دانلود اپلیکیشن مجله

راهنمای سفر به دبی؛ امارات

صورة ذات صلة
دبی، یکی از قطب‌های گردشگری دنیا در امارات متحده‌ی عربی قرار دارد. با راهنمای سفر به دبی، همراه عبیاتی باشید.

دبی، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا و مهم‌ترین مقصد گردشگری مسافران امارات متحده‌ی عربی است. در دبی، در کمترین زمان و با کمترین فاصله‌ی مکانی، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متعدد دیدن کنید.

تنها دو روز زمان کافی است تا اکثر جاذبه‌های بزرگ و مهم دبی را ببینید. البته حتی اگر چندین روز سفر شما طول بکشد، خسته نمی‌شوید و همیشه چیزی برای سرگرم کردن‌تان وجود دارد.

دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، این شهر ترکیبی از فرهنگ‌های متفاوت است. در این راهنمای سفر با نکات مهمی در مورد سفر به دبی آشنا می‌شویم.

اطلاعات ضروری | آب‌و‌هوا | بهترین زمان برای سفر | هزینه‌های سفر | صرفه‌جویی در هزینه‌ها | جاذبه‌ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

دبی در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم امارات = ۸۸۹۰ ریال

نوع برق شهری

برق شهری در دبی ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C، D و G است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

 

برق شهری در دبی

برق شهری در دبی

برق شهری در دبی

کد کشور

+۹۷۱

شماره‌های اضطراری

پلیس (موارد اضطراری) ۹۹۹

پلیس (موارد غیراضطراری) ۹۰۱

آمبولانس ۹۹۸

آتش‌نشانی ۹۹۷

گارد ساحلی ۹۹۶

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه بین‌المللی دبی

وضعیت آب‌ و‌ هوا

دبی، آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد چون در کمربند بیابانی شمالی واقع شده است. تابستان‌های دبی بسیار گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوا به ۴۱ درجه می‌رسد. دما در طول شب به ۳۰ درجه کاهش پیدا می‌کند. بیشترین دمایی که در دبی به ثبت رسیده، ۵۵ درجه و در سال ۲۰۰۲ بوده است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا مارس، است. از نظر آب و هوا، دبی دو فصل دارد: گرم و گرم‌تر! در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است البته این فصل، فصل شلوغ گردشگری در دبی است بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می‌گذارید، ببینید. اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه داشته باشید باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید البته باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید.

هزینه‌های سفر

هزینه‌ی اقامت در هاستل

هاستل چندان در دبی مرسوم نیست. تعداد کمی هاستل در دبی وجود دارد و قیمت آنها بابت اقامت در خوابگاه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درهم امارات (۸۹ هزار تا ۱۰۷ هزار تومان) است. اگر بخواهید در اتاق خصوصی اقامت کنید باید شبی ۲۵۰ تا ۳۷۵ درهم (۲۲۳ تا ۳۳۴ هزار تومان) بپردازید. بیشتر هاستل‌ها، وای فای رایگان و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم دارند.

اقامت در هتل‌های ارزان

هتل‌های ارزان دبی از شبی ۲۰۰ تا ۲۵۰ درهم (۱۷۸ هزار تا ۲۲۳ هزار تومان) برای اتاق‌های یک تخته یا دوتخته با امکانات پایه شروع می‌شوند. همه‌ی آنها وای فای رایگان دارند و برخی از آنها امکانات دیگری مثل سرویس رایگان برای فرودگاه یا استخر هم دارند. هتل‌های میان‌رده از شبی ۲۵۰ درهم (۲۲۳ هزار تومان) شروع می‌شوند اما اگر به دنبال اقامتگاه لوکس‌تری هستید، قیمت هتل‌ها سقف ندارد. یکی دیگر از انتخاب‌های شما به عنوان اقامتگاه، استفاده از وب‌سایت Airbnb است. یک اتاق اشتراکی در Airbnb از شبی ۱۰۰ درهم (۹۰ هزار تومان) شروع می‌شود. کرایه‌ی یک آپارتمان کامل، ۴۰۰ درهم (۳۵۰ هزار تومان) هزینه دارد.

میانگین هزینه‌ی غذا

در دبی می‌توانید غذای ارزان در حدود ۳۰ درهم (۲۷ هزار تومان) پیدا کنید و قیمت فست‌فود ۲۵ درهم (۲۳ هزار تومان) است. وعده‌های غذایی در رستوران‌های میان‌رده حدود ۱۰۰ درهم (۸۹ هزار تومان) هزینه دارند. اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای یک هفته بین ۱۷۵ تا ۲۲۵ درهم (۱۵۶ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان) می‌شود. اگر می‌خواهید غذای ارزان بخورید بهتر است در محله‌ی قدیمی دبی به دنبال رستوران بگردید. وعده‌های غذایی در رستوران‌های این منطقه بین ۲۰ تا ۳۰ درهم (۱۸ هزار تا ۲۷ هزار تومان) قیمت دارند. در نزدیکی ایستگاه متروی Al Fahidi یک رستوران ایرانی به نام Al Ustad وجود دارد.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

متروی دبی گرچه گسترده نیست، یک وسیله‌ی حمل و نقل عمومی مناسب برای گشت و گذار در شهر است. بلیط‌های تک سفره ۴ تا ۸/۵ درهم (۴ هزار تا ۸ هزار تومان) هزینه دارند. قیمت بلیط‌ها به مسافتی که قرار است طی کنید بستگی دارد. بلیط‌های یک روزه ۲۰ درهم (۱۸ هزار تومان) هزینه دارند. تاکسی‌های دبی هم نسبتا ارزان هستند البته استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Uber هم در دبی رایج است. هزینه‌ی استفاده از اتوبوس به مقصد ابوظبی حدود ۴۰ درهم (۳۶ هزار تومان) است و البته همین مسیر را با تاکسی هم می‌توانید بروید که هزینه‌ی آن ۲۹۰ درهم (۲۵۸ هزار تومان) می‌شود.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۳۰۰ درهم (۲۶۷ هزار تومان)

البته این هزینه در شرایطی است  که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید، فعالیت‌های تفریحی رایگان انجام دهید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را از این مقدار هم کمتر کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

گشت و گذار در شهر

دبی جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که خیلی از آنها هزینه‌ی ورودی ندارند. مثلا یک روز از سفرتان را می‌توانید در مراکز خرید بگذرانید؛ مراکز خریدی که در نوع خود بهترین در دنیا هستند. اگر دبی را بدون سر زدن به این مراکز خرید و بازارها ترک کنید، بعدا پشیمان می‌شوید.

حمص بخورید

یکی از غذاهای ارزان و لذیذی که در دبی می‌توانید بخورید حمص است. قیمت آن بسیار ارزان است و حتی چند پرس از آن را می‌توانید سفارش دهید بدون اینکه نگران قیمت آن باشید.

در ساعاتی غیر از زمان غروب آفتاب، از برج خلفه دیدن کنید

اگر می‌خواهید برج خلیفه را ببینید، این کار را به زمانی غیر از غروب آفتاب موکول کنید چون در این ساعت، بلیط ورودی آن گران‌تر می‌شود. اگر بیخیال تماشای غروب آفتاب شوید، می‌توانید بلیطی ۳۰ درصد ارزان‌تر بگیرید.

از اهالی شهر راهنمایی بگیرید

مردم دبی بسیار مهمان‌نواز هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آنها راهنمایی بگیرید و در مورد جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های ارزان و خوب سوال کنید. رابطه برقرار کردن با اهالی شهر باعث می‌شود که آداب و رسوم و فرهنگ دبی را بیشتر بشناسید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید

در هتل‌هایی اقامت کنید که در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند. مترو بسیار ارزان است و اگر بتوانید در نزدیکی ایستگاه مترو اقامت کنید و پیاده خود را به ایستگاه برسانید، به هر نقطه‌ای از شهر که خواستید با کمترین هزینه خواهید رفت.

برای سافاری بیابان از تور استفاده نکنید

اگر در دبی دوست و آشنایی دارید از او بخواهید تا کسی را برای همراهی شما در سفر به بیابان معرفی کند. تورهای کویرگردی معمولا گران هستند. بسیاری از اهالی شهر در فصل‌های سرد سال کویرگردی می‌کنند. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید کسی را پیدا کنید که شما را همراه خود به کویر ببرد.

جاذبه‌های گردشگری

شهر پرزرق و برق و جذاب دبی، قطب گردشگری امارات متحده‌ی عربی است. شهر آسمان‌خراش‌های بلند و مراکز خرید بزرگ، ظرف چند سال، از یک بیابان به محبوب‌ترین مقصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گشت و گذار در بهترین مراکز خرید، استفاده از تفریحات ساحلی و جاذبه‌های مفرح خانوادگی، دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. دبی جاذبه‌های مشهوری چون برج خلیفه، بلندترین برج دنیا و مراکز خرید بزرگی دارد که پیست اسکی و آکواریوم هم دارند.

علاوه بر این جاذبه‌های مدرن، این شهر از نظر میراث فرهنگی هم بسیار غنی و جالب توجه است. کافی است در محله‌های قدیمی شهر قدم بزنید تا دبی قدیم را ببینید و با سنت‌های کهن این مرز و بوم آشنا شوید. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی را معرفی می‌کنیم.

برج خلیفه

جاذبه های گردشگری دبی

مهم‌ترین نماد شهری دبی، برج خلیفه است که ۸۲۹/۸ متر طول دارد و بلندترین ساختمان دنیا است. این بنای بلند و مجلل، مشهورترین جاذبه‌ی دبی است و برای بسیاری از گردشگران این شهر، سر زدن به سکوی بازدید برج که در طبقه‌ی ۱۲۴ قرار دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است. بدون شک تماشای شهر و افق شهری زیبا و چشم‌گیر دبی از این ارتفاع و زاویه، تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود.

پیش از اینکه به این سکوی بازدید برسید، شهر دبی و این بنای باشکوه از روش‌های چند رسانه‌ای به گردشگران معرفی می‌شوند. ساخت این بنا در سال ۲۰۱۰ به پایان رسیده است. چشم‌انداز شهر از بالای این برج بسیار دیدنی است؛ آسمان‌خراش‌های مدرنی که بین بیابان و اقیانوس قرار گرفته‌اند. بیشتر عکاسان، شب را برای رفتن به بالای برج انتخاب می‌کنند تا بتوانند نمای پانورامای زیبای از شهر و چراغانی‌های منحصربه‌فرد آن را با دوربین خود ثبت کنند. برای اینکه در صف‌های طولانی معطل نشوید به خصوص اگر قصد دارید آخر هفته از این برج دیدن کنید، بلیط ورودی را از قبل تهیه کنید.

روی زمین، اطراف این برج، باغ‌ها و باغچه‌های زیبایی قرار دارند که مسیرهای پیاده‌روی از میان آنها راه خود را باز می‌کنند. در این اطراف، آب‌نماها و فواره‌های متعددی وجود دارد از جمله فواره‌ی دبی که بلندترین فواره‌ی دنیا است و از فواره‌ی مشهور Bellagio در لاس وگاس الهام گرفته است.

دبی مال

جاذبه های گردشگری دبی

دبی مال بهترین مرکز خرید شهر  و ورودی برج خلیفه و آکواریوم دبی است. یک زمین اسکیت روی یخ، محدوده‌ی بازی و مجموعه‌ی سینمایی هم در این مرکز تجاری بزرگ وجود دارد و برای کسانی مناسب است که غیر از خرید کردن، دوست دارند زمانی را برای تفریح در نظر بگیرند.

امکانات خرید و غذا خوردن در این مرکز خرید، فراوان است. غیر از رستوران و فروشگاه، همیشه یک رویداد جذاب تفریحی و فرهنگی در این مرکز برپا می‌شود مثلا اجرای موسیقی زنده یا نمایش مد. از مشهورترین رویدادها و جشنواره‌های این مرکز خرید می‌توان به فستیوال خرید دبی اشاره کرد که هر سال در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود. یا جشنواره‌ی سوپرایز تابستانی دبی که در ماه‌های جولای و آگوست برپا می‌شود.

موزه دبی

جاذبه های گردشگری دبی

موزه‌ی دیدنی دبی در قلعه‌ی ال فهیدی (Al-Fahidi) واقع شده که در سال ۱۷۸۷ به منظور دفاع و حفاظت از خور دبی ساخته شده است. دیواره‌های این دژ از بلوک‌های مرجانی ساخته شده که با آهک در کنار هم قرار گرفته‌اند. طبقه‌ی بالایی با ستون‌های چوبی نگه داشته شده است و سقف آن از شاخ و برگ نخل، گل و گچ ساخته شده است. در زمان‌های قدیم این دژ اقامتگاهی برای خاندان پادشاهی بوده بعدها به مقر حکومت، پادگان نظامی و زندان تبدیل شده است. این مجموعه دو بار در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۹۵ کاملا بازسازی و مرمت شده است و اکنون میزبان بهترین موزه‌ی شهر است. در ورودی این موزه، نمایشگاه جذابی از نقشه‌های قدیمی امارت و دبی وجود دارد که به خوبی نشان می‌دهد که این کشور بعد از رونق صنعت نفت، چطور گسترش پیدا کرده است.

در حیاط این موزه، قایق‌های سنتی و خانه‌های ساخته شده از برگ‌های نخل و یک برج بادگیر اماراتی به نمایش درآمده است. تالار سمت راست، نمایشگاه سلاح و جنگ‌افزار است و در تالار سمت چپ نمایشگاه آلات موسیقی اماراتی به نمایش درآمده است. دایوراماهای مختلفی که نشان‌دهنده‌ی سبک زندگی سنتی در امارات است در موزه دیده می‌شود؛ مثلا صید مروارید یا زندگی بادیه‌نشینی. صنایع دستی متعددی به دست آمده از گورهای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ساله که از منطقه‌ی باستانی Al Qusais کشف شده‌اند، در بخش دیگری از موزه دیده می‌شوند.

بستکیه، محله‌ی قدیمی دبی

جاذبه های گردشگری دبی

محله‌ی قدیمی دبی که بستکیه یا منطقه‌ی الفهیدی هم نامیده می‌شود، اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا محل زندگی تاجران ثروتمند ایرانی باشد که در کار تجارت مروارید و منسوجات بودند و دبی را به خاطر موقعیت اقتصادی و نزدیکی به خور دبی برای زندگی انتخاب کرده بودند. این محله در کنار خور دبی قرار گرفته و بخش‌های شرقی «بر دبی» را در بر گرفته است. ساختمان‌های سنگ آهکی و مرجانی این منطقه که بسیاری از آنها دارای بادگیر هستند، به خوبی مرمت و نگهداری شده‌اند. بادگیرها نقش تهویه‌ی مطبوع ساختمان را دارند. تاجران ایرانی، ویژگی‌های معماری خود که در خانه‌های ساحلی ایران مرسوم بوده، با خود به دبی برده‌اند.

خیابان‌های باریک این منطقه که با بناهای ساخته شده به سبک معماری عربی در بر گرفته شده‌اند، نشانی از گذشته‌ی دبی هستند. در این منطقه، یک گالری به نام گالری مجلس (Majlis Gallery) وجود دارد که در آن مجموعه‌ی بی‌نظیری از سرامیک‌های عربی سنتی و سایر وسایل و اثاث سنتی به نمایش درآمده است. گالری دیگری که در این منطقه وجود دارد گالری XVA نام دارد که به هنر معاصر اختصاص یافته است و در یک بنای قدیمی پایه‌گذاری شده است.

خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم

جاذبه های گردشگری دبی

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸، حاکم دبی بود. او پدربزرگ حاکم فعلی دبی است. خانه‌ی سابق شیخ سعید مرمت و بازسازی شده است و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرارمی‌گیرد. این موزه یکی از بهترین نمونه‌های معماری عربی است. خانه‌ی اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شده است. او این خانه را طوری ساخته بود که از تراس‌های آن بتواند فعالیت کشتی‌ها و قایق‌ها را زیر نظر بگیرد. این خانه ویران شد و خانه‌ی فعلی درست در کنار خانه‌ی قدیمی ساخته شد. این خانه‌ی جدید سبک و سیاق خانه‌ی قدیمی را حفظ کرد؛ درب‌های حکاکی شده، صفحات چوبی مشبک برای پنجره‌ها و سایر ویژگی‌های خانه‌ی قدیمی را در این بنای جدید می‌توانید ببینید. در اطراف حیاط مرکزی خانه، ۳۰ اتاق ساخته شده است که دارای بادگیر هستند.

داخل این مجموعه، نمایشگاه‌های عکس‌ها و اسناد تاریخی دبی برپا شده است. عکس‌های قدیمی بی‌نظیری از دبی که بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ ثبت شده‌اند در این بخش به نمایش درآمده‌اند. بخش دریایی این موزه شامل عکس‌هایی از ماهیگیری، صید مروارید و مراحل ساخت قایق است. در سراسر این مجموعه، تعداد زیادی نامه، نقشه، سکه و مهر نگهداری می‌شود که همگی روایت‌گر تاریخ و نحوه‌ی توسعه‌ی امارات در سال‌های گذشته است. در نزدیکی این موزه، خانه‌ی شیخ عبید بن ثانی قرار دارد که بازسازی شده است و فضای داخلی سنتی و جذابی دارد.

خور دبی

جاذبه های گردشگری دبی

خور دبی، شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند؛ «دیره» در شمال و «بر دبی» در جنوب. این خور یکی از عناصر تاثیرگذار در گسترش این شهر بوده است و برای اولین بار ساکنان آن برای ماهیگیری و صید مروارید این مکان را برای زندگی انتخاب کردند. از چهار هزار سال پیش روستاهای کوچک به مرور زمان در حوالی خور دبی شکل گرفتند. دوران مدرن دبی از دهه‌ی ۱۸۳۰ آغاز شد زمانی که قبیله‌ی بنی یاس (Bani Yas) در این منطقه سکنی گزیدند.

برای گشت و گذار در خور دبی می‌توانید از قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی و سنتی استفاده کنید که بازسازی شده‌اند و به عنوان کشتی‌های توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید فرابرهای چوبی سوار شوید که ایستگاه‌هایی در بر دبی و کرانه‌های دیره دارند.

مسجد جمیرا

جاذبه های گردشگری دبی

بسیاری از گردشگران دبی اذعان می‌کنند که مسجد جمیرا، زیباترین مسجد شهر است. این مسجد یکی از بهترین نمونه‌های معماری اسلامی است و با الهام از مسجد الازهر قاهره ساخته شده است. سازه‌ی سنگی مسجد، بر اساس اصول معماری فاطمیان ساخته شده است و دو مناره دارد. این مناره‌ها بسیار زیبا و ظریف به زیبایی حکاکی شده‌اند.

این مسجد به خصوص در ساعات غروب و شب جلوه‌ی دیگری دارد و با نور به زیبایی تزیین شده است. مرکز فرهنگی شیخ محمد بن راشد تورهای متعددی برای آشنایی بیشتر با مسجد و معرفی دین اسلام برگزار می‌کند. این تورها هر روز ساعت ده صبح برپا می‌شوند به جز روزهای جمعه.

دیره

جاذبه های گردشگری دبی

دیره در کرانه‌های شمالی خور دبی واقع شده است و خیابان‌های باریک و تودرتوی آن، نمایانگر تنوع نژادها و ملیت‌هایی است که در دبی گرد هم آمده‌اند. در این منطقه، قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی را می‌بینید که در پس‌زمینه‌ای از بانک‌های مدرن، هتل‌ها و ساختمان‌های اداری، پر و خالی می‌شوند.

برای گردشگران، این منطقه بیشتر به خاطر بازارهای مشهورش، شناخته شده است. بازارهایی که در هر ساعت از روز، شلوغ و پررفت و آمد هستند. بازار طلای دیره، به عنوان بزرگترین بازار طلای دنیا شناخته می‌شود. بازار ادویه‌ی دیره، هر ادویه‌ای که تصور کنید برای فروش دارد؛ مغازه‌های این بازار، کیسه‌های بزرگ و رنگارنگ زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن را جلوی چشم خریداران گذاشته‌اند. عودهای خوشبو، گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس‌های معطر از دیگر محصولاتی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. بازار دیگری هم در این منطقه وجود دارد؛ بازار ماهی که البته توریستی نیست اما در آن می‌توانید با اهالی شهر و سبک زندگی آنها آشنا شوید.

وقتی در این محله به گشت و گذار مشغولید، به خصوص اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، میراث ارزشمند معماری منطقه را که به خوبی مرمت و بازسازی شده‌اند از دست ندهید. یکی از این بناهای دیدنی، یعنی Heritage House، خانه‌ی یکی از تاجران ثروتمند ایرانی بوده که بعدها به شیخ احمد بین دلموک یکی از تاجران مروارید رسیده است. این بنا در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و امروزه گردشگران این فرصت را دارند تا با سر زدن به این بنا، فضای داخلی خانه‌های سنتی را ببینند. مسجد الاحمدیه در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و قدیمی‌ترین مدرسه در دبی است که امروزه به موزه‌ی آموزش عمومی اختصاص دارد.

جاده‌ی شیخ زاید

جاذبه های گردشگری دبی

جاده‌ی شیخ زاید، شاهراه اصلی دبی است که از منطقه‌ی مدرن و اقتصادی دبی می‌گذرد. این بزرگراه عریض ۸ بانده با برج‌های بلند شیشه‌ای، کرومی و استیل در بر گرفته شده است. این مسیر یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های مشهور دبی است. مشهورترین مراکز خرید دبی در کنار این خیابان قرار گرفته‌اند. برج تجارت جهانی دبی، بر فراز بالاترین طبقه‌ی خود یک سکوی بازدید دارد که از آن می‌توانید تصاویر پانوراما از دبی را ببینید و لذت ببرید و البته ورودی آن از برج خلیفه ارزان‌تر است. پارک طلا و الماس، یک مرکز خرید فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به خرید زیورآلات است. در این مجموعه، ۱۱۸ تولید کننده و ۳۰ خرده فروش زیر یک سقف به عرضه‌ی زیورآلات می‌پردازند.

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی

جاذبه های گردشگری دبی

میراث فرهنگی، معماری و دریایی دبی در دهکده‌ی میراث و غواصی دبی به نمایش درآمده است. در این مجموعه می‌توانید با مراحل صید مروارید و ساخت قایق‌ها و کشتی‌های سنتی آشنا شوید. این دو صنعت مهم‌ترین منابع درآمد دبی در زمان‌های گذشته بوده‌اند. نحوه‌ی زندگی عرب‌های بادیه‌نشین و زندگی در روستاهای ساحلی در این مجموعه بازآفرینی شده است. خانه‌های ایرانی، قهوه‌خانه‌های سنتی و یک بازار کوچک، از بخش‌های جذاب این مجموعه هستند. در این بازار، سفالگران و بافندگان، به ساخت صنایع دستی در غرفه‌ها مشغولند. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل برپا می‌شود و گردشگران می‌توانند از توصیه‌های پزشکان طب سنتی بهره ببرند.

آکواریوم دبی

جاذبه های گردشگری دبی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی، آکواریوم دبی است که در آن از ۱۴۰ گونه‌ی آبزیان نگهداری می‌شود. این آکواریوم یک مخزن آب بزرگ و معلق است که در طبقه‌ی همکف دبی مال قرار دارد. علاوه بر تماشای رایگان آکواریوم از داخل مرکز خرید، می‌توانید از منطقه‌ی زیر آب عبور کنید و از تونل‌های آکواریوم بگذرید.

فعالیت‌های تفریحی مختلفی برای آشنایی بیشتر با زندگی اعماق دریا وجود دارد. تورهای قایق‌سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی است. شنا با کوسه‌ماهی‌ها و غواصی در مخزن از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

برج العرب

جاذبه های گردشگری دبی

برج العرب، بلندترین هتل دنیا ۳۲۱ متر از سطح جزیره‌ی مصنوعی‌ای که روی آن ساخته شده، ارتفاع دارد. این بنا شبیه به یک قایق سنتی بادبانی طراحی شده و زینت‌بخش خط ساحلی دبی است. فضای بیرونی برج با لامپ‌های رنگی و نمایش نور خیره‌ کننده تزیین شده است. برج العرب، یکی از گران‌ترین هتل‌های دنیا است. سوئیت‌های مجلل این هتل شبی بیش از ۱۵ هزار دلار هزینه دارند.

کسانی که محدودیت مالی ندارند و می‌خواهند یک سفر مجلل واقعی را تجربه کنند، می‌توانند در رستوران Al-Mahara، شام خوردن زیر آب را تجربه کنند. در این رستوران، از کف تا سقف و از طریق همه‌ی دیوارهای آن می توانید زندگی دریایی را در حال غذا خوردن تماشا کنید.

ساحل جمیرا

جاذبه های گردشگری دبی

ساحل جمیرا مقصد شماره یک گردشگرانی است که دوست دارند تفریحات ساحلی را به سفرشان اضافه کنند. در سراسر این ساحل، هتل‌های متعددی ساخته شده‌اند که اقامتگاه‌های محبوب برای گردشگران هستند. این ساحل، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. تخت‌های مخصوص برای افتاب‌ گرفتن، رستوران، امکانات ورزش‌های آبی، جت اسکی و صدها تفریح جذاب دیگر.

هنگام گشت و گذار در این منطقه، ساعتی از ساحل فاصله بگیرید و از بنای مجلس غرفة أم الشیف، دیدن کنید که فاصله‌ی کمی تا ساحل دارد. این بنا در سال ۱۹۵۵ ساخته شده و اقامتگاه تابستانی شیخ راشد بن سعید آل مکتوم بوده است. این اقامتگاه از بلوک‌های مرجانی و سنگ گچ ساخته شده و در بازسازی‌ها حالت قدیمی آن حفظ شده است. بازدید از این بنا و تماشای فضای داخلی زیبای آن، فرصتی برای آشنای با سبک زندگی حاکمان دبی است. باغ‌های مجلس هم یک بازآفرینی از سیستم‌های آبیاری اعراب را نشان می‌دهد و تعداد زیادی درخت نخل دارد.

مرکز خرید امارت

جاذبه های گردشگری دبی

مرکز خرید امارت (Mall of the Emirates) یکی از مشهورترین مراکز خرید دنیا است که یک پیست اسکی شگفت‌انگیز دارد. پیست اسکی سرپوشیده‌ی این مجموعه با محدوده‌ی مخصوص پنگوئن‌ها و تله‌سی‌یژ کامل می‌شود. دمای این پیست همواره در منفی ۴ درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود. مجموعه‌ی سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی کامل‌کننده‌ی این مرکز است که وسایل تفریحی آن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان طراحی شده است. فرصت‌های خرید در این مرکز، بی‌پایان است همچنین رستوران‌های متعددی در این مجموعه وجود دارد که در آنها می‌توانید آشپزی گوشه و کنار دنیا را تجربه کنید.

دنیای ماجراجویی آی ام جی (IMG)

این پارک موضوعی در نزدیکی دهکده‌ی جهانی قرار دارد و یک مرکز تفریحی کامل است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، بهترین امکانات و تفریحات را فراهم کرده است. یک بخش از این پارک، تماما به کاراکترهای مارول اختصاص یافته است. بخش دیگری از پارک، به دنیای دایناسورها اختصاص دارد و بخش دیگر مربوط به کاراکترهای کارتون نتورک است. در این مجموعه‌ی تفریحی، برای همه در هر سن و سالی که باشند، یک جاذبه‌ی تفریحی وجود دارد. دنیای ماجراجویی آی ام جی، مکانی فوق‌العاده برای یک تفریح خانوادگی است.

اپرای دبی

اگر از آن دسته افرادی هستید که تفریحات و جاذبه‌های شبانه را دوست دارند، در سفر به دبی حتما باید سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان اپرای جدید و مجلل در اواسط سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و شاهکاری در منطقه‌ی ساحلی محسوب می‌شود. این بنای باشکو، اصلی‌ترین قطب فرهنگی و سرگرمی در شهر است. در این مجموعه‌ی فرهنگی می‌توانید در تمام طول سال از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، کنسرت‌های برترین خوانندگان دنیا، تئاترهای موزیکال و نمایش‌های کمدی شبانه لذت ببرید.

ساختمان اپرا با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی به تنهایی یک شاهکار معماری و یکی از جدیدترین نمادهای شهری دبی است. دیوارهای شیشه‌ای و استیل با چشم‌انداز اسکله به نحوی طراحی شده‌اند که یادآور کشتی‌های سنتی باشند.

کایت بیچ (Kite Beach)

جاذبه های گردشگری دبی

این ساحل شنی سفید و بلند، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به ساحل و آفتاب است که دوست دارند ساعاتی را در آرامش ساحل، آفتاب بگیرند. کایت بیچ مهم‌ترین مقصد دبی برای موج‌سواری با کایت است. علاوه بر این، امکانات انجام ورزش‌های آبی متعدد در این ساحل برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی در نظر گرفته شده است. در این ساحل هم تجهیزات لازم برای ورزش‌های آبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و هم می‌توانید از مربیان مجرب، آموزش ببینید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به دبی در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

منطقه‌ی هنری Alserkal

جاذبه های گردشگری دبی

این بخش از شهر، قسمتی از محله‌ی صنعتی قدیمی Al Quoz است و به عنوان مرکز هنری شهر شناخته می‌شود. تعدادی از مهم‌ترین گالری‌های هنر معاصر در این منطقه قرار دارند. از میان این گالری‌های هنری می‌توان به گالری سبز، خط سوم و ایام اشاره کرد. علاوه بر این گالری‌های قدیمی و بزرگ، تعدادی از نگارخانه‌های کوچک‌تر هم به تازگی به این منطقه نقل مکان کرده‌اند. 

هدف این نگارخانه‌ها، جمع آوری آثار ارزشمند هنرمندان برتر و هنرمندان تازه‌کار و مستعد خاور میانه است. علاوه بر این نگارخانه‌ها، در این محله بسیاری از افراد برای مد و بوتیک‌های زیورآلات ساخت طراحان داخلی، رستوران‌های عالی و کافه‌های بی‌نظیر به این منطقه سر می‌زنند؛ جایی که کاملا محیطی جوان‌پسند و پرانرژی دارد.

پارک‌ و تفرج‌گاه‌ دبی (Dubai Parks and Resorts)

در این مجموعه‌ی تفریحی بزرگ، همه‌ی امکانات تفریح و سرگرمی برای همه‌ی افراد از هر سن و سالی که باشند، فراهم شده است. تنها مشکلی که در این تفریح‌گاه بزرگ دارید این است که نمی‌دانید کدام را باید اتخاب کنید. این مجموعه شامل چند پارک موضوعی است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. پارک Motiongate با موضوع هالیوود و تولیدات آن ساخته شده است و وسایل تفریحی آن، تم فیلم‌های مشهور هالیوود دارد. بخش بالیوود پارک، گردشگران را به دنیای فیلم‌های هندی می‌برد و در بخش لگولند، جاذبه‌های تفریحی و وسایل سرگرمی متعددی وجود دارد. پارک آبی لگولند هم بخش دیگری از این مجموعه‌ی بزرگ است. این مجموعه به ریورلند دبی متصل شده است که مکانی فوق‌العاده برای غذا خوردن است. زمانی که خودتان را با جاذبه‌های تفریحی و وسایل جذاب سرگرمی خسته کردید می‌توانید در یکی از رستوران‌ها غذا بخورید و استنراحت کنید یا در رویدادهای شبانه شرکت کنید.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

جاذبه های گردشگری دبی

این پارک آبی در جزایر مصنوعی نخل جمیرا واقع شده است و بهترین فرصت برای مسافرانی است که بعد از چند روز بازدید از جاذبه‌های مختلف و خرید کردن می‌خواهند کمی استراحت و تفریح کنند. سرسره‌ی آبی این مجموعه به نام Aquaconda بلندترین سرسره‌ی آبی دنیا است. علاوه بر این، چندین وسیله‌ی تفریحی و جذاب دیگر در این مجموعه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. یکی از جذاب‌ترین تفریحات این پارک، سافاری زیر دریا با استفاده از کلاه‌های مخصوص است. یک بخش مخصوص به کودکان هم وجود دارد که سرسره‌های آبی و تفریحات مختص کودکان در آن قرار داده شده است.

برای سر زدن به جاذبه‌های دبی کجا اقامت کنیم؟

اگر می‌خواهید دسترسی آسان  به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت Downtown Dubai است. مهم‌ترین جاذبه‌های دبی در نزدیکی این منطقه قرار دارند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا، دبی مال و فواره‌ی دبی. علاوه بر این، تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و گالری هنری در حوالی این منطقه‌ی پرجنب و جوش قرار دارند. اگر به دنبال آفتاب، ساحل و ماسه هستید، ساحل جمیرا مقصد خوبی برای اقامت است. این ساحل فقط ۱۵ دقیقه تا برج خلیفه فاصله دارد. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌های دبی آشنا می‌شویم که به خاطر موقعیت مکانی خوبی که دارند به اکثر جاذبه‌های گردشگری نزدیک هستند.

هتل‌های لوکس

هتل The Palace Downtown در چند قدمی برج خلیفه، دبی مال و فواره‌ی دبی و بازار بهار قرار دارد و اگر به دنبال یک هتل لوکس هستید که دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری داشته باشد، بهترین انتخاب است. هتل Armani در برج خلیفه، تجربه‌ی یک سفر لوکس به معنای واقعی کلمه را برای شما رقم می‌زند. اگر دوست دارید سفر لوکس را در کنار دریا تجربه کنید، هتل برج العرب جمیرا که به شکل بادبان کشتی طراحی شده، بهترین انتخاب است. این هتل یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا است.

هتل‌های میان رده

هتل Ramada Downtown Dubai، ده دقیقه پیاده تا برج خلیفه و دبی مال فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین هتل‌های میان رده است. بوتیک هتل Manzil Downtown Dubai با طراحی مدرن عربی، یکی دیگر از گزینه‌های میان‌رده برای اقامت در دبی است. هتل Sofitel Dubai در ساحل جمیرا، ۱۲ دقیقه با ماشین تا برج خلیفه فاصله دارد. این هتل در مشهورترین گردشگاه دبی قرار گرفته و در نزدیکی اسکله‌ای قرار دارد که در آن فروشگاه‌های و رستوران‌های زیادی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

هتل‌های ارزان

اگر می‌خواهید در هتل ارزان اقامت کنید، هتل Ibis در کنار مرکز خرید امارات قرار دارد و نسبتا ارزان است. علاوه بر نزدیکی به مرکز خرید امارات و پیست اسکی، در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده و با ماشین ۱۳ دقیقه تا برج خلیفه فاصله دارد. هتل دیگری که در نزدیکی ایستگاه مترو باشد، هتل Ibis Al Rigga است که به فرودگاه بین‌المللی نزدیک‌تر است. اگر دوست دارید محل اقامتتان بیشتر حال و هوای تاریخی داشته باشد، هتل XVA Art Hotel در قلب منطقه‌ی قدیمی دبی، نسبت به قیمت، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد.

گشت و گذار در دبی

 یکی از بهترین روش‌ها برای گشت و گذار در دبی، استفاده از تورهای گشت شهری نیم روزه است. این تورهای همراه با راهنما، گردشگران را با اتوبوس‌های توریستی به جاذبه‌های اصلی شهر می‌برند که شامل مسجد جمیرا، بستکیه یا شهر قدیم دبی، بازار ادویه، بازار طلای دیره و... است.

تورهای دیگری هم وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید گشت شهری را با بیابان‌گردی تلفیق کنید. این تورها معمولا دو روزه هستند. بعدازظهر روز اول به بازدید از جاذبه‌های شهری می‌روید و بعدازظهر روز دوم، سافاری بیابان را تجربه می‌کنید. سافاری بیابان شامل تفریحاتی چون شترسواری، آموزش اسکی روی ماسه، شام خوردن در غروب آفتاب و تماشای رقص‌های محلی است.

برای اینکه چشم‌اندازهای بی‌نظیر و شگفت‌آوری از شهر را تماشا کنید، تورهای پرواز ۱۵ یا ۲۵ دقیقه‌ای با هلی‌کوپتر بر فراز دبی را امتحان کنید. برای تماشای جزیره‌ی نخل جمیرا و مجمع‌الجزایر مصنوعی که به شکل نقشه‌ی جهان طراحی شده است، هیچ راهی بهتر از پرواز نیست.

رژیم غذایی و غذاهای محلی دبی

غذاهای محلی دبی

آشپزی امارات، ترکیبی از شیوه‌های سنتی آشپزی آسیایی و خاورمیانه است. البته رژیم غذایی مدرن در امارات متحده‌ی عربی هم مثل سایر کشورهای دنیا تحت تاثیر سبک زندگی جدید، شامل غذاهای بین‌المللی و فست فود است. اما همچنان غذاهای سنتی در منازل و رستوران‌ها پیدا می‌شوند.

به دلیل شرایط نامساعد زندگی در نواحی بیابانی رژیم غذایی سنتی این کشور بیشتر بر اساس گوشت، غلات و لبنیات فراوان شکل گرفته است. در برخی از نواحی، سبزیجات هم به راحتی رشد می‌کنند و در رژیم غذایی استفاده می‌شوند. گوشت مورد استفاده بیشتر از مرغ و ماکیان و بز تهیه می‌شده است. از آنجایی که شتر هم برای شیر و هم برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گرفته، ارزش بسیار بالایی داشته و مصرف گوشت آن، مخصوص موقعیت‌های خاص بوده است.

غذاهای اماراتی بیشتر انواع خوراک هستند که برای تهیه‌ی آنها مواد تشکیل دهنده همگی با هم و در یک ظرف می‌پزند. زعفران، هل، زردچوبه و آویشن از اصل‌ترین طعم‌دهنده‌هایی هستند که در آشپزی اماراتی مورد استفاده قرار می‌گرند.

برنج از زمانی وارد رژیم غذایی این کشور شد که تاجران به این منطقه پا گذاشتند. از برگ درختان بومی هم گاهی برای طعم‌دار کردن غذا و تهیه‌ی مرغ شکم‌پر استفاده می‌کردند.

صبحانه در امارات شامل نان، پنیر، خرما، شیره و گاهی تخم مرغ است. در کنار این صبحانه، از چای طعم‌دار شده با نعنا استفاده می‌کنند.

غذاهای دریایی چندین قرن است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم غذایی اماراتی را تشکیل می‌دهند. آشپزی امارت، بازتابی از سنت‌های عربی و تاثیرات زندگی مدرن است. از آنجایی که خوردن گوشت خوک برای مسلمانان حرام است، غذاهای تهیه شده از این گوشت را در منوی بسیاری از رستوران‌ها نخواهید دید. در صورتی که در غذایی از این گوشت استفاده شده باشد، حتما به مشتری اطلاع داده می‌شود. گوشت، ماهی و برنج از مواد غذایی اصلی در آشپزی اماراتی هستند. گوشت گوسفند و بره معمولا به گوشت گاو و بز ارجحیت دارند.

فستیوال غذای دبی

افتتاحیه‌ی فستیوال غذای دبی از ۲۱ فوریه تا ۱۵ مارس سال ۲۰۱۴ برپا شد. به نقل از مجله‌ی ویژن (Vision) این جشنواره با هدف گسترش و معرفی دبی به عنوان پایتخت غذایی منطقه برگزار شد. این جشنواره به این منظور طراحی شده است که تنوع آشپزی در دبی را به نمایش بگذارد. در این فستیوال آشپزی بیش از ۲۰۰ ملیت به نمایش درمی‌آید.

در سفر به دبی می‌توانید در هزاران رستوران مختلف غذا بخورید. هر کدم از این رستوران‌ها به فرهنگ و ملیت خاصی اختصاص دارند. در واقع در دبی می‌توانید غذاهای از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید. این شهر بهترین مکان برای امتحان کردن آشپزی خاورمیانه از جمله ایران و لبنان است. در ادامه با فهرستی از بهترین غذاهای محلی دبی آشنا می‌شویم.

شتر شکم پر

شتر شکم پر یکی از غذاهایی ست که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان یکی از بزرگترین وعده‌های غذایی به ثبت رسیده است. این غذا بیشتر در مهمانی‌ها و جشن‌های اعراب بادیه‌نشین تهیه می‌شده است و امروزه در خانه‌ی ثروتمندان دبی به مناسبت‌های مختلف طبخ می‌شود. البته علاوه بر شتر، بره و گوسفند هم به این شیوه طبخ می‌شود که بسیار لذیذ است. برای تهیه‌ی شتر شکم پر اجازه می‌دهند که یک شتر کامل رشد کند و درون شکم آن را با تعدادی گوسفند یا بره پر می‌کنند که خود آنها نیز درون شکمشان حدود ۲۰ مرغ شکم پر (پر شده با تعدادی ماهی) قرار گرفته است. این غذا بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر را سیر می‌کند.

هریس

اگر این فرصت را پیدا کردید که غذاهای اماراتی را امتحان کنید، حتما هریس را در فهرست خود قرار دهید. این غذا درست شبیه حلیم است و پس از طی کردن مراحل طولانی پخت، آماده می‌شود. برای تهیه‌ی آن گندم و گوشت را به مدت طولانی می‌پزند تا جایی که کاملا پخته شده و بافتی نرم و منسجم پیدا کنند. گاهی مواد دیگری هم طبق ذائقه به آن اضافه می‌کنند. هریس یکی از محبوب‌ترین غذاهای عربی به خصوص در ماه رمضان است. هریس را با دارچین، شکر و کره یا روغن حیوانی سرو می‌کنند. هریس در زمان‌های گذشته مخصوص خانواده‌های ثروتمند و موقعیت‌های خاص بوده است. این غذا در کشورهای مختلف خاور میانه و حاشیه‌ی خلیج فارس، با دستورها و تزیینات متفاوت تهیه می‌شود.

فلافل

غذاهای محلی دبی

این غذای خوشمزه که در ایران هم محبوب است، در بسیاری از کشورهای عربی و سایر کشورهای خاور میانه رایج است. برای تهیه‌ی آن از نخود و ادویه‌ها و سس‌های مختلف استفاده می‌کنند. گاهی به عنوان غذای کامل و گاهی به عنوان ساید دیش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمص

غذاهای محلی دبی

حمص یا نخود ارده یکی از غذاهای محبوب در منطقه‌ی خاورمیانه است که در کشورهای مختلف با دستورهای متفاوتی تهیه می‌شود. از مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این غذا می‌توان به نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک اشاره کرد. این غذا را با نان پیتا و به عنوان پیش‌غذا و اسنک سرو می‌کنند. البته در بسیاری از کشورها آن را به عنوان غذای اصلی هم مصرف می‌کنند.

گاهی حمص را به عنوان دیپ یا سس در کنار سایر غذاها مثلا شاورما به کار می‌برند. کشورهای مختلف ممکن است مواد متفاوتی به این ترکیب اصلی اضافه کنند؛ مثلا ماست، نعنا و جعفری و زیره. جالب است بدانید که حمص در آمریکا هم بسیار محبوب و مشهور است. مهاجران عرب این غذا را به آمریکا برده‌اند و اکنون کنسروهای حمص در قفسه‌ی همه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا پیدا می‌شود.

قوزی

این غذا یکی از غذاهای رایج در رستوران‌های سنتی دبی است. این غذا با بره‌ی کامل کبابی تهیه می‌شود و همراه با برنج، سبزی و انواع مغزها سرو می‌شود. اگر می‌خواهید یک غذای عربی لذیذ را امتحان کنید، حتما قوزی را در نظر بگیرید. این غذا در بسیاری از کشورهای منطقه‌ی شام و ترکیه رواج دارد و به عنوان غذای ملی عراق هم شناخته می‌شود.

مجبوس

غذاهای محلی دبی

این غذا یکی دیگر از غذاهای عربی است که با گوشت بره تهیه می‌شود. از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی این غذا علاوه بر گوشت بره‌ی طعم‌دار شده می‌توان به گوجه فرنگی و برنج اشاره کرد.  برای طعم دار کردن این غذا از طعم دهنده‌ای به نام لومی استفاده می‌کنند. یک بار که این غذا را امتحان کنید، عاشق طعم لذیذ و عطر بی‌نظیر آن می‌شوید. گاهی این غذا را به جای بره با گوشت مرغ هم می‌پزند.

شاورما

غذاهای محلی دبی

این غذای مشهور و محبوب نه تنها در دبی بلکه در بسیاری از کشورهای آسیایی رایج است. این غذا با گوشت بره یا مرغ تهیه می‌شود. در کنار آن انواع سبزیجات، سیب زمینی سرخ شده، ترشی و سس سیر سرو می‌کنند. طعم این غذا و نحوه‌ی تهیه‌ی آن در مناطق مختلف، با هم تفاوت دارد. شاورما در ایران به نام کباب ترکی شناخته می‌شود و برای تهیه‌ی آن، انواع گوشت، معمولا تمام روز به شیوه سیخ‌گردانی بریان می شود.

تبوله

غذاهای محلی دبی

این سالاد که برای گیاه‌خواران، ایده‌آل است، با گوجه، خیار، پیازچه و بلغور گندم تهیه می‌شود. برای طعم دادن به سالاد از نعنای تازه و آب لیمو  ترش استفاده می‌کنند. این سالاد سالم و مقوی در بسیاری از کشورهای عربی تهیه می‌شود.

مهلبیه

غذاهای محلی دبی

این دسر لذیذ عربی با عطر گلاب و طعم پسته، یکی از لذیذترین دسرهایی است که در دبی و بسیاری از کشورهای عربی می‌توانید امتحان کنید. این دسر نوعی پودینگ است و ترکیباتی شبیه به فرنی دارد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate