دانلود اپلیکیشن مجله

گزارش کامل باکس آفیس: صدرنشینی دنزل واشنگتن با The Equalizer 2

نتیجة بحث الصور عن ‪The Equalizer 2‬‏

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره آغاز اکران فیلم The Equalizer 2 و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته صحبت می‌کنیم.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

گزارش باکس آفیس این هفته را با «اکولایزر ۲» (The Equalizer 2)، پرفروش‌ترین تازه‌اکران و صدرنشین هفته شروع می‌کنیم که ثابت کرد کافی است دنزل واشنگتن را در قالب قهرمان بزن‌بهادرِ عصبانی و خشنی به جان آدم‌بدها بیاندازید تا مردم با کله به سمت سینماها هجوم بیاورند. افتتاحیه‌ی «اکولایزر ۲» قضیه را رسمی کرد: این مجموعه برای خودش به یک برند تمام‌عیار تبدیل شده است. این فیلم که حکم اولین دنباله‌ی واقعی کارنامه‌ی دنزل واشنگتن را دارد، نمایشش را با کسب ۳۵ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار به عنوان افتتاحیه شروع کرد که بیشتر از افتتاحیه‌ی ۳۴ میلیون و ۱۳۷ هزار دلاری قسمت اول «اکولایزر» از سال ۲۰۱۴ است. این رقم در بین فیلم‌هایی که واشنگتن تنها ستاره‌شان بوده است بزرگ‌ترین افتتاحیه‌اش حساب می‌شود و پشت سر «گنگستر آمریکایی» (۴۳ میلیون دلار) و «خانه‌ی امن» (۴۰ میلیون دلار) که در آنها به ترتیب با راس کرو و رایان رینولدز هم‌بازی شده بود، در جایگاه سوم بهترین افتتاحیه‌های واشنگتن جای می‌گیرد. فیلم اول درست در زمانی روی پرده رفت که فیلم‌های اکشنِ اولد اسکول بزرگسالانه در حال بازگشت به سینماها بودند. از این رو، «اکولایزر»‌ها در کنار «جان ویک» (John Wick) و «کینگزمن» (Kingsman)، اولین مجموعه‌های اکشنِ بزرگسالانه‌ای هستند که از زمان به سرانجام رسیدن سری «ماتریکس» (The Matrix) در سال ۲۰۰۳ تاکنون داشته‌ایم. اگر «اکولایزر ۲» عملکردی شبیه به اکشن‌های استاندارد دنزل واشنگتن مثل «هفت دلاور» (Magnificent Seven)، «کتاب ایلای» (The Book of Eli) یا «گرفتن پلهام ۱۲۳» (The Taking of Pelham 123) داشته باشد، می‌تواند به ۲/۷ یا ۲/۹ برابر افتتاحیه‌اش دست پیدا کند که به معنی فروش نهایی ۹۶ تا ۱۰۴ میلیون دلاری این فیلم ۶۲ میلیون دلاری خواهد بود. از آنجایی که قسمت اول ۵۳ درصد از فروش کلی‌اش را از خانه و ۴۷ درصدش را از کشورهای خارجی به دست آورد، سوال این است که این فیلم چگونه عمل خواهد کرد؟ چرا که معمولا دنباله‌ها در مقایسه با قسمت‌های قبلی، فروش بیشتری در کشورهای خارجی دارند. اما اگر همین آمار برای «اکولایزر ۲» هم تکرار شود، فروش جهانی ۱۸۱ تا ۱۹۶ میلیون دلاری آن پیش‌بینی می‌شود.

دومین تازه‌اکران هفته اما «ماما میا ۲» (Mamma Mia! Here We Go Again) است که اگرچه در جایگاه پایین‌تری نسبت به «اکولایزر ۲» قرار گرفت، اما به رقم موفقیت‌آمیزی دست پیدا کرد. این دنباله کارش را با کسب ۳۴ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار آغاز کرد که به‌علاوه‌ی ۴۸ میلیون دلاری که از ۴۱ بازار خارجی به دست آورده است، مجموع درآمدِ این فیلم ۷۵ میلیون دلاری را به ۸۲ میلیون دلار رسانده است. افتتاحیه‌ی «ماما میا ۲» اگرچه ۲۴ درصد بیشتر از افتتاحیه‌ی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری قسمت اول از سال ۲۰۰۸ است، اما با احتساب نرخ تورم پایین‌تر از افتتاحیه‌ی ۳۵ میلیون دلاری قسمت اول قرار می‌گیرد. البته که این قسمت مجبور نبوده تا مثل قسمت قبلی با «میمون‌های فضانورد» (Space Champs) یا «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) رقابت کند، اما از طرف دیگر الان ما در دورانی هستیم که اکثرِ دنباله‌ها (خارج از دنیای سینمایی مارول) افتتاحیه‌ای کمتر از قسمت‌های قبلی‌شان دارند. ناگفته نماند که این رقم بدون احتساب نرخ تورم، پشت سر «دبیرستان موسیقی ۳» (High School Musical 3) با ۴۲ میلیون دلار افتتاحیه و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) با ۱۷۴ میلیون دلار افتتاحیه، «ماما میا ۲» را در رده‌ی سوم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های فیلم‌های لایو اکشن موزیکال قرار می‌دهد. این موفقیت دیگری برای یونیورسال در تابستان امسال خواهد بود و از ضربه‌ی ناشی از عملکرد ناامیدکننده‌ی «آسمان‌خراش» (Skyscraper) می‌کاهد. انتظار نمی‌رود که این فیلم عملکردی به خوبی قسمت اول را تجربه کند. فیلم قبلی به ۵/۳ برابر افتتاحیه‌اش دست پیدا کرد و بعد از افتتاحیه‌ی ۲۷/۷ میلیون دلاری‌اش رفت تا به ۱۴۴ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کند. اما حتی اگر این فیلم عملکردی شبیه به «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8) داشته باشد و ۳/۲۶ برابر افتتاحیه‌اش بفروشد، می‌تواند به ۱۱۲ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی دست پیدا کند. از آنجایی که «ماما میا ۲» تا اخر تابستان هیچ رقیبی ندارد، باید صبر کرد و دید فیلم چه جور دوامی خواهد داشت. راستی، قسمت اول «ماما میا» به رقم فک‌اندازِ ۴۶۵ میلیون دلار فروش خارجی در سال ۲۰۰۸ دست پیدا کرد که فقط با اختلاف ۵ میلیون دلار نسبت به «شوالیه‌ی تاریکی» و «ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه‌ی بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull)، در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها در گیشه‌ی خارجی جای گرفت. هیچکس از «ماما میا ۲» انتظار تکرار درآمد ۶۰۹ میلیون دلاری قسمت اول را ندارد، اما فروش ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری این فیلم تا این لحظه در کشورهای خارجی، امیدوارکننده است.

thank you for your service

سومین تازه‌اکران هفته اما «آنفرندد: دارک وب» (Unfriended: Dark Web)، محصول استودیوی بلام‌هواس تیلت بود. استودیوی بلام‌هواس تیلت که در سال ۲۰۱۴ به عنوان زیرمجموعه‌ی کمپانی بلام‌هوس راه افتاد، وظیفه دارد تا فیلم‌های ترسناک کم‌خرج را به‌طور نیمه‌گسترده (حدود ۱۵۰۰ سینما) اکران کند و این کار را از طریق کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتالی و ارزان‌تر انجام بدهد. این استودیو تا حالا فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. به اندازه‌ی هر «آزمایش بلکو» (The Belko Experiment) یا «جهنم سبز» (Green Inferno)، یک «تولد اژدها» (The Birth of Dragon) یا «حلول» (Incarnate) هم وجود دارد. این استودیو در حال حاضر به تازگی با «ارتقا» ‌(Unpgrade) که بعد از شش هفته به ۱۱/۹ میلیون دلار دست پیدا کرد، بزرگ‌ترین موفقیت تجاری و هنری‌شان را تجربه کرده‌اند. این رقم بزرگی به نظر نمی‌رسد، اما به اندازه‌ای بزرگ است که این فیلم جمع و جور را به سوددهی برساند. و از آنجایی که «آنفرندد: دارک وب» به عنوان فیلم بعدی آنها بعد از «ارتقا»، حکم یک برند از قبل شناخته شده را دارد، انتظار می‌رفت که این فیلم به‌طور پیش‌فرض به بزرگ‌ترین فیلم بلام‌هوس تیلت تبدیل شود. اما چنین اتفاقی نیافتاد. این فیلم که با نقدهای ضد و نقیضی روی پرده رفت، پس از اکران در یک هزار و ۵۴۶ سینما، فقط ۳ و نیم میلیون دلار کسب کرد. اگرچه این فیلم از تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم این استودیو باز ماند، ولی درآمد احتمالی ۷/۴ تا ۹/۳ میلیون دلاری‌اش، نتیجه‌ی خوبی برای آنها خواهد بود. قسمت اول «آنفرندد»، با نقدهای قابل‌قبول، به ۶۴ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. کسی انتظار نداشت تا قسمت دوم این رقم را تکرار کند، اما انتظار می‌رفت که این فیلم با ۵ میلیون دلار افتتاحیه و کسب بیش از ۱۲ میلیون دلار فروش خانگی، رکورد تازه‌ای را برای این استودیو به جا بگذارد. اما این موضوع دوباره ثابت کرد که همه‌چیز آی‌پی نیست.

در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی جدول اما بگذارید از «بلک پنتر» (Black Panther) شروع کنیم که این هفته توسط والت دیزنی و مارول با هدف رساندن فروش این فیلم به فراتر از ۷۰۰ میلیون دلار به ۱۵۴ سینما بازگشت. این فیلم ۲۵ هزار دلار دیگر فروخت و مجموع درآمدش را به ۶۹۹ میلیون و ۹۳۲ هزار دلار رساند که ۶۸ هزار و ۱۳۸ دلار کمتر از مقصدی است که برای این فیلم در نظر گرفته شده است. اما اگر «اسپکتر» (Spectre) به هر ترتیبی که شده از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد، پس به نظر می‌رسد «بلک پنتر» هم آن‌قدر این دور و اطراف باقی خواهد ماند تا ۷۰۰ میلیونی شدن را تجربه کند. در جایگاه سوم جدول اما انیمیشن «هتل ترانسلوانیا ۳: تعطیلات تابستان» (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation) را داریم که در هفته‌ی دوم اکرانش با سقوط شدید ۴۷ درصدی مواجه شد، ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار کسب کرد و به درآمد خانگی ۹۱ میلیون دلار رسید. این افت فروش برابر با افت فروش ۵۱ درصدی «فیلم اموجی» (The Emoji Movie) و خیلی بیشتر از افت فروش «هتل ترانسلوانیا» (۳۶ درصد افت و کسب ۲۷ میلیون دلار) و «هتل ترانسلوانیا ۲» (۳۱ درصد افت و کسب ۳۳/۲ میلیون دلار) است. از همین رو تحلیلگران فروش خانگی ۱۵۰ میلیون دلاری‌اش را پیش‌بینی می‌کنند. «هتل ترانسلوانیا ۳» که با ۸۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۲۰۶ میلیون دلار در دنیا فروخته است. در رده‌ی چهارم جدول «انت‌من و وسپ» (Ant-Man and the Wasp) را داریم که ۴۴۸‌تا از سینماهایش را از دست داد و ۱۶ میلیون و ۱۲۶ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفته‌ی اکرانش به دست آورد و مجموع درآمد ۱۷ روزه‌اش را به ۱۶۴ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار رساند که به این معنی است که این فیلم احتمالا از درآمد ۱۸۰ میلیون دلاری قسمت اول عبور خواهد کرد و حتی شانس رسیدن به ۲۰۰ میلیون دلار فروش خانگی را هم دارد. «انت‌من و وسپ» با ۱۶۰ میلیون دلار بودجه، تاکنون ۳۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است. رقمی که به معنی عملکرد خارق‌العاده‌ی این فیلم نیست، اما در راستای استانداردهای منطقی قرار می‌گیرد.

thank you for your service

در رده‌ی پنجم جدول به «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) برمی‌خوریم که ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار دیگر در پنجمین آخرهفته‌ی نمایشش کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۵۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رساند. جدیدترین فیلم پیکسار این شانس را دارد تا دوره‌ی اکرانش را با رسیدن به ۵۸۰ تا ۵۸۵ میلیون دلار به اتمام برساند و البته از آنجایی که «تایتان‌های نوجوان به سینما می‌روند» (Teen Titans Go to the Movies) و «کریستوفر رابین» (Christopher Robin) بیشتر با هدف جلب نظر بچه‌ها ساخته شده‌اند، «شگفت‌انگیزان ۲» این شانس را دارد تا حتی با وجود آنها به پیشرفت ادامه بدهد. خلاصه اینکه ساخته‌ی برد برد تاکنون ۹۴۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است تا به این ترتیب عبورش از مرز یک میلیارد دلار درآمد جهانی از همین حالا به یک اتفاق تضمین‌شده تبدیل شود. به نظر می‌رسد برد برد دارد هر کاری را که با «تومارولند» (Tomorrowland) نکرد با «شگفت‌انگیزان ۲» جبران می‌کند. در جایگاه هفتم «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده» (Jurassic World: Fallen Kingdom)، محصول یونیورسال را داریم که ۱۱ میلیون دلار دیگر در پنجمین آخرهفته‌ی اکرانش به جیب زد و مجموع درآمدش را به ۳۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رساند. بله، این فیلم از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. «پادشاهی سقوط کرده» که با ۱۷۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده تاکنون یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار در دنیا فروخته است که ۸۱۳ میلیون دلارش به تنهایی متعلق به کشورهای خارجی می‌شود. در جایگاه ششم به «آسمان‌خراش» (Skuscraper) برمی‌خوریم که ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار دلار دیگر در دومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و مجموع درآمد ۱۰ روزه‌اش را به ۴۶ میلیون و ۷۴۹ هزار دلار رساند. رقمی که عالی نیست، اما این فیلم احتمالا می‌تواند به ۶۵ تا ۷۰ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کند. وضعیت فیلم در کشورهای خارجی با وجود افتتاحیه‌ی قوی ۴۷/۷ میلیون دلاری‌اش در چین بهتر است. این فیلم که با ۱۲۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۱۷۹ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است.

فیلم «اولین پاکسازی» (The First Purge) بعد از ۱۹ روزی که از اکرانش گذشته، ۶۰ میلیون و ۱۹۰ هزار دلار در خانه فروخته و به ۹۶ میلیون دلار فروش جهانی از ۱۳ میلیون دلار بودجه دست پیدا کرده است. این فیلم احتمالا این شانس را دارد تا فروش جهانی ۱۱۸ میلیون دلاری «پاکسازی: سال انتخابات» (Purge: The Election Year) را پشت سر بگذارد. «ببخشید مزاحم‌تون شدم» (Sorry to Bother You) تعداد سینماهایش را به یک هزار و ۵۰ سالن افزایش داد و ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار در سومین آخرهفته‌ی نمایشش کسب کرد. این فیلم بسیار تحسین‌شده تا حالا به درآمد معرکه‌ی ۱۰ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار در آمریکای شمالی دست پیدا کرده است. «سیکاریو: روز سولدادو» (Sicario: Day of the Soldado) یک میلیون و ۸۸۰ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌ی نمایشش کسب کرد و مجموع فروش خانگی‌اش را به ۴۷ میلیون دلار رساند و فروش ۴۶ میلیون دلاری «سیکاریو» از سال ۲۰۱۵ را پشت سر گذاشت. «هشت یار اوشن» (Oceans’s 8) در حالی به ۲۶۱ میلیون دلار فروش جهانی رسید که کمدی «عمو درو» (Uncle Drew) از مرز ۴۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد. « هیچ اثری باقی نگذار» (Leave No Trace) حدود ۸۹۱ هزار دلار دیگر به دست آورد و مجموع درآمدش را به ۳ میلیون و ۶۱۴ هزار دلار رساند. «کلاس هشتمی» (Eighth Grade) تعداد سینماهایش را به ۳۳ سالن افزایش داد و ۷۹۴ هزار دلار دیگر فروخت تا به یک میلیون و ۱۹۷ هزار دلار فروش خانگی برسد. کمدی «تگ» (Tag) تا حالا ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته است. «ددپول ۲» (Deadpool 2) از مرز ۳۱۷ میلیون دلار فروش خانگی و ۷۳۳ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد و فقط ۵ میلیون دلار تا پشت سر گذاشتن فروش ۴۲۰ میلیون دلاری خارجی قسمت اول فاصله دارد. راستی، «اونجرز: جنگ اینفینیتی» (Avengers: Infinity War) در حالی ۶۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در خانه و ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است که «سولو: دااستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) به ۳۸۵ میلیون دلار مجموع جهانی رسید.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ The Equalizer 2 ۳۵/۸ میلیون دلار ۳۵/۸ میلیون دلار
۲ Mamma Mia: Here We Go Again ۳۴/۳ میلیون دلار ۳۴/۳ میلیون دلار
۳ Hotel Transylvania 3: Summer Vacation ۲۳/۱ میلیون دلار ۹۱ میلیون دلار
۴ Ant-Man and the Wasp ۱۶/۱ میلیون دلار ۱۶۴/۶ میلیون دلار
۵ Incredibles 2 ۱۱/۵ میلیون دلار ۵۵۷/۳ میلیون دلار
۶ Jurassic World: Fallen Kingdom ۱۱ میلیون دلار ۳۸۳/۹ میلیون دلار
۷ Skyscraper ۱۰/۹ میلیون دلار ۴۶/۷ میلیون دلار
۸ The First Purge ۴/۹ میلیون دلار ۶۰/۱ میلیون دلار
۹ Unfriended: Dark Web ۳/۴ میلیون دلار ۳/۴ میلیون دلار
۱۰ Sorry to Bother You ۲/۸ میلیون دلار ۱۰/۲ میلیون دلار

دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate