دانلود اپلیکیشن مجله

گوگل بدون رضایت کاربران آن‌ها را ردیابی می‌کند

ممکن است تصور کنید که خاموش کردن گزینه تاریخچه موقعیت مکانی (Location History) بدان معناست که گوگل دیگر حرکات شما را ردیابی نمی‌کند. اما واقعیت این است که گوگل می‌تواند به جمع آوری داده های موقعیت مکانی شما به صورت دقیقه ای ادامه دهد و حتی آدرس خانه و دیگر مکان هایی که در طول روز بازدید کرده اید را ردیابی کند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

اخیرا اسوشیتد پرس متوجه شده که حتی با غیر فعال کردن قابلیت Location History گوگل همچنان می‌تواند از طریق برنامه هایی مانند گوگل مپ، بروزرسانی آب و هوا و جستجو های مرورگر شما را ردیابی کند.

اما یک راه برای توقف گوگل در ردیابی شما وجود دارد: در تنظیمات برنامه های خود به دنبال گزینه Web and App Activity بگردید و آن را غیرفعال کنید.
اگر گزینه «Web and App Activity» را که به طور پیش فرض فعال شده است را غیرفعال کنید، گوگل دیگر قادر به مکان یابی لحظه ای شما از طریق برنامه ها نخواهد بود.

تا زمانی که این گزینه فعال باشد، گوگل می‌تواند از طریق برنامه ها شما را ردیابی کند. شما می‌توانید با رفتن به آدرس myactivity.google.com تنظیمات حساب کاربری خود برای مکان یابی را تغییر داده و حتی سابقه مکان هایی که در آن رفت و آمد داشته اید را بر اساس تاریخ حذف کنید.

به گفته گوگل جمع آوری این اطلاعات در راستا عملکرد بهتر برخی از برنامه ها است، اما این دلیل مناسبی برای جمع آوری اطلاعات مکانی دقیقا کاربران بدون اطلاع آن ها نیست. در صفحه پشتیبانی گوگل نوشته شده که با خاموش کردن قابلیت Location History ردیابی کاربر به شکا کامل متوقف می‌شود، اما براساس تحقیقات اسوشیتد پرس این ادع دروغ بوده و خاموش کردن این قالیت صرفا روند ردیابی را از چشم شما مخفی می‌کند.

در گذشته، قوانین فدرال مجازات های سنگینی را برای شرکت های فناوری که حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کردند در نظر گرفته بود. کمیسیون تجارت فدرال در گذشته به دلیل استفاده از شیوه های گمراه کننده برای دور زدن حریم خصوصی کاربران، شرکت های بزرگی مانند فیسبوک، اوبر , Vizio را مورد پیگرد قانونی قرار داد و جریمه های بسیار سنگینی را به آن ها تحمیل کرد.

این اولین باری نیست که گوگل اقدام به ردیابی کاربران بدون اجازه آن ها کرده است؛ در گذشته کاربران تصور می‌کردند که با خاموش کردن GPS گوشی می‌توانند مانع این موضوع شوند، اما با توجه به شواهد تمام این گزینه ها ظاهری بوده و هیچ عملکرد واقعی را در بر ندارد و در نهایت گوگل همچنان شما را ردیابی خواهد کرد. حتی در مورد غیر فعال کردن گزینه Web and App Activity در برنامه ها تظمینی وجود ندارد که ردیابی به طور کامل متوقف شود و بدون شک گوگل برای دور زدن این موضوع هم راهکار های ویژه ای دارد.

باید منتظر بود و دید که مقامات دولتی به این عملکرد غیر قانونی و غیر انسانی گوگل چه عکس العملی نشان خواهند داد و چه تدابیری را برای جلوگیری از اتفاق افتادن مجدد این موضوع در نظر خواهند گرفت.

نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate