دانلود اپلیکیشن مجله

بازی با جالب‌ترین ایده‌هایی که تا به امروز شنیده‌اید

Chronicles of Elyria؛ بازی با جالب‌ترین ایده‌هایی که تا به امروز شنیده‌اید

Chronicles of Elyria یک بازی MMORPG است که ایده‌های عجیب و غریب و بلندپروازانه‌ای دارد؛ ایده‌هایی که می‌توانند آن را به یک بازی انقلابی تبدیل کنند.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

کیک استارتر سرویس عجیبی است؛ عجیب از این نظر که هر از گاهی بازی‌هایی با ایده‌های بسیار خاص و متفاوت در آن معرفی می‌شوند و برخی از این بازی‌ها، صرفا پس از جمع‌آوری بودجه مورد نیاز، در نهایت محصولی بسیار متفاوت از آنچه وعده داده شده بود ارائه می‌کنند. یکی از بازی‌هایی که طی چند سال اخیر در کیک استارتر سر و صدا کرد، Chronicles of Elyria بود؛ یک بازی MMORPG که با هدف کسب بودجه ۹۰۰ هزار دلاری وارد کیک استارتر شد و توانست چیزی در حدود ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار به‌دست بیاورد. البته این بازی، روش‌های دیگری هم برای کسب بودجه داشت و به استناد سایت رسمی بازی، تا به امروز در مجموع ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار دلار بودجه برای این اثر جمع‌آوری شده است. آنچه که Chronicles of Elyria را به اثری مهم تبدیل می‌کند، ایده‌های جذاب بازی هستند که شاید برخی از آن‌ها، تا به امروز در بین بازی‌های ویدیویی نمونه مشابه نداشته باشند.

Chronicles of Elyria

یکی از ویژگی‌های جالب بازی،‌ این است که شخصیت شما در طول آن به مرور زمان پیر می‌شود و در نهایت، می‌میرد! به طور دقیق‌تر، شما پس از شروع بازی، چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۴ ماه زمان خواهید داشت تا پیش از پیر شدن و مرگ شخصیت اصلی، کار‌های مدنظرتان را در جهان بازی انجام دهید. گیمر بازی را به عنوان یک بچه آغاز می‌کند و به مرور زمان، وارد دوران جوانی می‌شود و در نهایت هم به سن پیری می‌رسد. اما در کنار این فرایند، شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که مرگ‌های داخل بازی در اثر مبارزه با دشمنان دیگر چه تاثیری روی زندگی شخصیت خواهند داشت؟ جواب این سوال این است که در صورت مرگ شخصیت شما در بازی بنا به هر دلیلی، دو روز به ازای هر مرگ از عمر کلی شخصیت کم می‌شود. اما از این مساله مهم‌تر، این است که پس از مرگ، چه اتفاقی برای شخصیت شما می‌افتد؟ 

خب سازندگان برای این مساله هم راه‌حل جالبی در نظر گرفته‌اند؛ پس از اینکه شخصیت شما به دلیل کهولت سن بمیرد، شما به Akashic Records ارسال خواهید شد. در اینجا این حق انتخاب به شما داده می‌شود که به عنوان یکی از فرزندان خودتان به زندگی ادامه بدهید یا اینکه در صورت تمایل، وارد یک خانواده جدید شوید یا حتی به عنوان یک یتیم دوباره به زندگی برگردید. پس از بازگشت دوباره به زندگی، این امکان را خواهید داشت تا تمامی آنچه را که در زندگی قبلی، از حیث توانایی‌ها و قابلیت‌های ویژه، یاد گرفته‌اید حفظ کنید و به بهتر کردن آن‌ها ادامه بدهید یا اینکه کلا در زندگی جدید، مسیر جدیدی را در پیش بگیرید. 

Chronicles of Elyria

در قسمت قبل، اشاره کردیم که یکی از راه‌های برگشتن به زندگی پس از مرگ، زندگی در قالب یکی از فرزندان خودتان است. با این حال صاحب فرزند شدن در بازی، خود یک مقوله جدا است که به این راحتی‌ها اتفاق نمی‌افتد. برای اینکه صاحب فرزند شوید، ابتدا باید در بازی ازدواج کنید و خب برای این منظور، باید یکی دیگر از بازیکنان بازی را، بازیکنانی که توسط گیمر‌های دیگر کنترل می‌شوند نه NPC‌ها، راضی به ازدواج کنید. پس از آن شما می‌توانید صاحب فرزند شوید و پس از مرگ، تمامی املاک و دارایی‌های شما در بازی به فرزند‌تان منتقل می‌شود و در صورت تمایل، می‌توانید انتخاب کنید که در قالب وی دوباره به زندگی برگردید. 

 اما جدا از مساله مرگ و برگشتن دوباره شخصیت‌ها به زندگی، Chronicles of Elyria ایده‌های جالب دیگری هم دارد. برای مثال، یکی از مهم‌ترین عناصر بازی، تعاملاتی است که بازیکنان قرار است با یکدیگر داشته باشند. در طول ماجراجویی‌هایتان در دنیای بازی، می‌توانید وارد حرفه‌های مختلفی شوید. برای مثال، می‌توانید یک آهنگر باشید که خرج خود را از راه فروش سلاح و تجهیزات به سایر بازیکنان به‌دست می‌آورد. یا می‌توانید یک تاجر باشید و با یک بازیکن دیگر، قرارداد همکاری امضا کنید؛ قراردادی که به موجب آن، شما وظیفه وارد کردن اشیا با ارزش را برعهده بگیرید و بازیکن دیگر یا همان شریک شما هم وظیفه فروختن آن‌ها در بازار را. Chronicles of Elyria حتی از این‌ها هم گسترده‌تر و پیچیده‌تر است و مثلا، یک سری بازیکنان در نقش قاتل یا به بیان دقیق‌تر اسسین قرار می‌گیرند و شما می‌توانید آن‌ها را استخدام کنید و ازشان بخواهید که یک بازیکن دیگر را که مثلا برای شما مشکلاتی در زمینه تجارت به‌وجود آورده است، بکشند! البته از آنجایی که تمام این تعاملات بین بازیکنان واقعی و نه NPC‌ها صورت می‌گیرند، هیچ تضمینی برای موفقیت این اسسین وجود ندارد و شاید اصلا خود وی کشته شود و نتواند ماموریتی را که به او محول کرده‌اید درست انجام بدهد. 

Chronicles of Elyria

سازندگان بازی Chronicles of Elyria تلاش زیادی دارند تا این بازی MMORPG، به یک اثر کاملا متفاوت و انقلابی تبدیل شود. به همین دلیل هم آن‌ها اهمیت زیادی هم برای واقع‌گرایانه بودن بازی انجام داده‌اند و یکی از اقدامات‌شان در این راستا، حذف نقشه از بازی است. البته شاید حذف تعریف درستی برای این کار نباشد چرا که منظور، این نیست که شما در بازی کلا نقشه نخواهید داشت بلکه منظور، این است که برای داشتن نقشه، یا باید سراغ طراحان نقشه بروید یا اینکه خودتان دست به کار شوید. به طور دقیق‌تر، در ابتدای بازی شما نقشه‌ای از منطقه فعلی که در آن قرار دارید، خواهید داشت. پس از آن در صورتی که بخواهید نقشه مناطق دیگر بازی را به دست بیاورید، باید به سراغ طراحان نقشه بروید یا حتی خودتان دست به کار شوید و نقشه منطقه‌ای را که به آن سفر داشته‌اید، طراحی کنید. با اینکه در این حالت نقشه‌ای از آن منطقه به‌دست خواهید آورد، اما در نظر داشته باشید که نقشه‌ها همیشه هم قابل اعتماد نیستند. چرا که اولا ممکن است طراحان نقشه یک نقشه اشتباه برای شما طراحی کنند و ثانیا، ممکن است به دلیل وجود امکان تغییر نام، اسم مناطق به مرور زمان عوض شود و در نتیجه اسم آن‌ها با آنچه که روی نقشه شما ثبت شده است، مغایر شود. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب Chronicles of Elyria، به سیستم ماموریت‌های آن مربوط می‌شود؛ جایی که برخلاف سایر بازی‌ها، شما ماموریت‌ها را نه از NPC‌ها که از بازیکنان واقعی دریافت می‌کنید. مثلا بازیکنی که حرفه آهنگری را انتخاب کرده، می‌تواند به شما ماموریت بدهید که از یک منطقه خاص ۵۰ عدد آهن برای وی جمع‌آوری کنید. در صورتی که شما این ماموریت را قبول کنید، باید برای انجام آن اقدام کنید و سازندگان، این مورد را برای این منظور در بازی قرار داده‌اند که بازیکنان نتوانند پس از دریافت یک ماموریت، بی‌خیال آن شوند و معادلات بازیکنی را که ماموریت را به آن‌ها محول کرده است، به‌هم بریزند. 

Chronicles of Elyria

در صورتی که فکر کنیم  ایده‌های جذاب Chronicles of Elyria به این موارد خلاصه می‌شوند، سخت در اشتباه هستیم! چرا که سازندگان حتی پا را از این موارد هم فراتر گذاشته‌اند و به عنوان مثال، یک جهان کاملا قابل تخریب برای بازی خودشان طراحی کرده‌اند. این بدین معنی است که فرضا اگر شما با یکی دشمنی داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید ارتش جمع کنید، تجهیزات نظامی بسازید و قلعه وی را با خاک یکسان کنید. البته این کار یک جنبه منفی هم دارد؛ به این صورت که بازیکنان دیگر هم می‌توانند دقیقا همین کار را علیه شما انجام بدهند و یا حتی، به ازای تخریب نکردن املاک‌تان، از شما درخواست پول کنند و در صورتی که شما هم توان کافی برای مقابله با آن‌ها را نداشته باشید، یا باید پول درخواستی را بدهید یا اینکه میزبان سنگ‌های پرتاب‌شده از طرف منجنیق‌هایشان باشید. 

سوالی که این وسط پیش می‌آید، این است که چون جهان Chronicles of Elyria کاملا برپایه تعاملات بین بازیکنان پی‌ریزی شده است، زمانی که شما در حال تجربه بازی نیستید چه اتفاقی برای شخصیت و املاک‌تان رخ می‌دهد؟ خب با اینکه هنوز این فرایند کاملا توضیح داده نشده است، اما به گفته سازندگان، زمانی که گیمر بنا به هر دلیلی از بازی خارج می‌شود، هوش مصنوعی شخصیت وی را کنترل خواهد کرد. این بدین معنی است که هوش مصنوعی به جای شما مغازه‌تان را کنترل می‌کند یا در مقابل حمله دشمنان احتمالی، دفاع می‌کند. البته همان‌طور که ذکر شد، هنوز این ویژگی بازی به صورت کامل شفاف‌سازی نشده است و باید منتظر اطلاعات بیش‌تر از جانب سازندگان باشیم. 

Chronicles of Elyria

Chronicles of Elyria قصد دارد تحولی در بازی‌های MMORPG باشد و برای این منظور، سطح آزادی‌عمل را تا حد زیادی بالا برده است تا بازیکنان، بتوانند کار‌هایی را که می‌خواهند، با خلاقیت خاص خودشان، انجام بدهند. به عنوان یک مثال از این قضیه، شما می‌توانید علاوه بر نبرد‌های خونین، کار خودتان را به شکل مخفی‌کاری هم پیش ببرید. بله درست است که این خیلی ویژگی خاصی نیست و در بازی‌های خیلی زیادی مخفی‌کاری وجود دارد، اما آنچه که قضیه را جالب می‌کند، آزادی‌عملی است که Chronicles of Elyria در این مسیر پیش روی شما قرار می‌دهد. در این بازی، شما قادر خواهید بود با تغییر لباس و ظاهر خودتان، هویت اصلی خود را مخفی کنید و در این حالت کار‌های مخفی‌کارانه را انجام دهید. حال این امکان وجود دارد که ظاهر خودتان را شبیه به یک چهره شناخته‌شده کنید و با این ظاهر، اقدامات شرورانه‌ای انجام بدهید و باعث شوید که همه، تصور کنند آن چهره شناخته‌شده این اقدامات را انجام داده است. 

اما تصور کنید که پس از اتمام ماجراجویی‌هایتان در دنیای بازی، تعداد زیادی لوت و طلا به دست آورده‌اید. با توجه به توضیحات قبلی، قرار دادن این موارد در خانه اصلا کار عاقلانه‌ای نیست و بازیکنان دیگر قادر خواهند بود به سادگی وارد خانه شما شوند یا حتی آن را تخریب کنند و آیتم‌های باارزش شما را بدزدند. پس راه درست محافظت از دارایی‌ها چیست؟ سازندگان فکر اینجا را هم کرده‌اند و شما، قادر خواهید بود دارایی‌های خودتان را در سیاه‌چالی که شخصا می‌توانید آن را زیر خانه‌تان بسازید، نگه دارید. شما قادر خواهید بود ساختار این سیاه‌چال را به‌دلخواه طراحی کنید یا حتی برای آن نگهبان در نظر بگیرید. این نگهبانان، می‌توانند بازیکنانی باشند که توسط شما استخدام شده‌اند یا حیواناتی وحشی که برای تربیت آن‌ها، می‌توانید خودتان دست به کار شوید یا یک مربی حیوانات استخدام کنید. در صورتی که سیاه‌چال شما طراحی خوبی داشته باشد و به‌خوبی از آن محافظت شود، به مرور زمان تبدیل به چیزی شبیه یک باس خواهید شد که ممکن است بازیکنان زیادی قصد از بین بردن وی و به‌دست آوردن دارایی‌هایش را داشته باشند. 

Chronicles of Elyria

آنچه که مشخص است، این است که Chronicles of Elyria اثری است که سازندگانش، زمان زیادی را برای ایده‌پردازی‌اش صرف کرده‌اند و در نتیجه، قصد دارند تجربه‌ای خلق کنند که می‌تواند به یک اثر کاملا جدید در بین بازی‌های MMORPG تبدیل شود و استقبال گیمر‌ها از بازی و میزان بودجه جمع‌آوری شده برای آن، کاملا نشان می‌دهد که تا چه حد ایده‌های این بازی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. البته این وسط باید این مساله را هم در نظر داشته باشیم که همیشه ایده‌های انقلابی، به نتایج انقلابی ختم نمی‌شوند؛ چرا که کافی است کمی بیش‌تر در مورد ایده‌های بازی Chronicles of Elyria فکر کنیم تا متوجه شویم که آن‌ها در کنار اینکه بسیار جذاب هستند، این پتانسیل را هم دارند تا در عمل جواب ندهند؛ مخصوصا که سازندگان بازی را به شکلی در نظر گرفته‌اند که همه‌چیز در آن، بر پایه تعامل بازیکنان با یکدیگر بنا شده است و همین هم می‌تواند نقطه ضعف اصلی بازی باشد و کاری کند که مکانیزم‌های آن، آنطور که باید و شاید جواب ندهند. 

با همه این توصیف‌ها، سازندگان Chronicles of Elyria در استودیو Soulband قصد دارند ساخته خودشان را در سال ۲۰۱۹ منتشر کنند. البته پیش از آنکه تمام ویژگی‌های بازی در دسترس قرار بگیرند، زمانی سه ماهه در نظر گرفته خواهد شد تا در آن بازیکنان وارد جهان بازی شوند، بنا‌های خودشان را در آن بسازند یا شخصی‌سازی کنند، حرفه خودشان را راه‌اندازی کنند و پس از این مدت سه ماهه، تمام مکانیزم‌های MMORPG بازی در دسترس قرار خواهند گرفت. نظرات خود را در مورد این بازی و ایده‌هایش با عبیاتی به اشتراک بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate