دانلود اپلیکیشن مجله

تغییر سرویس اینترنت پرسرعت غیرحجمی آسیاتک

تغییر سرویس اینترنت پرسرعت غیرحجمی آسیاتک

از چند روز پیش طرح‌های اینترنت برخی از شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات ADSL از جمله آسیاتک با تغییراتی روبه‌رو شده است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

به‌گفته‌ی یاسمین همرقانی، سرپرست سبد محصول آسیاتک، استراتژی فروش این شرکت با تغییراتی همراه شده تا کاربران بیشتری بتوانند از این سرویس‌ها استفاده کنند. همرقانی در این خصوص گفت؛

سرویس‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم برای کاربران پرمصرف و هم کاربران کم‌مصرف به‌صرفه باشند. به این ترتیب که در سرویس‌های پرحجم و کم‌حجم، افت سرعت وجود نداشته باشد و با قیمت مناسب‌تری در اختیار مشتریان قرار گیرد و تعادل هم رعایت شود.

اینترنت

وی اعلام کرد که آسیاتک تغییرات را بر این اساس صورت داده که با استراتژی جدید به ماندگاری شرکت کمک کند و در عین حال ضرردهی نداشته باشد. بنابراین با تغییر سرویس‌ها و ارائه‌ی طرح‌های نو این امکان را فراهم کردیم که علاوه‌بر سرویس‌های جدید که به‌صرفه‌تر خواهد بود، امکانات و ارزش افزوده‌ی بیشتری در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم.

سرپرست سبد محصول آسیاتک اعلام کرد که بر اساس نظرسنجی‌ها و بازخوردی که از کاربران دریافت کردیم، اقدام به تغییرات سرویس‌های قدیمی خود کرده‌ایم؛ با توجه به بالا بودن هزینه‌‌‌ی سرویس‌ها در قالب طرح‌های بلند مدت، این سرویس‌ها با استقبال زیادی روبه‌رو نشدند، که به این ترتیب موجب تغییر استراتژی در طراحی محصول در زمان کمتر شد. مثلا سرویس‌های ۶ ماهه و ۱۲ ماهه‌ی این شرکت را با تغییرات حجمی ارائه کرده‌ایم که البته قیمت مناسب‌تری هم داشته باشند. برای مثال سرویس یک‌ساله ۹۶۰۰ گیگابایت با سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه که قیمتی برابر ۹۶۰ هزار تومان داشت، حالا با حجم کمتر و قیمت مناسب‌تر البته با همان سرعت جایگزین شده است. همچنین در سرعت‌ ۱۶ مگابیت بر ثانیه بیشترین ترافیکی که ارائه می‌شود، ۸۰۰ گیگابایت یک‌ماهه است که با قیمت ۸۰ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و نیز سرویس جدید ۴۸۰ گیگابایت یک‌ساله با سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه با قیمت ۴۸۰ هزار تومان ارائه شده است.

وی اعلام کرد که در سرعت‌های ۸ مگابیت بر ثانیه ۶ و ۱۲ماهه نیز سعی کردیم با تغییراتی که ایجاد می‌کنیم، قیمت‌های به‌صرفه‌تری ارائه دهیم. مثلا سرویس ۴۵۰۰ گیگابایت با سرعت ۸ مگابیت در ثانیه و قیمت ۵۴۰ هزار تومان جایگزین سرویس ۴۸۰۰ گیگابایتی یک‌ساله با قیمت ۶۸۰ هزار تومان شده است.

سرویس تازه‌ی دیگری که در این سرعت اضافه شده، ۳۶۰ گیگابایت با قیمت ۳۶۰ هزار تومان است که مدت مصرف آن ۶ماهه است.

سرویس اینترنت پرسرعت غیر حجمی
سرعت سرویس آستانه مصرف منصفانه مدت زمان مصرف (ماه) قیمت
ترافیک داخلی ترافیک بین‌الملل قیمت کل ۱ ماه ۳ ماه ۶ ماه ۱۲ ماه ماهانه
۲ مگابایت ۸۰ ۴۰ ۲۵٬۰۰۰ ۱‍ ۲۵٬۰۰۰ - - - ۲۵٬۰۰۰
۲۸۰ ۱۴۰ ۷۵٬۰۰۰ ۳ - ۷۵٬۰۰۰ - - ۲۵٬۰۰۰
۱۱۲ ۵۶ ۱۱۲٬۵۰۰ ۶ - - ۱۱۲٬۵۰۰ - ۱۸٬۷۵۰
۱۵۰ ۷۵ ۱۵۰٬۰۰۰ ۱۲ - - - ۱۵۰٬۰۰۰ ۱۲٬۵۰۰
۳ مگابایت ۲۵ ۱۲.۵ ۱۷٬۵۰۰ ۱ ۱۷٬۵۰۰ - - - ۱۷٬۵۰۰
۸۵ ۴۲.۵ ۵۲٬۵۰۰ ۳ - ۵۲٬۵۰۰ - - ۱۷٬۵۰۰
۱۵۷ ۷۸.۵ ۱۵۷٬۵۰۰ ۶ - - ۱۵۷٬۵۰۰ - ۲۶٬۲۵۰
۲۱۰ ۱۰۵ ۲۱۰٬۰۰۰ ۱۲ - - - ۲۱۰٬۰۰۰ ۱۷٬۵۰۰
۴ مگابایت ۱۶۰ ۸۰ ۴۰٬۰۰۰ ۱ ۴۰٬۰۰۰ - - - ۴۰٬۰۰۰
۵۴۰ ۲۷۰ ۱۲۰٬۰۰۰ ۳ - ۱۲۰٬۰۰۰ - - ۴۰٬۰۰۰
۱۸۰ ۹۰ ۱۸۰٬۰۰۰ ۶ - - ۱۸۰٬۰۰۰ - ۳۰٬۰۰۰
۲۴۰ ۱۲۰ ۲۴۰٬۰۰۰ ۱۲ - - - ۲۴۰٬۰۰۰ ۲۰٬۰۰۰
۸ مگابایت ۵۰ ۲۵ ۲۵٬۰۰۰ ۱ ۲۵٬۰۰۰ - - - ۲۵٬۰۰۰
۱۷۵ ۸۷.۵ ۷۵٬۰۰۰ ۳ - ۷۵٬۰۰۰ - - ۲۵٬۰۰۰
۳۲۰۰ ۱۶۰۰ ۲۸۵٬۰۰۰ ۶ - - ۲۸۵٬۰۰۰ - ۴۷٬۵۰۰
۴۵۰۰ ۲۲۵۰ ۵۴۰٬۰۰۰ ۱۲ - - - ۵۴۰٬۰۰۰ ۴۵٬۰۰۰
۱۶ مگابایت ۸۰۰ ۴۰۰ ۸۰٬۰۰۰ ۱ ۸۰٬۰۰۰ - - - ۸۰٬۰۰۰
۲۶۰۰ ۱۳۰۰ ۲۴۰٬۰۰۰ ۳ - ۲۴۰٬۰۰۰ - - ۸۰٬۰۰۰
۳۶۰ ۱۸۰ ۳۶۰٬۰۰۰ ۶ - - ۳۶۰٬۰۰۰ - ۶۰٬۰۰۰
۴۸ ۲۴۰ ۴۸۰٬۰۰۰ ۱۲ - - - ۴۸۰٬۰۰۰ ۴۰٬۰۰۰

به گفته‌ی سرپرست سبد محصول آسیاتک در کنار سرویس‌های پرسرعت، سرویس جدید مقرون‌به‌صرفه‌ای از ۱۸ مرداد ماه عرضه شده است که مشتریان بتوانند با پرداخت ماهانه ۴ هزار تومان از این سرویس استفاده کنند؛ این سرویس ۲۴ گیگابایت، ۶ماهه است که با قیمت ۲۴ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

به‌گفته‌ی وی، سرویس‌های ارزش افزوده‌ای همچون دسترسی به تلویزیون اینترنتی روی شبکه‌ی ADSL نیز به‌شکل رایگان در اختیار مشتریان قرار دارد.

همچنین کارشناس فروش شرکت آسیاتک اعلام کرد که یکی از سرویس‌هایی که با استقبال روبه‌رو نشد، سرویس یک‌ساله‌ی ۱۹۲۰ گیگابایت با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه بود که پس از بررسی‌ها و عدم استقبال از آن، به‌شکل کامل حذف شد.

وی همچنین توضیح داد که به‌عنوان جایگزین سرویسی ارائه شده که بر اساس آن ۱۲۰ گیگابایت اینترنت بین‌المللی، معادل ۲۴۰ گیگابایت اینترنت داخلی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و قیمت آن ۲۷۴ هزار تومان است.

ADSL

بر اساس گزارش این کارشناس فروش، سرویس دیگری با سرعت ۸ مگابایت معادل ۱۲۰۰ گیگابایت حجم با مدت مصرف سه‌ماهه که ۱۶۰ هزار تومان قیمت داشت با سرویس ۸۷.۵ گیگابایت بین‌الملل، معادل ۱۷۵ گیگابایت اینترنت داخلی جایگزین شده و معادل ۹۳.۶۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

سرویس دیگری که با تغییر همراه شده، مربوط به سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه این اپراتور است. در حالی که پیشتر ۹۶۰۰ گیگابایت با قیمت ۸۵۰ هزار تومان در اختیار مشترکان قرار می‌گرفت، حالا با حجم ۲۴۰ گیگابایت بین‌الملل، معادل ۴۸۰ گیگابایت داخلی با قیمت ۵۳۶ هزارتومان جایگزین شده است.

به‌گفته‌ی این کارشناس فروش، پس از اتمام FUP یا آستانه‌ی مصرف منصفانه که عبارت است از حداکثر میزان ترافیکی که مشترک می‌تواند در یک دوره و با همان سرعتی که سرویس را خریداری کرده، استفاده کند، سرعت سرویس به ۱۲۸ کیلوبیت در هر ثانیه کاهش می‌یابد. پس از اتمامFUP، مشترک می‌تواند با خرید ترافیک اضافه به سرعت سابق بازگردد.

منظور از ترافیک داخلی، هر ترافیک با میزبان داخلی است؛ یعنی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که سرور آن در داخل کشور است و نام آنها در این لیست درج شده و منظور از ترافیک بین‌الملل، هر ترافیک با میزبان خارجی است؛ یعنی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که سرور آن در خارج از کشور قرار دارد مانند اینستاگرام، تلگرام، گوگل و سایرین. مصرف هر گیگ از ترافیک بین‌الملل نیز ۲ برابر مصرف هر گیگابایت از ترافیک داخلی محاسبه می‌شود.


نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate