دانلود اپلیکیشن مجله

کاهش قیمت جهانی تراشه NAND

کاهش قیمت جهانی تراشه NAND تا نیمه سال ۲۰۱۹ ادامه دارد

قیمت حافظه‌های فلش NAND روند نزولی خود را ادامه داده و در نتیجه‌ی آن می‌توان منتظر حافظه‌های SSD با قیمت کمتر و ظرفیت بیشتر بود.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

قیمت جهانی حافظه‌های NAND در ماه‌های اخیر با کاهش قابل‌توجهی همراه بوده است و با توجه به آمارهای شرکت‌ DRAMeXchange این روند تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داشت. این شرکت پیش‌بینی کرده که قیمت حافظه‌های NAND در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شود. تقاضای پایین بازار و افزایش تولید شرکت‌ها، دلیل این کاهش قیمت عنوان شده است.

این شرکت در ادامه به این نکته اشاره کرده که این کاهش قیمت، تولیدکنندگان را به افزایش ظرفیت محصولات خود علاقه‌مند خواهد کرد. به همین ترتیب در محصولات جدید پرچمدار شاهد ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بوده‌ایم و محصولات میان‌رده نیز تا ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی پیشرفت داشته‌اند.

روند نزولی بازار تامین تراشه، در بخش مشتریان نیز تاثیر خود را نشان می‌دهد. شرکت‌های تامین‌کننده نه‌تنها در استفاده از تراشه‌های NAND با ظرفیت بالا رقابت می‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند تا کارایی کنترلرها و تراشه‌های مموری را نیز بهبود دهند. در نتیجه‌ی این تلاش‌ها، استانداردهای جدیدی وارد بازار می‌شوند.

سامسونگ با سری ۹۶۰ و ۸۵۰ خود در دو سال گذشته فرمانروای بازار بوده است. البته وسترن دیجیتال که امروز مالک سن‌دیسک نیز هست، با SSD مدل Black خود رقابت را برای کره‌ای‌ها دشوار کرده است. علاوه‌بر آن مدل‌های ارزان‌قیمت که از کنترلرهای Silicon Motion و Phison استفاده می‌کنند نیز در حال تسلط بر بازار هستند. در نهایت تمامی بازیگران این بازار برای باقی‌‌ماندن در رقابت باید روندی قدرتمندتر را در پیش بگیرند.

نتیجة بحث الصور عن ‪ssd‬‏

سامسونگ به‌عنوان قوی‌ترین بازیگر این صنعت به‌ندرت قیمت حافظه‌های خود را پایین‌تر از قیمت پیش‌بینی‌شده تعیین کرده است. البته در پایان عمر مدل‌هایی همچون ۹۶۰ شاهد کاهش قیمت محسوسی بوده‌ایم. همین شرکت در جدیدتری استراتژی قیمت‌گذاری خود، قیمت پیش‌بینی‌شده‌ی مدل‌های ۹۷۰ خود را در ابتدای سال جاری کاهش داد. از زمان عرضه، مدل‌های مختلف این سری چندین بار به‌صورت حراجی عرضه شده‌اند و حتی یک‌بار قیمت مدل پرو (که حرفه‌ای‌ترین SSD بازار است)، پایین‌تر از مدل Evo تعیین شد. همین سیاست‌ها در مورد مدل ۸۶۰ نیز صادق بود که با عمر بیشتر و قیمت پایین تر نسبت به ۸۵۰ به بازار عرضه شد.

شرکت‌های دیگر نیز تخفیف‌های قابل‌توجهی را روی محصولات قوی‌تر و سریع‌تر خود لحاظ کرده‌اند. به‌عنوان مثال مدل یک ترابایتی HP EX920 NVMe 3.0 و Crucial MX500 SATA عموما با قیمتی پایین‌تر از قیمت اولیه‌ی تعیین‌شده توسط شرکت، فروخته می‌شوند. محصولات هر دوی این شرکت‌ها تا سال گذشته رقابت را به سامسونگ واگذار کرده بودند؛ اما اخیرا رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. در فروشگاه‌های آنلاین، SSDهای با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت قیمت‌هایی در حدود ۱۰۰ دلار دارند و نسخه‌های یک ترابایتی در بازه‌ی ۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار عرضه شده‌اند و همگی نیز بازدهی و کارایی بالایی دارند.

حتی پس از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ نیز، نشانه‌هایی از عرضه‌ی تراشه‌های NAND و در نتیجه حافظه‌های اس‌اس‌دی ارزان‌تر وجود خواهد داشت. DRAMeXchange به این نکته اشاره می‌کند که کارخانه‌ی جدید توشیبا در سال ۲۰۱۹ شروع به کار خواهد کرد. به‌علاوه اینتل نیز به‌عنوان اولین شرکت، تولید انبوه اس‌اس‌دی از نوع QLC را شروع کرده که نوید تراشه‌های NAND ارزان‌تر با ظرفیت‌های بالاتر را می‌دهد. با عرضه‌ی تراشه‌های ارزان‌تر و پرظرفیت‌تر در حجم بالا، حافظه‌های SSD نیز با کاهش قیمت و افزایش ظرفیت مواجه می‌شوند که شرایطی عالی هم برای تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان خواهد بود.

نظر شما کاربران عبیاتی در رابطه با این مسئله چیست؟دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate