دانلود اپلیکیشن مجله

قیمت گوشی کاهش یافت

نتیجة بحث الصور عن ‪phone‬‏

گوشی در بازار موبایل، امروز با کاهش تقریبا ۱۰ درصدی قیمت همراه شده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

قیمت آیفون 10 که روز شنبه به مرز ۱۵ میلیون تومان رسیده بود، امروز در بازار موبایل تهران به بهای ۱۳.۵ میلیون تومان معامله می‌شود. آیفون 8 نیز که اوایل هفته ۱۰.۹۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده بود، امروز ۹.۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از جمله گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با کاهش قیمت یک میلیون تومانی همراه شده‌اند. سایر گوشی‌ها نیز امروز در سراشیبی قیمت قرار گرفته‌اند و ظاهرا امروز بازار موبایل کاهش ۱۰ درصدی قیمت را تجربه کرده است.

براساس گزارش فعالان بازار، کاهش نرخ ارز باعث سیر نزولی قیمت‌ها شده است، اما بازار همچنان کساد است و کسی گوشی نمی‌خرد. البته بنابر قانون بازار ایران؛ وقتی قیمت‌ها سیر صعودی به خود می‌گیرد، مردم به بازار هجوم می‌برند مبادا قیمت‌ها بالاتر برود و نتوانند خرید کنند و زمانی که شروع به ریزش می‌کند، همه دست نگه می‌دارند بلکه ارزان‌تر شود و بتوانند با قیمت‌ نازل‌تری کالای موردنظرشان را تهیه کنند. این موضوع نه تنها در بازار موبایل، بلکه سایر بازارها از جمله طلا و سکه و ارز نیز مشهود است.

این کاهش قیمت‌ها مشمول لوازم جانبی هم شده و قیمت سایر کالاها نیز با کاهش ۱۰ درصدی همراه شده است.

جالب است بدانید که در طول چند ماه گذشته که قیمت گوشی به‌شدت افزایش یافت، بازار گوشی‌های دست‌دوم گرم شد. در این میان، گوشی‌های اپل بیشترین میزان خرید و فروش را تجربه کردند.

گوشی هوشمند

بازار فروش برخی گوشی‌ها که با تعویض قطعات به‌فروش می‌رسند نیز طی این مدت رونق گرفت؛ معمولا هر فروشگاهی، ماهانه ۴۰ تا ۵۰ دستگاه گوشی برگشتی دارد، چون برخی اوقات خریداران از کیفیت گوشی ناراضی نیستند یا گوشی خریداری‌شده، چیزی نیست که نیاز دارند. گاهی هم گوشی‌ها مشکلی دارند؛ مثلا صفحه‌نمایش خش دارد، یا مشکل نرم‌افزاری دیگری وجود دارد؛ البته فروشندگان این گوشی‌ها را ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت فروش پس می‌گیرند. حال اگر فروشنده، انسان منصفی باشد؛ در صورت مراجعه‌ی مشتریان به آنها می‌گوید که این گوشی یک هفته کار کرده است یا مشکلی دارد و زیر قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اما در بازار کسانی هستند که این گوشی‌ها را با نام نو در اختیار خریداران قرار می‌دهند.برخی افراد نیز به‌کلی در این زمینه فعالیت می‌کنند. آنها روزانه به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و چنین گوشی‌هایی را از فروشنده مطالبه می‌کنند. بعد این گوشی‌ها را جمع‌آوری کرده و با تغییر قاب، تعمیرات و بسته‌بندی نو به اسم آکبند به‌فروش می‌رسانند.

به این ترتیب این نوع کاسبی بسیار پردرآمد است.

با همه‌ی این‌ها امروز بعد از مدت‌ها افزایش قیمت، بازار شاهد کاهش یافتن بهای گوشی است. البته به گفته‌ی بازاریان هنوز نرخ امروز بازار ارز تثبیت نشده است و احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها پس از اعلام بهای دلار وجود دارد.

باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه این روزها حرف از کاهش قیمت‌ها است؛ اما بعد از افزایش چندصددرصدی قیمت‌ها، امروز ۱۰ درصد کاهش قیمت‌ در بازار مشاهده شده است، یعنی عملا کاهش قیمتی وجود ندارد بلکه  از افزایش چندصددرصدی، ۱۰ درصد کاسته شده است.

با این حال، کارشناسان اقتصادی معتقدند که این کاهش قیمت‌ها نیز به طول نخواهد انجامید و نهایتا تا شهریورماه شاهد تثبیت قیمت‌ها خواهیم بود و از اوایل پاییز و با نزدیک شدن به فاز دوم تحریم‌ها دوباره بازار دچار التهابات شدیدتری خواهد شد.

نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate