دانلود اپلیکیشن مجله

ویژگی‌های جدید در برنامه فایل اکسپلورر یونیورسال ویندوز 10

ویژگی‌های جدید در برنامه فایل اکسپلورر یونیورسال ویندوز 10

مایکروسافت پس از مدت‌ها اپلیکیشن یونیورسال مدیریت فایل خود را به‌روزرسانی کرده و برخی ویژگی‌های جدید را به آن افزوده است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

هرچند در نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز 10، اپلیکیشن قدرتمندی برای مدیریت‌ فایل‌ها وجود دارد؛ اما این اپلیکیشن برای استفاده در ابزارهایی همچون گوشی‌های همراه، سرفیس‌هاب و هولولنز مناسب نیست؛ به همین دلیل نیز مایکروسافت در حال کار روی یک اپلیکیشن یونیورسال جهت مدیریت فایل‌ها است.

پیشینه‌ی اپلیکیشن جدید مدیریت فایل ویندوز به سال ۲۰۱۵ و و عرضه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل باز می‌گردد؛ پس از آن، این اپلیکیشن راه خود را به اکس‌باکس و هولولنز هم پیدا کرد. با عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۷۰۳ ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های رومیزی، این اپلیکیشن به نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز هم راه پیدا کرد؛ هرچند که در حالتی مخفی قرار داشت و در لیست اپلیکیشن‌های در دسترس دیده نمی‌شد.

Windows Mobile File Explorer / برنامه مدیریت فایل ویندوز موبایل

اپلیکیش یونیورسال مدیریت فایل ویندوز اساساً برای نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز طراحی نشده؛ بلکه مختص پلتفرم‌هایی است که امکان استفاده از اپلیکیشن مدیریت فایل سنتی ویندوز را فراهم نمی‌کنند؛ پلتفرم‌هایی مانند ویندوز ۱۰ موبایل و اکس‌باکس که در آن کاربران نیاز چندانی به مدیریت فایل ندارند.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد با عرضه‌ی نگارش ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ دسکتاپ، ردموندی‌ها کار روی این اپلیکیشن را از سر گرفته‌اند. در آخرین نگارش از نسخه‌ی رداستون ۵، شاهد تغییرات ذیل در برنامه‌ی مدیریت فایل یونیورسال بوده‌ایم:

  • پشتیبانی از کشیدن (Drag) و رها کردن (Drop)
  • پشتیبانی بهتر از منوی راست کلیک
  • بهبود رویه‌ی کپی و بازنشانی (Paste)؛ مشابه برنامه‌ی سنتی مدیریت فایل
  • ارائه‌ی ویژگی برش (Cut)
  • امکان انتخاب تصاویر به‌عنوان تصویر پس‌زمینه از درون اپلیکیشن مدیریت فایل
  • جابه‌جایی کلیدهای موجود در قسمت پایین برنامه به قسمت بالا

Universal Windows File Manager / اپلیکیشن یونیورسال مدیریت فایل ویندوز

اپلیکیشن یونیورسال مدیریت فایل: نسخه‌ی اولیه (سمت راست) و نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده (سمت چپ)

تغییرات ایجادشده در این برنامه از این نظر حائز اهمیت هستند که اهالی ردموند پیش از این اقدامی برای به‌روزرسانی این برنامه انجام نداده بودند. شایان ذکر است که این اپلیکیشن در نسخه‌ی ۱۸۰۹ نیز همچنان در حالت مخفی قرار دارد؛ پس با این حساب چرا به‌روزرسانی شده است؟

به‌گفته‌ی برخی منابع، Microsoft در نظر دارد تا از این اپلیکیشن در نسخه‌های مبنتی بر Windows Core OS استفاده کند. Core OS، نسخه‌ای ماژولار از ویندوز خواهد بود که احتمالا در آینده و در پلتفرم‌های متعددی از جمله سرفیس‌هاب ۲، هولولنز ۲، آندرومدا و رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل پولاریس (نسخه‌ی از CoreOS برای رایانه‌های رومیزی) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که کار روی این اپلیکیشن جدید به‌تازگی شروع شده و انتظار است که در به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ نیز شاهد بهبودهای بیشتر در آن باشیم.

اصلاحات ابتدایی

تغییرات ایجادشده در برنامه‌ی مدیریت فایل در نسخه‌ی ۱۸۰۹ ویندوز، تغییراتی ابتدایی هستند که در نهایت به Core OS راه پیدا خواهند کرد. در حال حاضر، این اپلیکیشن بسیار ساده است؛ اما همین اپلیکیشن ساده برای ابزارهایی همچون سرفیس‌هاب ۲ و هولولنز ۲ کفایت می‌کند. از طرفی، نباید فراموش کنیم که انتظار می‌رود این دو ابزار در سال آینده و بر پایه‌ی Core OS عرضه شوند.

در عین حال، تا عرضه‌ی نسخه‌ی اختصاصی Core OS برای رایانه‌های رومیزی چندین سال فاصله داریم. همین مسئله، زمان لازم را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد تا همچنان به بهتر کردن رابط‌کاربری و ویژگی‌های موجود در این اپلیکیشن یونیورسال ادامه دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط برخی منابع، در حال حاضر برنامه‌ای برای جایگزینی اپلیکیشن سنتی مدیریت فایل ویندوز با نسخه‌ی یونیورسال وجود ندارد. چنین مسئله‌ای به‌هیچ‌وجه عجیب نیست؛ چرا که اپلیکیشن سنتی مدیریت فایل، برنامه‌ای قدرتمند و پرکاربرد است و امکان حذف آن وجود ندارد.

سرفیس هاب 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Hub 2

سرفیس هاب ۲ مایکروسافت

در شرایط کنونی، اپلیکیشن یونیورسال تنها برای دستگاه‌های متکی بر Core OS مورد استفاده قرار خواهد گرفت (هرچند امکان فعال‌سازی دستی آن در رایانه‌های رومیزی هم وجود دارد). این مسئله نیز منطقی خواهد بود؛ چرا که یکی از اهداف Core OS جایگزینی نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز با اپلیکیشن‌های یونیورسال است.

مشخص است که کشتی ردموندی‌ها در حال حرکت به سمت تجربه‌ای مدرن در ویندوز ۱۰ است و در این مسیر، بسیاری از ابزارهای قدیمی با نمونه‌های یونیورسال جایگزین می‌شوند؛ هرچند که این حرکت با سرعت کمی انجام می‌شود. پیش از این نیز مایکروسافت با ارائه‌ی صفحه‌ی تنظیمات جدید به‌جای Control Panel قدیمی، جایگزینی اپلیکیشن قدیمی Paint با Paint 3D و تغییر ابزار عکس‌برداری از صفحه، نشان داده بود که در رابطه با مدرن‌سازی ویندوز کاملا جدی است. از این رو، در سال‌های آینده، هواداران پلتفرم مایکروسافت احتمالا شاهد تغییرات جذابی خواهند بود.

فعال‌سازی اپلیکیشن یونیورسال مدیریت فایل

برای فعال‌سازی این اپلیکیشن در رایانه‌های رومیزی، با کلیک راست روی محیط دسکتاپ، ابتدا گزینه‌ی New و سپس گزینه‌ی Shortcut را انتخاب کنید تا صفحه‌ی ساخت میان‌بُرها نمایش داده شود.

UWP File Manager

در قسمت مشخص شده در تصویر ذیل، این کد را وارد کنید.

explorer shell:AppsFolder\c5e2524a-ea46-4f67-841f-6a9465d9d515_cw5n1h2txyewy!App

پس از انتخاب گزینه‌ی Next، در صفحه‌ی بعد، نامی برای میان‌بر انتخاب کنید و در نهایت روی کلید Finish کلیک کنید. حال گزینه‌ای به صفحه‌ی دسکتاپ اضافه شده که می‌توانید از طریق آن به اپلیکیشن یونیورسال مدیریت فایل دسترسی داشته باشید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate