دانلود اپلیکیشن مجله

اژدر هسته ای خوفناک روسیه با نام «پوسایدون» خدای دریاها

اژدر هسته ای خوفناک روسیه با نام «پوسایدون» (Poseidon)- خدای دریاها- که برای نابود کردن شهرهای ساحلی و ایجاد کردن سونامی های مرگبار طراحی شده وارد مرحله آزمایش عملی شده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

اما کارشناسان نظامی بر این باورند که تحقیقات بر روی این اژدر که زمانی تنها یک بلوف و حقه از جانب مقامات نظامی روسیه در نظر گرفته می شد از سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود. این اژدر بسیار قدرتمند که روس ها قبلاً آن را «استاتوس- ۶» (Status-6) یا «کنیون» (KANYON) می نامیدند اکنون نام «پوسایدون» را به خود گرفته و وزارت دفاع روسیه نیز این موضوع را تایید کرده است.

اژدر هسته ای Poseidon

«پوسایدون» بزرگ ترین اژدری است که تاکنون ساخته شده که تقریباً ۲۰ متر طول و حدود ۲ متر عرض دارد. این اژدر هسته ای برای طی مسافت های طولانی در اقیانوس ها طراحی شده تا پس از انفجار کلاهک گرما هسته ای خود، می تواند شهرهای ساحلی یا پایگاه های دریایی دشمن را به طور کلی نابود سازد. اژدر پوسایدون توسط زیردریایی های خاصی حمل می شود و پیشنهاد شده که در محفظه های کپسول مانند در کف دریا مستقر شوند تا در صورت لزوم به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک گردند.

اژدر هسته ای Poseidon

بر اساس گزارش های اولیه، کلاهک اژدر پوسایدون بیش از ۱۰۰ مگا تن نیروی هسته ای حرارتی تولید می کند که دو برابر قدرت «بمب تزار» به شمار می آید؛ بمبی که بزرگ ترین و قدرتمندترین بمب هسته ای جهان بوده و قادر بود شهرهای ساحلی را نابود ساخته و می توانست سونامی هایی را ایحاد کند که مملو از اشعه های رادیواکتیو بوده و شهرهای خارج از ساحل را نیز درگیر خود می ساخت. حتی بدتر از این، کلاهک هسته ای این اژدر به اصطلاح «نمکی» شده است بدین معنا که ایزوتوپ های رادیو اکتیو موجود در آن می تواند مناطق تحت تاثیر قرار گرفته را برای سال ها غیرقابل سکونت نماید.

اژدر هسته ای Poseidon

همچنین به ادعای مقامات روسی، این اژدر هسته ای توانایی هدف قرار دادن ناوگان های دریایی دشمن را داراست و کلاهک آن نیز به قدری بزرگ است که می تواند یک ناو هواپیمابر آمریکایی را به طور کامل نابود نماید. آغاز ساخت این اژدر به سال ۲۰۰۸ بر می گردد که نیروی دریایی روسیه یک زیردریایی خاص به نام «ساروف» (Sarov) را دریاف کرد که قرار است این اژدر غول پیکر جدید روی آن نصب شده و آزمایش گردد. بر اساس ادعای وبسایت Covert Shores ، اژدر پوسایدون در حال حاضر سرعتی بیش از ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت دارد. این سرعت بسیار بیشتر از سرعت زیردریایی های هسته ای آمریکایی و اژدرهای ضد کشتی آن است.

اژدر هسته ای Poseidon

همچنین این اژدر می تواند در عمق یک کیلومتری آب نیز عمل کند که بسیار بیشتر از عمقی است که زیردریایی های ایالات متحده در شرایط کنونی است. به نظر می رسد که اژدر هسته ای «پوسایدون» یک سلاح تدافعی و ثانویه است که نابودی کشوری که روسیه را به طور ناگهانی مورد حمله هسته ای قرار دهد در پی خواهد داشت. همچنین این اژدر توانایی فرار از دست سیستم های دفاع موشکی بالستیک ایالات متحده را دارد که برای رهگیری و نابود ساختن موشک های زیر دریا طراحی شده است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate