دانلود اپلیکیشن مجله

چرا مردم در برابر استفاده از ماشین ظرفشویی مقاومت می‌کنند

چرا مردم در برابر استفاده از ماشین ظرفشویی مقاومت می‌کنند

با اینکه ۱۵۰ سال از اختراع اولین ماشین ظرف‌شویی می‌گذرد، هنوز هم درصد زیادی از آن استفاده نمی‌کنند. دلیل این مقاومت چیست؟ و چرا باید استفاده کرد؟در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

یکی از ویژگی‌ها‌ی اساسی انسان این است که هر‌چه علم و تکنولوژی پیشرفت کند، باز هم معتقد هستیم که هنوز هم هیچ ماشینی به توانمندی انسان نیست و نمی‌تواند جا‌ی او را بگیرد.

برای مثال، همین شستن ظرف را در نظر بگیرید: اولین ماشین ظرف‌شویی در سال ۱۸۵۰ ساخته‌شد. هم اکنون ۱۵۰ سال از آن زمان می‌گذرد و اکثرمان همچنان خودمان ظرف می‌شوییم یا حد‌اقل قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی، خودمان کمی آن‌ها را تمیز می‌کنیم.

اما با توجه به آمار، ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی جدید، بسیار سریع‌تر، بهداشتی‌تر و با محیط و طبیعت سازگار‌تر هستند. بنابر‌این وقت شاید وقت آن رسیده باشد که شست‌و‌شوی دستی ظروف را متوقف کنیم و از ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی استفاده کنیم.

یا همانگونه که گزارش‌ها می‌گویند:

زمان آن رسیده است که به ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی اجازه دهیم کار خود را انجام دهند.

یک عقیده‌ی قدیمی و رایج همچنان وجود دارد بر این که اگر برای شستن ظروف یک وعده‌ی غذایی یک خانواده، از یک سینک پر آب استفاده کنید، با شستن دستی هم ظروف تمیز‌تر می‌شوند و هم آسیب کم‌تری به محیط خواهد رسید و هم به‌صرفه‌تر خواهد بود.

اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این عقیده دیگر درست نیست و ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی جدید، نه‌تنها بسیار ارزان‌تر هستند بلکه مصرف انرژی کم‌تری نیز دارند.

جونا شین، هماهنگ‌کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تکنیکی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها از برنامه‌ی وترسنس آژانس حفاظت محیط، مربوط به ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی بهینه، در یک جمله گفت:

با اینکه استفاده‌ی بهینه از آب و انرژی هنگام شستن دستی ظروف ممکن است، احتمال وقوع آن بسیار کم است.

او اضافه کرد:

برای اینکه بتوانید به میزان یک ماشین ظرف‌شویی کاملا پر ظرف بشویید و همزمان آب کم‌تری نیز مصرف کنید، باید بتوانید هشت سینک پر از ظرف را بشویید و برای اینکه در زمان و انرژی هم همانند شوید، شیر آب بیش‌تر از دو دقیقه باز نماند.

خب متوجه شدیم که استفاده‌ی کم‌تر از آب نسب به ماشین ظرف‌شویی بسیار مشکل است. اما این سوال وجود دارد که آیا هنوز هم لازم است قبل از قرار دادن ظروف در ماشین آن‌ها را سریع آب‌کشی کنیم؟

متاسفانه خیر، با توحه به گفته‌ها‌ی استفن نادل، مدیر کارگردانی شورای اقتصاد به‌صرفه‌ی انرژی، در حقیقت، اگر یک ماشین ظرف‌شویی مدرن داشته باشید، تنها کاری که قبل از قرار دادن ظروف در ماشین باید انجام دهید این است که تکه‌ها‌ی غذا را از بشقاب‌ها جدا کنید.

نادل در مصاحبه‌ی ۲۰۱۵ با واشنگتون پست گفت:

ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی قدیمی، ظرف‌ها را تمیز نمی‌کردند مگر اینکه شما قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین، آن‌ها را آب‌کشی می‌کردید. در مورد ماشین‌ها‌ی جدید این مشکل دیگر وجود ندارد. اکثر ماشین‌ها‌ی جدید، سنسور چرک بودن دارند. به نسبت میزان کثیفی ظروف، آن‌ها را کم‌تر یا بیش‌تر می‌شویند. بنابر‌این ظروف کاملا تمیز می‌شوند.

ماشین‌ها‌ی ظرفشویی همچنین می‌توانند فواره‌ها‌ی آب ۶۰ سانتی‌گرادی را بر ظروف اسپری کنند که معمولا دست انسان توانایی تحمل این حرارت را ندارد. با این حال، متخصصان توصیه می‌کنند که دمای ماشین را بیش‌تر از ۴۸ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نکنید.

مونی نوشت:

پر مصرف‌ترین و پر هزینه‌ترین راه برای شستن ظروف، شستن اولیه‌ی دستی آن‌ها با آب گرم و سپس قرار دادن آن‌ها در ماشین‌ها‌ی ظرف‌شویی قدیمی که با توجه به استاندارد‌ها‌ی جدید ساخته نشدند است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate