دانلود اپلیکیشن مجله

تشخیص بمب‌ها و اسلحه‌های مخفی در مکان‌های عمومی با وای فای

تشخیص بمب‌ها و اسلحه‌های مخفی در مکان‌های عمومی با امواج وای فای

پژوهشگران می‌گویند با استفاده از امواج وای‌فای می‌توان اشیا خطرناک موجود در کیف یا چمدان را تشخیص داد.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

شما احتمالا به‌صورت معمول از وای‌فای Wi-Fi برای اتصال به اینترنت گوشی همراه، کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنید؛ اما به زودی همین تکنولوژی می‌تواند امنیت زندگی ما را نیز در مکان‌های عمومی تامین کند. طبق یک مطالعه‌ی مروری انجام‌شده توسط پژوهشگران دانشگاه راتجرز، همین وای‌فای‌های معمولی می‌توانند به‌صورت موثر و ارزان اسلحه‌ها، بمب‌ها یا مواد شیمیایی انفجاری پنهان‌شده در کیف‌ها را شناسایی کنند. این مقاله عنوان بهترین مقاله را در کنفرانس IEEE در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد.

طبق نظر پژوهشگران، بیشتر اشیا خطرناک حاوی فلزات یا مایعات هستند. این مواد با سیگنال‌های وای‌فای به شیوه‌ای که پژوهشگران قادر به تشخیص آن هستند، تداخل ایجاد می‌کنند و چمدان یک فرد که ممکن است حاوی یک بمب، اسلحه یا وسیله‌ای انفجاری باشد، معمولا از موادی تشکیل شده‌است که از آن سیگنال‌های وای‌فای به‌راحتی قادر به عبور هستند. در این مطالعه پژوهشگران یک سیستم تشخیص وای‌فای ساختند که می‌تواند وضعیتی را که با برخورد با اشیاء برای سیگنال‌های وای‌فای اتفاق می‌افتد، تجزیه‌و‌تحلیل کند. با آزمایش این سیستم روی ۱۵ نوع شی و ۶ نوع کیف، پژوهشگران دریافتند که این سیستم می‌تواند در ۹۹ درصد مواقع، اشیا خطرناک را از اشیاء دیگر تشخیص دهد. البته دقت آن در شناسایی فلزات بیش از مایعات است و کیسه‌ای که شی در آن قرار می‌گیرد نیز متغیر دیگری است. زمانی که شی در یک کیسه‌ی استاندارد بود، سیستم می‌توانست آن شی را با دقت ۹۵ درصد شناسایی کند. اگر قبل از قرار گرفتن در کیف، آن شی با چیز دیگری پوشانده می‌شد، قدرت تشخیص به ۹۰ درصد می‌رسید.

در حال حاضر در بیشتر فرودگاه‌های آمریکا از اشعه‌ی ایکس یا از تکنولوژی سی‌تی اسکن برای بررسی اقلام مشکوک در چمدان‌ها استفاده می‌شود. این تجهیزات گران بوده و کاربرد آن‌ها در مکان‌های عمومی بزرگ با دشواری رو‌به‌رو است. بنابراین بسیاری از تیم‌های امنیتی در مکان‌های عمومی باید روی بازرسی‌های دستی تکیه کنند؛ با وجود اینکه این کار در بسیاری مواقع چندان هم موثر نیست.

جنیفر چن نویسنده‌ی همکار مقاله گفت:

در مکان‌های عمومی بزرگ سخت است که از دستگاه‌های بازرسی گرانی نظیر آن چه در فرودگاه‌ها وجود دارد، استفاده کرد. برای بازرسی کیف‌ها به نیروی انسانی نیاز است و ما می‌خواستیم روش مکملی را ارائه کنیم که نیاز به نیروی انسانی کمتری داشته باشد.

در حال حاضر این گروه علمی بر آن است که روی بهبود دقت سیستم وای‌فای تشخیص اسلحه کار کند؛ تا حدی که بتواند بهتر شکل یک شی را تشخیص دهد و نیز آن را در جهت برآورد حجم مایعات موجود درون کیف‌ها اصلاح کند. در نهایت این سیستم می‌تواند یک ابزار استاندارد امنیتی در جشنواره‌ها، رویدادهای ورزشی و دیگر اهداف تروریستی ممکن باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate