دانلود اپلیکیشن مجله

کالبدشکافی سرفیس Go

کالبدشکافی سرفیس Go؛ تبلت جدید مایکروسافت تعمیرناپذیر است

تبلت سرفیس Go جدیدترین عضو خانواده محصولات سرفیس مایکروسافت است. تبلتی با ظاهری نزدیک به اعضای قدرتمندتر این مجموعه و مشخصاتی به نسبت سطح پایین تر که تلاش می کند حوزه نفوذ تبلت های ویندوزی محبوب این کمپانی را به بازار دستگاه های ارزان قیمت هم گسترش دهد.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

چند روز پس از ورود رسمی Surface Go به بازار متخصصین وب سایت iFixit کالبدشکافی آن را انجام داده اند تا مشخص سطح تعمیرپذیری تبلت ارزان قیمت مایکروسافت مشخص شود. در سال های اخیر بسیاری از رسانه ها از رویکرد "اپلی شدن مایکروسافت" سخن به میان آورده اند که نشانه ای از تلاش این کمپانی برای ساخت دستگاه هایی با ظرافت بیشتر در طراحی است که منجر به افزایش قیمت محصولات، کاهش تعمیرپذیری آنها و البته افزایش اعتبار مایکروسافت در میان کاربران لوکس پسند شده است. حالا باید دید آیا Surface Go هم از همین فرمول موفقیت آمیز استفاده کرده یا خیر.

همان طور که اشاره شد Surface Go از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به برادران بزرگتر خود دارد و البته کوچک تر و کمی ضخیم تر از آنهاست.

کالبدشکافی surface go

اسکن با پرتوی ایکس محل قرار گرفتن بورد اصلی و باتری را نشان می دهد و می تواند ایده خوبی برای شروع فرآیند کالبدشکافی در اختیار تعمیرکاران قرار دهد.

کالبدشکافی surface go

در نهایت به نظر می رسد بهترین راه برای شروع کار برداشتن نمایشگر باشد

کالبدشکافی surface go

پس از این کار اولین نکته ای که به چشم می خورد باتریهاست. برای جدا کردن باتری ها نیاز به خارج کدن مادربورد از موقعیت خود نیست. شاید امتیازی مثبت برای سرفیس جوان.

کالبدشکافی surface go

البته استفاده بسیار زیاد از چسب یک نکته منفی به حساب می آید. چنین کاری عملا کاربران را از افزایش طول عمر دستگاه با جداسازی راحت باتری محروم خواهد کرد. این باتری ها فقط کمی بیشتر از 26 وات ساعت ظرفیت دارند که در مقایسه با رقیب هم اندازه ای مانند آیپد نسل ششم (32.9 وات ساعت) بسیار کم به نظر می رسد.

کالبدشکافی surface go

گام بعدی دسترسی به بورد اصلی است. بر خلاف تلفن های هوشمند بورد اصلی این تبلت کاملا یکپارچه و به هم پیوسته طراحی شده

کالبدشکافی surface go

اینجا می توانید پردازنده 4415Y اینتل، 64 گیگابایت حافظه فلش SkyHynix و 4 گیگابایت رم اس دی LPDDR4، کنترلر شارژ باتری و چیپست ارتباط بیسیم را مشاهده کنید

کالبدشکافی surface go

در ساخت Surface Go از فن استفاده نشده و در عوض این هیت پایپ های گسترده به کار گرفته شده اند. هر چند از نظر ابعاد با ساختاری کوچکتر از هیت پایپ سرفیس پرو روبرو هستیم ولی به نظر می رسد همین مقدار هم برای کاهش دمای داخلی این تبلت کافی باشد

کالبدشکافی surface go

آخرین بخش هم دوربین های پشتیبانی کننده از Windows Hello هستند (5 مگاپیکسل روبرویی و 8 مگاپیکسل پشتی) و البته یک LED کوچک هم به موازات این مجموعه قرار گرفته که برای باز کردن قفل دستگاه در محیط های تاریک به کار گرفته خواهد شد.

کالبدشکافی surface go

و در نهایت همه قطعات در کنار هم. تعمیر کردن سرفیس Go واقعا کار دردسر سازی به نظر می رسد.

کالبدشکافی surface go

متخصصین iFixit به تعمیرپذیری این دستگاه امتیاز 1 از 10 داده اند که کمترین میزان ممکن برای یک محصول است. از جمله لایل ifixit برای این امتیاز پایین می توان به ماژولار نبودن برخی قطعات کلیدی مانند پورت ها که منجر به افزایش هزینه تعمیر می شوند، اجبار به جدا کردن نمایشگر برای تعویض قطعات که خطر آسیب دیدن آن را افزایش می دهد و استفاده از مواد چسباننده برای نگه داشتن نمایشگر و باتری اشاره کرد.

کالبدشکافی surface go

من خودم سفریس دارم واقعا خوبه اصلا مرگ نداره این بشر :-)
چشمش نزن
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate