دانلود اپلیکیشن مجله

افزایش قیمت خودروهای آمریکایی در چین

افزایش قیمت خودروهای امریکایی در چین

دونالد ترامپ که این روزها به دنبال اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی است، از افزایش قیمت محصولات جنرال موتورز (به خصوص شورولت کامارو) در چین خبر داد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

در حالی که این روزها دو عضو سابق حلقه مشاوران ارشد دونالد ترامپ در دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا با مجازات سنگین روبرو شده‌اند، دونالد ترامپ تمام این نگرانی‌ها و اقدامات سیاسی را نادیده گرفت و بار دیگر از اعمال تعرفه بیش‌تر بر کالاهای چینی صحبت کرد. رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در ویرجینیای غربی به حضار گفت:

خریداران شورولت کامارو در چین باید از این پس مبلغ ۱۱۹،۰۰۰ دلار به دلیل تعرفه‌های چین بر خودروهای آمریکایی پرداخت کنند. 

اگرچه به دلیل اعمال تعرفه بر واردات خودروهای آمریکایی، قیمت شورولت کامارو بالا رفته، اما آن‌طور که ترامپ می‌گوید این قیمت دو برابر مقدار واقعی است.

Chevrolet Camaro

تنها یک مدل شورولت کامارو در چین وجود دارد، که با پیشرانه توربو ۲.۰ لیتری برای خریداران عرضه می‌شود. طبق سایت جنرال موتورز، قیمت کامارو در این کشور باید ۵۸،۴۳۰ دلار باشد. این در حالی است که قیمت همین مدل شورولت کامارو در ایالت‌های آمریکا حدود ۲۵،۹۰۵ دلار اعلام شده است. به نظر می‌رسد که قیمت شورولت کامارو در چین و آمریکا، مثال بسیار واضحی از اثرات اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی باشد. چنین چیزی می‌تواند پیش‌بینی خوبی از مسائلی باشد که آمریکایی‌ها بر اثر اعمال تعرفه‌های دونالد ترامپ بر واردات کالاهای چینی با آن روبرو شوند.

ترامپ در سخنرانی ویرجینیای غربی گفت:

زمانی که ما خودرویی می‌سازیم و آن را به چین می‌فروشیم، ۲۵ درصد تعرفه به آن تعلق می‌گیرد و این فقط آغاز بازی است. نمی‌توان به این وضعیت ادامه داد که همه چیز فقط و تنها فقط مالیات باشد.

Donald Trump / دونالد ترامپ

البته دونالد ترامپ در اظهارات خود به این نکته اشاره نمی‌کند که تعرفه‌های چین بر واردات کالاهای آمریکایی، در مقابل ۳۴ میلیارد دلار تعرفه‌ای اعمال شده است که او چند ماه پیش بر کالاهای چینی اعمال کرد. دور جدید تعرفه ۱۶ میلیارد دلاری آمریکا، از روز پنج‌شنبه اجرایی خواهد شد؛ این در حالی است که مقامات دو کشور در سایه تعرفه‌های جدید مذاکره را آغاز خواهند کرد و همین موضوع باعث عدم پیشرفت واقعی در جلسات مذاکره میان دو کشور می‌شود. 

دونالد ترامپ در جدیدترین اظهارات خود از اعمال تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی وارد شده به ایالات متحده آمریکا خبر داد و تهدید کرد که این تعرفه‌ها در صورتی اجرایی می‌شوند که مقامات چینی به خواسته‌های او پاسخ مناسب ندهند. در حال حاضر دو کشور در سایه تهدیدهای تجاری به این وضعیت ادامه می‌دهند و فعلا نمی‌توان امیدی به اصلاح امور داشت. جلسات دو کشور طی روزهای با هدف رسیدن به توافق جامع در مورد تعرفه‌های دوجانبه ادامه می‌یابد. 

چین آمریکا جنگ تجاری تعرفه خودرو موتورسیکلت

پکن پس از مذاکرات تجاری طی ماه‌های گذشته امیدوار بود که ایالات متحده از اعمال تعرفه‌های جدید دست بردارد، اما کمتر از ۱۰ روز بعد، کاخ سفید اعلام کرد که به اقدامات تنبیهی علیه چین ادامه می‌دهد. چین اعلام کرده است که مذاکرات باید بر اساس برابری و اعتماد متقابل باشد. 

لو کنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در پکن گفت:

اکنون که چین و ایالات متحده مذاکرات تجاری را آغاز کرده‌اند، مطمئنا هنوز هم به کسب نتیجه خوب و سازنده، امیدوار هستند.

اما ترامپ روز دوشنبه به رویترز گفت که او این‌طور فکر نمی‌کند و حل مناقشات تجاری به زمان نیاز دارد؛ زیرا مدت زمان زیادی است که این کار را انجام می‌دهد و آن‌ها به این موضوع عادت کرده‌اند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate