دانلود اپلیکیشن مجله

بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 855 منتشر شد؛ عملکردی شبیه به A11 اپل

بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 855 منتشر شد؛ عملکردی شبیه به A11 اپل

اخیرا بنچمارکی در گیک‌بنچ منتشر شده است که گمان می‌رود به تراشه‌ی بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ مربوط باشد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام امسال در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفت؛ از جمله در اس ۹ و نوت ۹ سامسونگ. اخیرا بنچمارکی از یک تراشه منتشر شده که احتمال می‌رود متعلق به تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ باشد. این بنچمارک که توسط گیک‌بنچ منتشر شده است، از نام رسمی تراشه‌ی موردبحث پرده‌ برنمی‌دارد و فقط کدنام آن یعنی «msmnile» را نشان می‌دهد.

ظاهرا دستگاهی که تست گیک‌بنچ از آن گرفته شده، ۶ گیگابایت رم داشته و به سیستم‌عامل اندروید ۹ پای مجهز بوده است. Qualcomm Snapdragon 855 موفق شده است در حالت چند هسته‌ای، امتیاز ۱۰,۴۶۹ را به‌دست آورد؛ امتیازی که به امتیاز به‌دست‌آمده توسط تراشه‌ی A11 Bionic اپل در همین بنچمارک، بسیار شبیه است. گفتنی است که آیفون‌های سال پیش اپل از تراشه‌ی A11 استفاده می‌کردند.

بد نیست بدانید که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در حالت تک‌هسته‌ای، امتیاز ۳,۶۹۷ را ثبت کرده که در مقایسه‌ی آن با امتیار A11 در همین حالت (۴,۳۰۰) متوجه می‌شویم که تراشه‌ی اپل موفق‌تر عمل کرده است؛ با این‌حال نباید فراموش کنیم که امتیاز به‌دست‌آمده توسط اسنپدراگون ۸۵۵، بهتر از مدل قبلی این تراشه بوده است.

بنچمارک اسنپدراگون 855

با همه‌ی این‌ها نباید فراموش کرد که بی‌شک امسال اپل دست روی دست نخواهد گذاشت و از مدل جدید تراشه‌ی خود رونمایی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که کوپرتینونشین‌ها به‌زودی و طی رویداد ۲۱ شهریور، در کنار رونمایی از آیفون‌های جدید، از مدل بعدی تراشه‌ی خود (احتمالا با نام A12) رونمایی کنند.

اگر تراشه‌ی مورد بحث ما همان اسنپدراگون ۸۵۵ باشد، با توجه به زمان استفاده از آن در گوشی‌های پرچمدار سال آینده‌ی میلادی، منطقی است اگر فکر کنیم که این تراشه نتواند عملکرد قدرتمندی را مقابل A12 اپل به‌نمایش بگذارد و آن را شکست دهد.

این احتمال هم وجود دارد که تراشه‌ی msmnile، اصلا تراشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند نباشد و برای مثال، سازنده‌اش بخواهد از آن برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی استفاده کند. کوالکام و مایکروسافت مدتی است که در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر ARM با هم همکاری می‌کنند و تراشه‌ی مورد بحث ما احتمالا به‌همین همکاری مرتبط خواهد بود. با این‌حال فعلا نمی‌توان با قطعیت در مورد این موضوع صحبت کرد.

گفتنی است که بنچمارک دستگاهی که به این تراشه مجهز بوده، روی HTML5test هم مشاهده شده است؛ جایی که مرورگر Chrome Dev این دستگاه توانسته امتیاز ۵۱۰ از ۵۵۵ را کسب کند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate