دانلود اپلیکیشن مجله

حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات

حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات

ابوظبی، یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه امارت متحده عربی است، ابوظبی بزرگ‌ترین امارت هفت‌گانه کشور امارات متحده عربی است که پایتخت این کشور هم است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

ابوظبی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای خاورمیانه است که در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافرت اعلام شد. شهر ابوظبی در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است و در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان پنجمین شهر گران جهان انتخاب شد. مساحت امارات حدود ۶۷۳۴۰ کیلومترمربع است که و در ساحل جنوبی واقع شده است.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره ابوظبی، این شهر پرجاذبه رفته‌ایم. با ما همراه باشید تا ابوظبی را بهتر بشناسید:

۱. وجه‌تسمیه ابوظبی به دلیل وجود آب شیرین در گذشته در این ناحیه بوده است. گله‌ای از (ظباء) یعنی آهو، قبل از ورود انسان به این منطقه در ناحیه وجود داشته است. در سال ۱۷۶۱ قبیله بنی یاس بعد از پیدا کردن آب شیرین در منطقه ساکن می‌شوند و نام منطقه را به خاطر وجود آهو «ظباء» ابوظبی می‌گذارند.

ابوظبی

۲. نام قدیم ابوظبی «ام‌النار» بوده است.

۳. یکی از دلایل محبوبیت ابوظبی، معماری خاص این شهر است. بسیاری از بناهای معماری ابوظبی توسط معمارهای ژاپنی ساخته و پرداخته شده است. نکته جالب اینجا است که طرح اولیه ساخت ابوظبی مدرن توسط یک معمار ژاپنی، بانام «تاخاشی» در سال ۱۹۶۷ مطرح شده است و این شهر در ابتدا ۴۰٬۰۰۰ نفر جمعیت داشت.

کپیتال گیت

۴. کپیتال گیت، یا ورودی پایتخت، آسمان‌خراشی منحصربه‌فرد در ابوظبی است که رکوردی در گینس ثبت کرده است، گپیتال گیت در مجاورت مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی طراحی شده است، ۱۶۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین برج‌های شهر است. کپیتال گیت، خمیده‌ترین برج جهان است که با ۱۸ درجه انحنا است. متریال اصلی در این سازه، فولاد ضدزنگ، بتن و شیشه است. این برج ۳۵ طبقه است و دارای مجتمع اداری و یک هتل ۵ ستاره با ۲۰۰ اتاق است.

۵. مسجد شیخ زاید، یکی از زیباترین مساجد خاورمیانه است که به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد ابوظبی شناخته شده است. این مسجد بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی سومین مسجد بزرگ جهان است.

مسجد شیخ زاید

نام مسجد شیخ زاید از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده که بنیان‌گذار و نخستین رئیس‌جمهور امارات بوده است و در همین مسجد دفن شده است.

مسجد شیخ زاید

۶. مسجد شیخ زاید، سومین مسجد جهان است از نظر مساحت و دهمین مسجد جهان از لحاظ حجم و بزرگی مسجد است.

۷. مسجد شیخ زاید بزرگ‌ترین لوستر دنیا را دارد، لوستر این مسجد بیش از ۹ تن وزن دارد!

لوستر مسجد شیخ زاید

۸. رکورد بزرگ‌ترین‌ها در مسجد شیخ زاید تمام نشده است، در این مسجد بزرگ‌ترین فرش دنیا قرار دارد که توسط شرکت ایرانی در ۹ تخته جدا بافته شده و در مسجد به هم متصل شده است. این فرش زیبا دست‌باف است و توسط ۱۲۰۰ کارگر بافته شده است. در بافت این فرش بیش از ۳۸ تن کتان و پشم استفاده شده است و طراحی فرش توسط علی خلیقی انجام شده است. وزن کلی فرش ۱۲ تن است.

مسجد شیخ زاید

۹. ابوظبی بیش از ۲۰۰۰ منطقه حفاظت‌شده و پارک دارد، برخی از این مناطق بیش از ۴۰۰ کیلومتر از خط ساحلی گسترش پیدا کرده‌اند.

پارک دریاچه

۱۰. یکی از معروف‌ترین پارک‌های ابوظبی، پارک دریاچه یا لیک پارک است. این پارک میان دو جاده قرار دارد، جاده کورنیچ و جاده خلیفه بن زاید. برای رسیدن به این پارک زیبا باید از مرکز شهر ۴۹ دقیقه رانندگی کرد.

جزیره یاس

۱۱. جزیره یاس، جزیره‌ای در ابوظبی است که محل برگزاری مسابقات فرمول یک رانندگی هم در این جزیره است. اگر در هتل‌هایی نزدیک به این جزیره اقامت داشته باشید می‌توانید به‌راحتی زمین‌های مسابقه را ببینید. این منطقه توسط معمار معروف هرمان تیلک ساخته شده است.

جزیره یاس

۱۲. ابوظبی شهری است با عقاید و فرهنگ‌های مختلف و متفاوت و تمام فرهنگ‌ها در این شهر محترم شمرد می‌شوند. نژادهای متفاوت در این شهر بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند. رستوران‌های ابوظبی انواع مختلفی از غذاها را برای توریست‌ها سرو می‌کنند.

مسابقات شتر

۱۳. مسابقات شتر، در ابوظبی و سایر نقاط عربستان رواج دارد، انتقادهای زیادی به این مسابقات وارد شده بود به همین دلیل در راستای بهبود این مسابقات، در حال حاضر از روبات‌هایی برای این مسابقه استفاده می‌کنند و ربات‌ها روی پشت شترسوار می‌شود.

۱۴. ابوظبی را می‌توان قلب اقتصاد و فعالیت سیاسی و صنعتی امارت متحده عربی دانست. ابوظبی نقش بسیار مهمی در مسائل اقتصادی امارت و حتی عربستان دارد و بسیاری از دفاتر دولتی امارات در ابوظبی قرار دارد.

ابوظبی

۱۵. بخش‌های حومه ابوظبی در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است و شهرک‌های مسکونی زیادی در این مناطق ساخته شده است.

۱۶. هندی‌ها بزرگ‌ترین گروه قومی در امارات هستند و بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کل این شهر را تشکیل می‌دهند.

ابوظبی

۱۷. کویر خالی، یکی از کویرهای مشهور اطراف ابوظبی است که توسط ویلفرد تسیرر شناسایی شده است. تپه‌های این کویر بیش از صدها فوت ارتفاع دارند.

کویر خالی

۱۸. واحه العین، محل تولد شیخ زاید بن سلطان آل نهین، اولین رئیس‌جمهور امارات متحده عربی است که امروز به یکی از توریستی‌ترین مکان‌های ابوظبی تبدیل شده است. باغ شهر، باغ‌وحش العین و جبل حفیت از جاذبه‌های این منطقه است.

العین

۱۹. زبان‌اصلی ابوظبی عربی و انگلیسی است.

۲۰. ابوظبی در حال تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های فرهنگی خاورمیانه است. موزه گوگنهایم و لوور ابوظبی دو موزه مهمی است که به‌تازگی در این شهر تاسیس شده است. معمارهای برجسته ازجمله فرانک گری، ژان نوول، تادائو آندو و زاها حدید در طراحی این موزه نقش داشته‌اند.

لوور ابوظبی

۲۱. فراری ورلد، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده و البته جذاب‌ترین مجموعه تفریحی دنیا است که در ابوظبی در جزیره یاس قرار دارد و وسعتی برابر با ۲۰۰۰۰۰ مترمربع دارد.

فراری ورلد

۲۲. ساخت فراری ورلد در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در پس از سه سال در سال ۲۰۱۰ درهای آن به روی مسافران و گردشگران باز شد. در ساخت فراری ورلد نزدیک ۱۲, ۳۷۰ تن فولاد به‌کار رفته است، یعنی چیزی دو برابر فولادی که در ساخت برج ایفل استفاده کرده‌اند.

فراری ورلد

۲۳. این شهربازی جوایز و افتخارات زیادی را از آن خودکرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، جایزه موسسه معتبر ورلد تراول اواردز در سال ۲۰۱۶ که با آن جایزه مقصد برتر و نوظهور گردشگری آسیای میانه را به خود اختصاص داد.

فراری ورلد

۲۴. ترن هوایی فرمولا روسا، سریع‌ترین ترن هوایی دنیا است که در شهربازی فراری ورلد قرار دارد و در عرض دو ثانیه سرعت ۱۰۰ تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند.

۲۵. ابوظبی در برنامه بلندمدت خود، گسترش حمل‌ونقل عمومی و راه‌آهن را قرار داده است. تا سال ۲۰۳۰ ابوظبی به یکی از بهترین شهرها درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی تبدیل می‌شود.

دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز عبیاتی به اشتراک بگذارید.

سلام ممنون از مطلب خوبتان
تصور اشتباه مردم درباره ی غیر متمدن  بودن اعراب بسیار اشتباه است 
من خودم هم ترک هم عرب هم آریایی هستم و همه ی این اقوام متمدن و دارای نقش در پیشرفت تمدن بشری بوده اند و مهمتر این که همگی مسلمان هستند و در هر سه نژاد شیعه وجود دارد
به امید روزی که نژادپرستی از جهان و فرهنگ مردم رخت بربندد 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate