دانلود اپلیکیشن مجله

تست‌لب تایید کرد: QLED سامسونگ ایمن در برابر پیکسل سوختگی

نتیجة بحث الصور عن ‪qled‬‏

مجله معروف ویدیو در آلمان گزارش داد تلویزیون‌های QLED سامسونگ توانسته‌اند تاییدیه مصون بودن در برابر پیکسل سوختگی را دریافت کنند.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

بر اساس این گزارش همه تلویزیون‌های QLED سری ۲۰۱۸ سامسونگ توسط آزمایشگاه معتبر تست‌لب (TestLab) آزمایش و تایید شده است که این دستگاه‌ها در برابر پیکسل سوختگی مصون هستند. این تاییدیه بار دیگر نشان می‌دهد که تلویزیون‌های QLED سامسونگ یکی از ماندگارترین نمایشگرهای موجود در بازار امروز هستند.

فناوری‌های جدیدی مانند دامنه دینامیکی بالا (HDR) باعث شده است تا انتظارات از تلویزیون‌های امروزی به شدت افزایش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مصرف کنندگان در بخش تلویزیون‌های رده بالا یا پرمیوم، مسئله پیکسل سوختگی یا حک شدن تصویر روی صفحه تلویزیون است. متخصصان نشریه آلمانی ویدیو و آزمایشگاه تست‌لب با استفاده از استاندارد ارزیابی اطلاعات نمایشگر (IDMS) که معیاری جهانی برای بررسی عملکرد صفحه‌های نمایش است، آزمایشی را برای تایید مقاومت تلویزیون‌های مختلف در برابر این مشکل در صورت استفاده طولانی مدت طراحی کردند. در این آزمایش روی نمایش تصاویر با کیفیت HDR در تلویزیون‌های QLED سامسونگ تمرکز شده است.

آزمایشگاه معتبر تست‌لب تایید کرد: QLED سامسونگ ایمن در برابر پیکسل سوختگی

تلویزیون‌های QLED سامسونگ این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته و توانستند تاییدیه «عدم پیکسل سوختگی» و «عدم حک تصویر» را دریافت کنند. در این آزمایش مقاومت ۷۲ ساعته، متخصصان با استفاده از روش‌های خاص کیفیت تصویر تلویزیون‌های QLED سامسونگ و احتمال پیکسل سوختگی در محل تصاویر ثابت را بررسی کردند. یکی از نام‌های دیگری که برای مشکل پیکسل سوختگی استفاده می‌شود «حک تصویر» است.

در برخی از فناوری‌های تولید تلویزیون اگر تصویر را با میزان روشنایی بالا تماشا کنید، بعد از ۱ دقیقه، محل تصاویر ثابت شروع به درخشیدن می‌کند. بر همین اساس در این آزمایش الگویی از مشکی تیره و سفید درخشان برای مدت طولانی روی صفحه تلویزیون نمایش داده شد. طراحان این تست همچنین چند بخش متنی و یک بخش چشمک زن سفید را در الگو طراحی کرده بودند تا فناوری تشخیص خودکار تصاویر ثابت که در برخی تلویزیون‌های HDR وجود دارد در اینجا فعال نشود. به این ترتیب توانستند شرایطی شبیه به بازی‌های HDR ایجاد کند.

نتیجة بحث الصور عن ‪qled‬‏

 نتایج این بررسی‌ها نشان داد تلویزیون‌های QLED سامسونگ مورد استفاده در این آزمایش شدید، هیچ آسیبی ندیده بودند و در نتیجه بصورت نظری می‌توان گفت این تلویزیون‌ها اگر برای مدت نامحدود هم روشن بمانند، تصاویر ثابتی مانند لوگوی شبکه روی آنها حک نشده و دچار پیکسل سوختگی نمی‌شوند.

در انتهای گزارش متخصصان از نتایج آزمایش بالا نتیجه‌گیری شده است «هرکسی که نسبت به حک شدگی تصویر روی صفحه حساس است و نمی‌خواهد در بلندمدت و پس از سال‌ها استفاده، دچار چنین مشکلی شود، با انتخاب QLED خیالش راحت خواهد بود».

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate