دانلود اپلیکیشن مجله

CPU های E از AMD Ryzen؛ قطعه ای مناسب بازار ایران

CPUهای سری E از AMD Ryzen؛ قطعه ای مناسب بازار ایران

نسل دوم پردازنده های AMD Ryzen/AM4-ZEN با کد رمز Pinnacle Ridge تنها در مدل های محدود معرفی، و در مدل های محدود تر راهی بازار می شوند.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

این شرکت هنوز آرایش خاصی را برای عرضه آنها آماده نکرده است و تصمیم نهایی احتمالا بر اساس سیاست پردازنده های آتی اینتل گرفته خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید، در مطالب بسیاری از گذشته تا کنون، به پسوند E در انتهای برخی از CPUهای Pinnacle Ridge اشاره کردیم.

این محصولات در زمره مدل های کم مصرف، کلاس دسکتاپ، قرار می گیرند. این در حالی است که در شب گذشته نیز اطلاعاتی از پردازنده های Ryzen 3 2300X و Ryzen 5 2500X را برای شما عزیزان منتشر کردیم.

اینک نام AMD Ryzen 7 2700E در پایگاه داده 3D Mark رویت شده و وب سایت رسمی ASRock نیز نمودار پردازنده های سازگار با مادربردهای خود را منتشر کرده است که در نهایت منجر به لو رفتن عناوین و مشخصات دو CPU به اسم Ryzen 5 2600E و Ryzen 7 2700E شده است.

هر دو پردازنده نهایتا دارای 45 وات توان حرارتی بوده و این بدان معنی است که AMD با کاهش فرکانس هسته ها، توان حرارتی-مصرفی را کاهش داده است. اما کاهش TDPبه معنی ریزش هسته ها نیست؛ AMD Ryzen 7 2700E دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی است.

این مدل دارای 4 مگابایت حافظه کش L2 بوده و فرکانس آن به 2.8 گیگاهرتز در حالت پایه می رسد. Ryzen 5 2600E نیز با 3 مگابایت کش L3 از اوج فرکانسی 3.1 گیگاهرتز بهره می برد.

به خوبی می دانیم که پردازنده های سری E از نسل دوم ریزن، برای سیستم های کم مصرف و خوش  قیمت مناسب هستند، اما این احتمال وجود دارد که AMD به جای عرضه مستقیم آنها در خرده فروشی ها، تنها به فروش به OEM اکتفا کرده و آنها در اختیار کاربران قرار نگیرد. بازار کنونی ایران می تواند میزبان خوبی برای این مدل ها باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate