دانلود اپلیکیشن مجله

پلیس ایران با کاربران پر طرفدار اینستاگرام برخورد خواهد کرد

پلیس ایران با کاربران پر طرفدار اینستاگرام برخورد خواهد کرد

تهدید یکی از معاونان قوه قضاییه به فیلتر کردن شبکه اجتماعی اینستاگرام در پی سو استفاده برخی از کاربران از فضای موجود در آن جزو پر حرف و حدیث ترین خبرهای هفته گذشته بود.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

معاون اول دادستان کل کشور در این زمینه اعلام کرده بود:

در خصوص فعالیت برخی از افراد تحت عنوان سلبرتی در فضای مجازی و جمع آوری پول به بهانه کمک به افراد بی بضاعت که منجر به کلاهبرداری‌های متعددی شده است، دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده است و فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته.

این اظهارات با واکنش عموما منفی کاربران اینترنت در کشور مواجه شد. هر چند بخشی از کاربران با نظر معاون دادستان موافق بودند اما درصد نسبتا بالایی از آنها این کار را همانند فیلتر کردن تلگرام بدون نتیجه می دانند. با این حال طی چند روز اخیر اتفاقاتی در رابطه با اینستاگرام و کاربران آن رخ داده اند که به نظر می رسد گام های اولیه در مسیر فیلتر کردن این شبکه اجتماعی باشند. به جز دستگیر کردن یکی از صاحبان صفحه های پر هوادار در اینستاگرام، صحبت های رییس پلیس سایبری ایران که امروز منتشر شده نشان دهنده این گام های جدی هستند.

رییس پلیس سایبری در گفت و گویی با خبرگزاری ایلنا از برخورد با کاربران پر هوادار در اینستاگرام یا به گفته او "شاخ های اینستاگرام" (که ادبیاتی بسیار عجیب از زبان یک مقام رده بالای رسمی به حساب می آید) خبر داده است. به گفته وی "وقتی صفحات شاخ‌های اینستاگرام توسط فتا ناجا شناسایی می‌شوند، مدیران این صفحات در هر کدام از استان‌ها که باشند به آن استان اعلام می‌شود." او همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پراکندگی جغرافیایی این برخوردها توضیحات بیشتری ارائه کرده است:

بیش از ۳۰ درصد این پرونده‌ها به تهران مربوط است که تاکنون یک سوم این پرونده‌ها به نتیجه رسیده و مسئول یا مدیر صفحه به فتا احضار شده و اقدامات لازم انجام شده است. در مواردی هم که از مسئولیت فتا خارج باشد، حتما با استفاده و همکاری پلیس امنیت اخلاقی موارد اعلام شده بررسی و به شدت با آنها برخورد می‌شود.

وی توضیحی درباره مصادیق جرم ارائه نکرد و به همین دلیل به نظر می رسد دایره جرایم مد نظر پلیس فضای تبادل اطلاعات بسیار گسترده باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate