دانلود اپلیکیشن مجله

اپل، شیشه جلو خودرو را به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل می‌کند

پتنت جدید اپل، شیشه جلو خودرو را به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل می‌کند

اپل، پتنت جدیدی ثبت کرده است که شیشه‌ی جلوی خودرو را به نمایشگر واقعیت افزوده با قابلیت نشان‌دادن مسیرها و تماس‌های فیس‌تایم تبدیل می‌کند.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

اوایل ماه جاری میلادی، اپل پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که براساس آن شیشه‌ی جلوی خودرو به نمایشگر بزرگ واقعیت افزوده تبدیل می‌شود؛ که می‌تواند مسیرهای روی نقشه را به راننده نشان داده و امکان برقراری تماس تصویری فیس‌تایم را فراهم کند. در اصل شیشه‌ی جلوی خودرو تبدیل به نمایشگر سربالا یا HUD‌ خواهد شد.

Apple مدعی است که این قابلیت جدید نه تنها مانع دید راننده نخواهد شد؛ بلکه به او کمک می‌کند تا بتواند مسیر درست را حین رانندگی انتخاب کند. قسمت‌های نقشه و مسیر به‌صورت های‌لایت برای راننده نشان داده می‌شوند و دیگر نیازی نیست رانندگان پشت فرمان به این فکر کنند که باید به کدام طرف و در کدام جهت رانندگی کنند.

برای اجرای این فناوری، طیف وسیعی از سنسورهای مختلف از جمله دوربین‌های مادون قرمز، اسکنرهای پرتو نورانی، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین‌های عمق و البته رادار و  جی‌پی‌اس به‌کار برده می‌شود. اپل اعلام کرده است که رانندگان علاوه‌بر اینکه می‌توانند به نقشه‌ی مسیر روی شیشه‌ی جلوی ماشین دسترسی داشته باشند، نمایشگر سربالا یا HUD به آنها اجازه می‌دهد تا حین رانندگی با سرعت مطمئن رانندگی کنند. در مورد فیس‌تایم (FaceTime)‌ نیز، اپل امیدوار است بتواند در حین رانندگی، امکان تماس تصویری را برای رانندگان فراهم کند.

اپل اعلام کرده است:

سیستم نمایشگر واقعیت افزوده در خودرو، به رانندگان وسایل نقلیه کمک می‌کند تا بتوانند با سایر خودروهایی که در جاده هستند ارتباط برقرار کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ثبت‌شده در این پتنت، با ‌عنوان Detection Occupant Panicy نام‌گذاری شده است و میزان استرس راننده را با توجه به حرکات چشم، وضعیت بدنی، درجه‌حرارت بدن، تعداد دفعات بازوبسته‌شدن چشم‌ها و ضربان قلب کنترل می‌کند. نمایشگر سربالا یا HUD با توجه به بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، تصمیم می‌گیرد چه مواردی را روی شیشه‌ی جلوی خودرو برای راننده نشان بدهد.

البته باید بگوییم، اپل جدول زمانی برای عرضه‌ی این فناوری مشخص نکرده است. وقتی پتنتی ثبت می‌شود، بدین معنی نیست که حتما قرار است به‌زودی معرفی شود. براساس اعلام Business Insider در سال ۲۰۱۳، اپل پتنت دیگری در مورد iPad-MacBook هیبریدی که کانکتورهای مغناطیسی داشت به ثبت رساند. در سال ۲۰۱۰، ثبت اختراع دیگری در مورد دوچرخه‌ی هوشمند ثبت کرد که از سنسورهای ردیابی سرعت، فاصله و ضربان قلب بهره می‌برد. البته هیچ‌وقت این پتنت‌ها به مرحله‌ی عملیاتی نرسید. باید دید سرنوشت این پتنت جدید به کجا خواهد رسید.

نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate