اتفاق افتاد و خریداران ترک خوردن و شکستن یا جدا شدن نمایشگر ساعت را اعلام کردند. سپتامبر گذشته یعنی زمانی که اپل نسل جدید اپل واچ و سری 3 ساعت های هوشمند خود را وارد بازار کرد باز هم اتفاقات قبل تکرار شد و مشکل نمایشگر در نسل جدید نیز نمایان شد.

https://i-cdn.phonearena.com/images/article/105589-two_lead/Class-action-suit-says-all-Apple-Watches-are-defective-seeks-5-million.jpg

در هر نسل از ساعت های اپل که این مشکل وجود داشت و رسانه ای شد اپل با توجیه به اینکه این اتفاقات گسترده رخ نداده اند، مشکل ساعت های خود را انکار کرد. به تدریج اپل مجبور شد به واسطه مشکل باد کردن باتری، مدت زمان گارانتی اپل واچ های سری 0 و 1 را افزایش دهد. به دنبال این مشکل، بسیاری از خریداران به اپل استورها مراجعه کردند، سیل انتقادها در انجمن های اینترنتی اپل جاری شد و تماس های زیادی با بخش پشتیبانی اپل گرفته شد. دنبال کنندگان این شکایت اطمینان دارند که اپل از این مشکل آگاه بوده است و نباید اپل واچ را به فروش میرساندند.

این رفتارها از اپل پیش از این نیز دیده شده است. اسنادی که ماه گذشته به دادگاه ارائه شد حاکی از این داشتند که اپل در مورد مشکل خم شدن آیفون 6 و 6 پلاس آگاه بوده است. در واقع اپل میدانسته که امکان خم شدن آیفون 6 پلاس نسبت به آیفون 5اس 7.2 برابر بیشتر بوده است. اسناد دیگری نشان میدهد که اپل برای اولین بار این دو گوشی را بدون استفاده از اپوکسی تولید کرده است که این ماده از اتصال تراشه ها به یکدیگر و اتصال کوتاه جلوگیری میکند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate