دانلود اپلیکیشن مجله

گم شدن یک موشک هسته ای روسیه

گم شدن یکی از موشک های هسته ای روسیه ای در آب های نروژ

به گزارش CNBC، ارتش روسیه در حال جست و جو برای یک موشک هسته ای است که گفته می شود در آب های مشترک بین روسیه و نروژ گم شده است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

این اطلاعات توسط سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده به دست آمده در اختیار رسانه ها قرار داده شده اند. به گفته CNBC روسیه بین ماه های نوامبر 2017 تا فوریه 2018 چهار موشک هسته ای به نام Burevestniks را مورد آزمایش قرار داده است که قادر به حمله به تمامی اهداف و با هر بردی بوده اند. با این وجود منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند هر چهار آزمایش روسیه شکست خورده اند و در بهترین حالت مسافت طی شده توسط آنها 35 کیلومتر بوده است. ضمن اینکه ماده انفجاری هسته ای این موشک ها نیز پیش از رسیدن به این مسافت غیرفعال شده است.

آن طور که CNBC گزارش داده مقامات روسیه از نتیجه آزمایشات خود به هیچ عنوان راضی نیستند و حالا تلاش می کنند یکی از این موشک های پرتاب شده که قادر به بازگردانی آن نبوده اند را بیابند. در مقاله CNBC آمده است این موشک در دریای بارنت در شمال نروژ شلیک شده است و حالا سه زیردریایی برای یافتن آن اعزام شده اند. یکی از این زیردریایی ها به تجهیزات حمل و نگهداری مواد رادیواکتیو مجهز است و به همین دلیل احتمال نشست رادیواکتیو نیز وجود دارد. با این حال هیچ برنامه زمانی برای این عملیات اعلام نشده.

همچنین سازمان های امنیتی آمریکا نگرانی هایی درباره خطرات زیسک محیطی این موشک ابراز نکرده اند. نکته جالب آنکه نیرو هوایی ایالات متحده نیز توسط یک هواپیمای WC-135 Constant Phoenix بین ماه های مارس تا آگوست 2018 در حال جست و جو برای یافتن این موشک بوده است. بر اساس گزارشی که توسط وب سایت Verge در مصاحبه با هانس کریستینسن، مدیر سازمان اطلاعات علمی هسته ای آمریکا، منتشر شده، نشت رادیواکتیو از این موشک نمی تواند نگرانی زیادی در رابطه با اقیانوس ایجاد کند اما سرنشینان و خدمه کشتی ها و زیردریایی های جست و جو کننده که برای بازگرداندن این موشک به ماموریت اعزام شده اند ممکن است در خطر پرتوگیری بیش از حد مجاز باشند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate