دانلود اپلیکیشن مجله

گوگل نمایشگر هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت می‌سازد

گوگل نمایشگر هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت می‌سازد

گوگل قصد دارد برای رقابت با اکو شو آمازون، تا پایان سال جاری، نمایشگر هوشمندی مجهز به گوگل اسیستنت عرضه کند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

پس از آنکه گوگل به برندهای سخت‌افزاری مختلف امکان داد تا با بهره‌گیری از گوگل اسیستنت، دستیار صوتی این شرکت اقدام به ساخت نمایشگرهای هوشمند کنند، اکنون بنا به گزارش‌هایی جدید، غول دنیای فناوری در حال کار روی نمایشگر هوشمند اختصاصی خود برای عرضه در سال جاری است. گوگل ابتدا در ماه ژانویه از ورود نمایشگرهای هوشمند مجهز به اسپیکر و مبتنی بر هوش مصنوعی به ‌خانه‌ها خبر داد. در همین راستا، لنوو و JBL در هفته‌های گذشته محصولات خود را با قیمت‌های پایه‌ی ۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار کردند.

عرضه‌ی نمایشگرهای هوشمند به برندهای یادشده و گوگل این فرصت را می‌دهد تا با آمازون که از ژوئن سال گذشته در حال فروش اکو شو با قیمت ۲۳۰ دلار است، به‌رقابت بپردازند. هرچند این دستگاه‌ها در زمینه‌ی سخت‌افزاری تقریبا مشابه یکدیگر هستند؛ اما از نظر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند، با یکدیگر متمایز می‌شوند و گوگل در این زمینه می‌تواند نسبت به آمازون برتری پیدا کند؛ زیرا این شرکت قادر به ارائه‌ی یوتیوب، اسپاتیفای و استریم صدا و ویدئو از طریق کروم‌کست است و امکان دسترسی به تصاویر و تقویم گوگل را روی رابط مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اشیاء (Android Things OS) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنچه Google کماکان از آن رنج می‌برد، نبود فروشگاه نرم‌افزاری است و بدون آن، کاربر صرفا به معدود سرویس‌های پشتیبانی‌شده از سوی اندروید اشیاء محدود می‌شود و قادر به گسترش عملکرد دستگاه و انجام کارهایی نظیر پخش برنامه‌های نت‌فلیکس یا مطالعه‌ی مقالات در سرویس Pocket نخواهد بود. خوشبختانه، گوگل صرفا در پی ساخت یک گجت خانه‌ی هوشمند دیگر نیست و این موضوع را درنظر دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که تقاضای گسترده‌ای برای لوازم خانگی هوشمند وجود ندارد. مؤسسه‌ی پژوهشی کانالیس خاطرنشان کرده که Amazon در سال ۲۰۱۷ تنها ۳۱۵ هزار دستگاه اکو شو فروخته است؛ با این حال، گوگل سهم خود را از بازار اسپیکر هوشمند افزایش داده و در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ از آمازون پیشی گرفته است.

گفته می‌شود که نمایشگر هوشمند گوگل توسط پگاترون ساخته خواهد شد؛ شرکتی که با فاکسکان، همکار اپل در ساخت آیفون رقابت می‌کند. علاوه بر این، از عرضه‌ی یک تبلت گوگل تا انتهای سال جاری نیز صحبت‌هایی مطرح می‌شود. انتظار می‌رود گوگل به‌منظور تکامل خانواده‌ی اسپیکرهای هوم خود، نمایشگر هوشمند خود را تا فصل تعطیلات پیش‌رو عرضه کند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate