دانلود اپلیکیشن مجله

ضرر 123 میلیارد دلاری فیسبوک تنها در مدت چند ساعت

نتیجة بحث الصور عن ‪facebook‬‏

فیسبوک دیروز گزارشات مالی خود در سه ماهه دوم سال 2018 را منتشر کرد و اطلاعات جدید از وال استریت ژورنال چندان باب میل آنها نبوده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

سهام کمپانی فیسبوک از 217.5 دلار به 172 دلار کاهش یافته است و این موضوع باعث شده است که آنها 123 میلیارد دلار در بازار از دست بدهند. کمپانی های زیادی اصلا وجود ندارند که ارزش آنها بیشتر از 120 میلیارد دلار باشد که حالا بخواهند متحمل چنین ضرری شوند، اما چه اتفاقی برای فیسبوک افتاده است؟

نرخ رشد فیسبوک در سه ماهه دوم سال به طرز بی سابقه ای 1.54 درصد رشد داشته است و این اولین بار از زمان تأسیس شرکت است که نرخ رشد آنها زیر 2 درصد می باشد. به طور مثال در سه ماهه اول سال آنها 3.42 درصد رشد داشتند که این رقم نزدیک به میانگین رشد آنها بوده است. عدم جذب کاربران جدید تأثیر مستقیمی در درآمد فیسبوک داشته است و نتیجه آن را در سهام کمپانی می توان مشاهده کرد. البته این تنها "اولین بار" نیست که در سه ماهه دوم سال اتفاق افتاده است. فیسبوک نه تنها رشد نداشته، بلکه 1 میلیون کاربر در اروپا نیز از دست داده است. نتایج در آمریکای شمالی به این صورت نبوده است و هر دو کشور آمریکا و کانادا تعداد کاربری مشابه با سه ماه قبل داشتند. بنابراین رشد آنها در نتیجه ترکیب مناطق مختلف بوده است. البته مشکل فیسبوک تنها با کاربران نیست با سرمایه گذاران نیز هست. تبلیغ کنندگان بیشترین هزینه را تنها برای توجه کاربران آمریکایی و اروپایی می کنند، چرا که نتیجه گیری از این راه برای آنها مثبت تر است. درآمد آنها از کاربران آمریکایی 3 برابر بیشتر از اروپایی ها و 12 برابر بیشتر از بقیه نقاط دنیا است.

ضرر 123 میلیاردی فیسبوک تنها در مدت چند ساعت

در حالیکه در مقایسه با نیمه دوم سال 2017 درآمد فیسبوک 42 درصد افزایش داشته است، کارشناس مالی فیسبوک اعلام کرده که در سه ماه آینده افزایش کمتر از 10 درصدی را شاهد خواهیم بود. مدیران فیسبوک GDPR یا همان مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا را عامل ترساندن کاربران این قاره از شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است. این قانون ظاهراً در گزارش مالی فیسبوک تأثیر گذار بوده و حداقل یک میلیون کاربر نمی خواستند که اطلاعات خود را در فیسبوک نگه داری کنند و به همین دلیل دست از این شبکه اجتماعی کشیدند. البته این کمپانی در چند ماه اخیر درگیر موضوعات جنجالی دیگری مانند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بود که منجر شد عده ای از کاربران حساب های خود را غیرفعال کنند. با این حال اوضاع برای این کمپانی هنوز خوب است و با در اختیار داشتن برنامه های پرطرفداری مانند اینستاگرام و واتساپ جایی برای نگرانی وجود ندارد. 

دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate