دانلود اپلیکیشن مجله

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

نتیجة بحث الصور عن ‪wwdc 2018‬‏

اپل شب گذشته طبق سنت همیشگی، نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC را برگزار کرد؛ البته امسال برخلاف سال گذشته خبری از محصولات سخت‌افزاری نبود و این مراسم کاملا در اختیار محصولات نرم‌افزاری کوپرتینو بود.

اپل از iOS 12 رونمایی کرد

اپل از iOS 12 رونمایی کرد

همانطوری که انتظار داشتیم، امشب در مراسم WWDC18 اپل از نسخه بعدی سیستم‌عامل iOS با نام iOS ۱۲ رونمایی کرد.

تیم کوک در ابتدای مراسم اشاره کرد که امشب، تمرکز اصلی اپل بر روی نرم‌افزار خواهد بود و تمامی سیستم عامل‌های اکوسیستم خود را بروز می‌کند. در ابتدا به سراغ مهم‌ترین پازل از اکوسیستم اپل یعنی iOS رفتیم و با اتفاقی بسیار هیجان انگیز روبه‌رو شدیم. همانطوری که در زومیت پیش‌بینی کرده‌بودیم این نسخه بر روی ارتقای سطح تجربه کاربری تمرکز دارد و قرار است رنج بسیار زیادی از دستگاه‌ها را در بر بگیرد.

بر این اساس iOS ۱۲ برای تمامی دستگاه های خانواده اپل از سال ۲۰۱۳ به بعد به صورت رایگات عرضه خواهد شد و برای تمامی این دستگاه‌ها، افزایش سرعت و کارایی دستگاه را به ارمغان می‌آورد. برای مثال بر روی آیفون ۶ اس پلاس، ۴۰ درصد اپلیکیشن‌ها سریع‌تر باز خواهند شد و سرعت تصویر برداری تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی و ارتقای عملکرد دستگاه‌ از موارد مهم در این نسخه به شمار می‌آید.

آی او اس ۱۲ / iOS 12

تمرکز اپل بر روی ارتقای تجربه کاربر تنها به بهینه‌سازی‌های نرم افزاری بسنده نشده است و در این مراسم از اپلیکیشن‌ و قابلیت‌های جدید هم رونمایی شد. اپل در این مراسم از اپلیکیشنی با نام  Measure رونمایی کرد. وظیفه‌ اصلی این اپلیکیشن، اندازه‌گیری اجسام با کمک هسته AR بر روی iOS ۱۲ است

 Measure

ا این اپلیکیشن و قابلیت نشان داده شده، شما می‌توانید با دوربین خود اندازه دقیق یک کیف بر روی میز و یا هر جسم دیگری را اندازه گیری کنید. تنها کافیست به سراغ یک گوشه از جسم بروید و با انتخاب، دوربین خود را به سمت دیگر هدایت کنید. در نهایت اپلیکیشن تشخیص داده و به شما اندازه را نشان می‌دهد.

ARKit

اما هسته ARKit یکی از نقاط قوت اپل به شمار می‌رود و نماینده ادوبی هم اشاره کرد که این هسته نرم‌افزاری بسیار حرفه‌ای و پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه داد. در این بروزرسانی برای مراسم WWDC18، اپل قابلیت اشتراک گذاری در تجربه AR را اضافه کرد. بدین صورت شما می‌توانید از یک صحنه در دستگاه‌های مختلف با دوستان خودتان یک تجربه مشابه داشته باشید. برای مثال اگر قرار باشد به سراغ یک بازی بروید، به راحتی می‌توانید با دوستان خود از یک صحنه مشترک استفاده کنید.

 اپل macOS Mojave را با تم تیره معرفی کرد

اپل macOS Mojave را با تم تیره معرفی کرد

اپل macOS 10.14 را با نام Mojave و ویژگی‌هایی مانند قالب‌گرافیکی تیره و ابزار بهبود‌یافته‌ی ثبت اسکرین‌شات معرفی کرد.

اپل برای ششمین سال متوالی، لحظاتی پیش نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ خود را طی رویداد WWDC معرفی کرد. کوپرتینونشین‌ها نام موهاوی را برای macOS 10.14 برگزیده‌اند، این نام از صحرای کالیفرنیا-نوادا گرفته شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل آشنا شویم.

همان‌طور که پیش‌تر ویدیویی از macOS Mojave منتشر شده بود، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ اپل، تم تیره یا Dark Mode در سطح سیستمی را نیز در بر دارد که به‌موجب آن، رابط کاربری با المان‌هایی به رنگ مشکی یا خاکستری، ظاهر جذاب‌تری به خود می‌گیرد. تم تیره، یکی از مورد انتظارترین قابلیت‌هایی است که کاربران سیستم‌عامل macOS به دنبال اضافه‌شدن آن بودند؛ کوپرتینونشین‌ها مدعی هستند که ظاهر دارک مود از صحرای موهاوی الهام گرفته شده است.

Dark Mode macOS Mojave

Dynamic Desktop یکی دیگر از قابلیت‌های جدید موهاوی محسوب می‌شود که به‌موجب آن، ظاهر دسکتاپ در طول روز، صبح، بعد از ظهر و عصر به‌صورت جزئی تغییر می‌کند. Desktop Stacks نام قابلیت دیگری است که به سیستم‌عامل دسکتاپ اپل اضافه می‌شود که با دسته‌بندی محتوای دسکتاپ براساس نوع محتوا، تاریخ یا تگ، به محیط macOS سامان دهد. قابلیت Gallery View به کاربر اجازه می‌دهد تا محتوا را به فُرمی مشابه Photos به همراه نمایش متاداده‌ی مربوطه در سایدبار دوم مشاهده کند، به‌موجب نسخه‌ی جدید macOS کاربر می‌تواند در داخل فایندر، تصاویر را بچرخاند یا اصلاحات ابتدایی را روی آن‌ها پیاده کند.

Stacks macOS Mojaveابزار ثبت اسکرین‌شات در macOS نیز بهبودهایی را به‌خود می‌بیند و اکنون کاربر می‌تواند با آن از محتوای به‌نمایش در آمده در محیط سیستم‌عامل، فیلم‌برداری کند. ویژگی پیوستگی یا Continuity اکنون قابلیت جدیدی موسوم به Continuity Camera را در بطن خود دارد که به‌موجب آن می‌توان دوربین آیفون را از طریق macOS برای ثبت یک عکس دلخواه یا اسکن اسناد فعال کرد و محتوای ثبت‌شده را بلافاصله روی دسکتاپ مورد استفاده قرار داد.

News macOS Mojave

مک او اس موهاوی اکنون Apple News را نیز در بطن خود دارد؛ اپلیکیشنی که برای نخستین بار، دو سال پیش با iOS معرفی شد، نسخه‌ی مک این اپلیکیشن قابلیت Stocks برای پایش سهام را نیز دارد، ضمن اینکه همانند نسخه‌ی به‌روز این اپلیکیشن برای آیپد، در نسخه‌ی مک نیز، یک سایدبار وجود دارد. همراه با News، اپلیکیشن‌های Home و Voice Memos نیز به موهاوی اضافه شده‌اند.

Home macOS Mojave

اپل به همراه موهاوی، چند قابلیت برای افزایش امنیت سیستم‌عامل دسکتاپ خود نیز معرفی کرد که به‌موجب آن‌ها از دوربین، میکروفون، دیتابیس ایمیل کاربر، تاریخچه‌ی پیام‌ها و سایر داده‌های خصوصی، به‌صورت پیش‌فرض محافظت می‌شود. در نسخه‌ی جدید مرورگر سافاری، قابلیت بهبودیافته‌ی Intelligent Tracking Prevention، کلید‌های لایک یا اشتراک‌گذاری و ویجت‌های کامنت‌گذاری را از ردگیری کاربر بدون اجازه‌ی وی منع می‌کند.

سافاری اکنون هنگام وب‌گری کاربران، اطلاعات سیستمی ساده‌شده‌ای را ارائه می‌دهد تا بدین ترتیب از ردگیری آن‌ها براساس پیکره‌بندی سیستم جلوگیری شود. نسخه‌ی به‌روزشده‌ی سافاری حین ایجاد حساب کاربری آنلاین توسط کاربر، به‌صورت خودکار رمزهای عبور قدرتمندتری را تولید می‌کند و رمزهای عبوری را که پیش از این توسط کاربر استفاده شده‌اند، مشخص می‌کند تا وی بتواند در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهد.

Mac App Store macOS Mojave

اپل در جریان رویداد امشب، بهبودهای صورت‌گرفته در GPU-‌های اکسترنال و فریم‌ورک Metal را نیز به نمایش گذاشت و اعلام کرد که اگرچه سیستم‌های عامل macOS و iOS با هم ادغام نمی‌شوند؛ اما در قالب پروژه‌ای که برای چندین سال در جریان بوده است، توسعه‌دهند‌گان خواهند توانست اپ‌های iOS را به مک بیاورند. در فاز اول، اپل اپلیکیشن‌های نیوز، استاکس، وُیس مموز و هوم را به مک آورده است؛ اما توسعه‌دهندگان می‌توانند از سال ۲۰۱۹، اپلیکیشن‌های iOS خود را نیز به macOS بیاورند.

توسعه‌دهندگان رجیسترشده از امروز می‌توانند نسخه‌ی بتای macOS 10.14 را با استفاده از Developer Center اپل تجربه کنند؛ اما نخستین نسخه‌ی بتای عمومی این سیستم‌عامل احتمالا تا دو هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد. نسخه‌ی نهایی در پاییز سال ۲۰۱۸ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی عمومی موهاوی، پاییز امسال در قالب یک به‌روزرسانی رایگان برای کامپیوترهای مک معرفی شده در اواسط سال ۲۰۱۲ و بعدتر در کنار مک پروهای سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ با کارت‌های گرافیک سازگار با Metal‌ منتشر خواهد شد.

اجرای اپلیکیشن های iOS روی macOS با UIKit ممکن شد

اجرای اپلیکیشن های iOS روی macOS با UIKit ممکن شد

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۸ اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از UIKit، امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS را در macOS فراهم کنند.

اپل در جریان WWDC 2018 از قابلیت‌ها و سرویس‌های جدید خود رونمایی کرد. در آخرین دقایقی برگزاری کنفرانس و پس از رونمایی از macOS Mojave و iOS 12، اپل اعلام کرد که برنامه‌ای برای ترکیب iOS و macOS ندارد. در عوض این کمپانی با رونمایی از UIKit ابزاری جدید را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. با استفاده از UIKit، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای iOS را به منظور اجرا در macOS نیز آماده کنند. اپل اعلام کرده که این ویژگی از سال ۲۰۱۹ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

اپل در حال توسعه‌ی فرم‌ورک‌های iOS برای اجرا روی سیستم‌عامل macOS هستند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل در سال جاری این فرم‌ورک را مورد آزمایش قرار خواهد داد و امکان استفاده از آن از سال آینده در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. UIKit امکان دریافت اطلاعات برای اپلیکیشن‌های iOS از طریق کیبورد و ترک‌پد را فراهم خواهد آورد. همچنین باید به سایر روش‌های انتقال اطلاعات به اپلیکیشن از طریق کپی کردن یا تغییر پنجره اپلیکشن نیز اشاره کرد.

ابزار جدید اپل بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی را در مک اواس آسان می‌کند

ابزار جدید اپل بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی را در مک اواس آسان می‌کند

با ابزار جدید اپل به نام CreateML، توسعه‌دهندگان می‌توانند هنگام توسعه‌ی نرم‌افزار برای سیستم‌عامل مک، به‌راحتی از مدل‌های هوش مصنوعی بهره بگیرند.

کرگ فدریگی، نائب رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت CreateML را معرفی کرد؛ ابزاری که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بدون داشتن هیچ دانشی در زمینه‌ی یادگیری ماشین، مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش دهند.

این ابزار نرم‌افزاری که با زبان سوئیفت نوشته شده است، به شما امکان می‌دهد تا با پشتیبانی کارت گرافیکی خارجی در macOS مدل‌های بصری و زبان طبیعی را آموزش دهید. CreateML ابزاری برای تحلیلگران داده است که امکان آموزش محلی مدل‌های کوچک‌مقیاس را فراهم می‌کند؛ بدین مفهوم که توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی را برای مک توسعه دهند که دربردارنده‌ی هوش مصنوعیِ طراحی‌شده با هدف اجرای محلی هستند.

توسعه‌دهندگان با CreateML می‌توانند با بهره‌گیری از یک مک‌بوک پرو در کمتر از یک ساعت یک الگوی هوش مصنوعی را روی ۲۰ هزار تصویر آموزش دهند. اپل همچنین در کنفرانس خود چارچوب یادگیری ماشین Core ML 2 را معرفی کرد که در پردازش روی دستگاهی تا ۳۰ درصد سریع‌تر است و می‌تواند اندازه‌ی مدل‌های تولیدشده را نیز تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

با iOS 12، اپل کارپلی از گوگل مپ پشتیبانی می‌کند

با iOS 12، اپل کارپلی از گوگل مپ پشتیبانی می‌کند

اپل از iOS 12 و ویژگی‌های جدید آن رونمایی کرد. به کمک این نسخه، پشتیبانی اپل کارپلی از اپلیکیشن‌های مسیریاب، مثل ویز و گوگل مپ ممکن خواهد بود.


اگر تا به حال با اپلیکیشن مسیریابی مخصوص سیستم عامل iOS کار کرده باشید متوجه کاستی‌های این سیستم در مقایسه با رقبایی همچون گوگل مپ و ویز شده‌اید. اگر خودروی شما از سیستم اپل کارپلی پشتیبانی کند و بخواهید اپلیکیشن مسیریاب موجود در تلفن همراه خود را به صفحه نمایش خودرو متصل کنید، تنها آپشن موجود، برنامه اپل مپس است. تجربه استفاده از این برنامه نشان می‌دهد که به‌طور کلی نمی‌توان برای مسیریابی روی این اپلیکیشن حساب باز کرد و از دلایل این امر می‌توان به توانایی مسیریابی نه‌چندان دقیق اشاره کرد. با نگاهی به اپلیکیشن‌های رقیب از جمله ویز و گوگل مپ می‌توان به این نکته پی‌برد.

حال بر طبق خبرهای شنیدهشده از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت متوجه ناکارآمد بودن اپلیکیشن اپل مپسس شده است و در اپدیت جدید رابط کاربری خود موسوم به iOS 12 این ویژگی را به اپل کارپلی خواهد آورد تا بتواند از اپلیکیشن‌های شخص ثالث جهت مسیریابی استفاده کند. این موضوع به این معنی است که شما از این پس می‌توانید از قابلیت‌های بیشتر اپلیکیشن‌های شخص ثالث همچون قابلیت تنظیم دوباره مسیر و مخابره‌ی مستقیم وضعیت ترافیک در مسیر پیش رو استفاده کنید.

اپل با بازطراحی اپ استور مک استفاده از آن را آسان می‌کند

اپل با بازطراحی اپ استور مک استفاده از آن را آسان می‌کند

اپل با هدف نزدیک کردن تجربه‌ی استفاده از اپ استور مک به اپ استور iOS، طراحی جدیدی برای فروشگاه نرم‌افزاری مک منتشر می‌کند.

اپل شب گذشته طی رویداد WWDC 2018، نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل دسکتاپ خود را با نام Mojave معرفی کرد. از بین قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع macOS 10.14، می‌توان به ایجاد تغییراتی در ظاهر فروشگاه اپلیکیشن مک با هدف نزدیک‌تر کردن آن به فروشگاه iOS اشاره کرد؛ این تغییرات با الهام‌ گرفتن از نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی اپ استور در iOS 11 پیاده شده‌اند.

اپ استور مک اکنون همانند نسخه‌ی iOS یک فید جستجوی مرکزی موسوم به Discover در بطن خود دارد که در آن اپلیکیشن‌های منتخب از سوی اپل با محتوایی غنی و ویدیو‌هایی با پخش خودکار توصیف می‌شوند. همان‌طور که در اپ استور iOS شاهد جدا شدن شاخه‌ی Games و انتقال آن به بخشی مجزا بودیم، در نسخه‌ی مک نیز اپل چند دسته‌ی جدید با نام‌های Create ،Work ،Play و Develop ایجاد کرده است که در آن‌ها اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های مرتبط را به نمایش می‌گذارد.

کوپرتینونشین‌ها صفحات Product را نیز مورد بازنگری قرار داده‌اند و اکنون در این صفحات شاهد اضافه‌ شدن ویدیوهای پیش‌نمایش و نقدهای چشم‌گیرتری هستیم. اپل همچنین دسته‌های جدید ساخت، کار، بازی و توسعه را با نمایش اپلیکیشن‌های برجسته زیر آن‌ها ایجاد می‌کند. همچنین برخی از اپلیکیشن‌های جدید ساخت برندهای بزرگ راه خود را به اپ استور جدید باز می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مایکروسافت آفیس ۳۶۵، ادوبی لایت‌روم سی‌سی، پنیک ترنسمیت و BBEdit از شرکت Bare Bones اشاره کرد.

اپل قابلیت تماس تصویری گروهی را در iOS 12 به فیس‌ تایم افزود

اپل قابلیت تماس تصویری گروهی را در iOS 12 به فیس‌ تایم افزود

پل بالاخره امکان تماس تصویری گروهی را به اپلیکیشن فیس‌تایم افزود. قابلیت یادشده همراه با iOS 12 در دسترس خواهد بود.

اپل امکان اضافه کردن افراد بیش‌تری را برای تماس تصویری فیس‌تایم فراهم کرده است که اجازه‌ی برقراری تماس، حداکثر تا ۳۲ نفر به کاربران می‌دهد. افزایش علاقه به برقراری تماس‌ ویدیویی گروهی ناشی از اپلیکیشن‌های جذابی مانند Houseparty است؛ با این حال اضافه‌ شدن ویژگی‌های جدید به اپلیکیشن فیس‌تایم کاملا طبیعی به‌ نظر می‌رسد. اپلیکیشن Houseparty به خاطر ویژگی‌های جذاب خود، در مبحث تماس تصویری گروهی در مرکز توجه قرار گرفته است. Houseparty امکان برقراری تماس تصویری با چندین شخص را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ اما حداکثر امکان استریم زنده‌ی ۸ نفر در یک تماس تصویری در دسترس است. طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان Houseparty، این ابزار در سال ۲۰۱۶ یک میلیون کاربر فعال داشته است.

اپلیکیشن فیس‌تایم تصویر هر شخص حاضر در تماس ویدیویی را به‌صورت کاشی نمایش می‌دهد و هر شخصی که مورد توجه باشد، جابه‌جا می‌کند. زمانی که یکی از اشخاص شروع به صحبت می‌کند، اندازه‌ی کاشی مختص به او بلافاصله و به‌طور خودکار بزرگ‌تر خواهد شد تا در مرکز توجه سایر افراد قرار گیرد. هدف کلی این ویژگی جدید، ساده‌تر کردن ارتباط هم‌زمان با تعداد افراد بیش‌تر است.

 اپلیکیشن Houseparty در دسته‌بندی ابزارهای اجتماعی، رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده است و طبق آمار App Annie، هنوز در فهرست ۲۰۰ اپ برتر قرار دارد. در صورتی که اپل با استفاده از ویژگی‌های جدید موفق به کسب رضایت کاربران پرشمار خود شود، بدون شک باعث کاهش تعداد کاربران و محبوبیت اپلیکیشنی مثل Houseparty خواهد شد. طبق گفته‌ی شرکت تجزیه و تحلیل SensorTower، حدود ۲۵ میلیون کاربر اپ استور و گوگل پلی در سراسر جهان اقدام به دانلود اپلیکیشن Houseparty کرده‌اند.

اپل امکان کنترل بهتر فرزندان توسط اپلیکیشن Screen Time را فراهم کرد

اپل امکان کنترل بهتر فرزندان توسط اپلیکیشن Screen Time را فراهم کرد

این شرکت اعلام کرد در ماه ژانویه دو نامه از گروه سهام‌داران اپل و سازمان بازنشستگی معلمان در کالیفرنیا مبنی‌بر افزایش میزان کنترل و نظارت والدین بر استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند دریافت کرده است. طبق اعلام اپل این نامه‌ها بر تحقیقات انجام شده کارشناسان در مورد ارتباط استفاده کودکان از دستگاه‌های الکترونیکی و اثرات منفی آن بر سلامت روان، تمرکز، خواب و همدلی با دیگران دلالت دارد.

گفتنی است در اطلاعاتی که از مطالعه رابطه میزان استفاده نوجوانان از گوشی موبایل و احتمال خودکشی منتشر شده است می‌توان دریافت در افرادی که به میزان ۳ ساعت یا بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند احتمال خودکشی و بروز رفتارهای ناهنجار اجتماعی به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

همین امر سبب شده تا کمپانی اپل با به‌روزرسانی ویژگی کنترل فرزندان در نسخه جدید سیستم عامل iOS، ویژگی‌های جدیدی را برای والدین فراهم کند. گفتنی است در اپلیکیشن جدید Screen Time والدین قادرند تا میزان استفاده فرزندان خود را از تلفن همراه تعیین کنند. در این اپلیکیشن والدین می‌توانند میزان کنترل را براساس سن فرزندان مشخص کنند.همچنین در اپلیکیشن یاد شده امکان مشاهده میزان استفاده فرزندان از گوشی موبایل نمایش داده می‌شود و والدین با کمک ویژگی downtime می‌توانند میزان استفاده فرزندان را محدود کنند.

همچنین والدین با کمک ابزارهای کنترلی در تنظیمات سیستم عامل می‌توانند نوع استفاده و امکان انتخاب نمایش محتوا را برای فرزندان خود مشخص کنند. برای مثال والدین با مشخص کردن سن فرزند و نوع محتوای آموزشی یا بازی قادرند تا استفاده کودکان را به‌طور کامل در اختیار بگیرند. ناگفته نماند اپل در نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود درصدد تفکیک محتوا و استفاده افراد بسته به سن آن‌هاست تا در آینده شاهد ناهنجاری و رفتارهای نامناسب در کودکان نباشیم.

سیری در 12 iOS می‌تواند به فرمان‌های سفارشی پاسخ دهد

سیری در 12 iOS می‌تواند به فرمان‌های سفارشی پاسخ دهد

سیری با قابلیت جدیدی که اپل امشب، در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2018 از آن رونمایی کرد، بیش از پیش قدرتمندتر خواهد شد. فرمان‌های صوتی سفارشی برای هر اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا با گفتن «هی سیری، من کلیدهایم را گم کردم»، به سرعت اپلیکیشنی برای کمک به یافتن آن‌ها اجرا شود.

اکنون هر اپلیکیشنی می‌تواند تنظیمات سریع را به سیری بیافزاید. اپل برای نمونه از اپلیکیشن تایل که به کاربر امکان می‌دهد یک تنظیم صوتی سفارشی را به سیری اضافه کند، استفاده کرد. هنگامی که به دستیار صوتی اپل بگویید «من کلیدهایم را گم کردم»، با فرض اینکه یک ردیاب بلوتوث تایل به دسته کلید خود متصل کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله اپلیکیشن تایل را برای یافتن کلیدهای خود اجرا کنید.

البته این تنها یک مثال به‌حساب می‌آید. تصور کنید که به‌منظور سفارش خودکار فهرست مواد غذایی روزانه‌ی خود فرمان «سفارش مواد غذایی من» را به سیری بدهید یا برای مشاهده‌ی برنامه‌ی بازی‌های تیم ورزشی محبوب خود از فرمان «زمان بازی‌ها» استفاده کنید.

به لطف تنظیمات سریع، سیری اکنون می‌تواند به صورت فعالانه فرمان‌هایی را برای فعالیت‌های معمول به شما پیشنهاد دهد. برای مثال، اگر همیشه صبح‌ها بیش از رفتن به محل کار یک قهوه سفارش می‌دهید، سیری اعلانیه‌ای را در صفحه‌ی قفل گوشی شما نمایش خواهد داد.  با لمس این میانبر می‌تواند به سرعت اقدام به سفارش قهوه‌ی خود کنید.
این قابلیت در شرایط مختلف دیگر نیز کاربرد خواهد شد. برای مثال، اگر نتوانید به موقع به جلسه‌ی خود برسید، سیری به شما پیشنهاد می‌دهد تا یک پیام متنی به برگزارکننده‌ی جلسه ارسال کنید. دستیار صوتی اپل همچنین به شما یادآور می‌شود تا در روز تولد مخاطبان خود با آن‌ها تماس بگیرید یا در صورتی که مشغول تماشای فیلم در سینما هستید، توصیه می‌کند تا به منظور خاموش‌سازی اعلان‌ها دکمه‌ی «مزاحم نشوید» را فعال کنید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate