دانلود اپلیکیشن مجله

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شرکت های بزرگ “بزرگ” می شوند؟ یکی از مهم ترین پاسخ های شما “نوآوری” است. شرکتی که نوآوری ندارد صرفا شبیه به یک ماشین تولید ساده است که دانش سطحی دارد و مانند یک کارشناس فقط روی پوسته را می ببیند اما متخصص می تواند ببینید در بتن این موضوع چه چیزی می گذرد. حالا سونی تصمیم گرفته تا اینفوگرافیکی درباره نوآوری های خود منتشر کند و در آن نگاهی به نوآوری های سونی موبایل را ارایه کند. در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

بالاترین سطح از مقاومت در برابر آب با اکسپریا زد (Xpreria Z)

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

اکسپریا زد (Xperia Z) را به یاد دارید؟ هنوز تحت تاثیر کلیپ معرفی آن هستم، دستگاه زیبایی بود که با طراحی شیشه ای و یکدست معروف به اومنی بالانس (OmniBalance) ارایه شده بود و اولین موبایل هوشمند در رده پرچمدار بود که می توانستید درون آب آن را غوطه ور کنید. هر اکسپریا زد در هنگام عرضه به روزترین چیپست را نداشت اما توجه خیلی از کاربران و دنیای موبایل را به خود جلب کرده بود.

اولین موبایل با نمایشگر 4K با اکسپریا زد 5 پریمیوم

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

باور بکنید یا نکنید، لازم بدانید یا ندانید سونی اولین نمایشگر 4K موبایل دنیا را با اکسپریا زد 5 پریمیوم در نمایشگاه IFA 2015 رسما رونمایی شد، یعنی ۳ سال پیش و هنوز هم شرکتی چنین پنلی را استفاده نکرده است. این حرکت سونی شاید در پاسخ به منتقدینی بود که به این شرکت ژاپنی خرده می گرفتند که چرا از رزلوشن FHD دل نمی کند و به رزلوشن QHD نمی پیوندد!

اولین ساعت هوشمند با GPS داخلی با Smart Watch 3

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

همین که نام تجاری ساعت های هوشمند سونی “SmartWatch” است خود نشان می دهد که این شرکت در زمینه تولید ساعت های هوشمند چقدر پیشتاز است اما این نوآوری ارتباطی به آن ندارد بلکه مربوط به اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear بوده که با GPS داخلی عرضه شده است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم اولین موبایل با LTE گیگابیتی، فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه و نمایشگر 4K HDR

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

چیپست اسنپدراگون 835 اولین بار در اکسپریا ایکس زد پریمیوم استفاده شد و این به سونی اجازه داد تا دامنه نوآوری های خود را بر بستر این قول پردازشی گسترش دهد. ارتباط مخابراتی 4G LTE با سرعت گیگابیتی و فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه اولین بار توسط این دستگاه ارایه شد، هر چند اولین موبایلی نبود که با این مشخصات به بازار مصرفی عرضه شود. نمایشگر 4K HDR نیز در ادامه تکامل پنل 4K خانواده پریمیوم موبایل های سونی روی اکسپریا ایکس زد پریمیوم عرضه شد.

اکسپریا ایکس زد ۱ اولین موبایل با توانایی اسکن ۳ بعدی

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

اکسپریا ایکس زد 1 که در ذهن ما بیشتر به عنوان اولین موبایل با اندروید 8 جا خوش کرده است یک رکورد غیر رسمی به اسم “سریع ترین موبایل عرضه شده توسط سونی موبایل به بازار” (!) را هم دارد، چون عموما موبایل های سونی حداقل بین معرفی و عرضه به بازار 2 یا 3 ماهی زمان می گیرند. اکسپریا زد 1 اما دستاورد بزرگی برای سونی داشت که با نرم افزار 3D Creator می توانستید اشخاص یا اجسام را به صورت 3 بعدی اسکن کنید،‌ البته با صبر و تلاش فراوان.

اولین فیلم برداری 4K HDR با اکسپریا ایکس زد 2

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

موبایل های زیادی فیلم برداری 4K می کنند و موبایل های زیادی هم فیلم برداری HDR دارند اما تنها یک موبایل است که بتواند فیلم برداری 4K HDR داشته باشد و آن دستگاهی نیست به جز اولین موبایل کم حاشیه سونی، اکسپریا ایکس زد 2! این ویژگی نیز به لطف چیپست اسنپدراگون 845 ممکن شده است که البته دیگر موبایل های مجهز به این چیپست چنین توانایی ندارند.

مسلما این ها بخشی از نوآوری های سونی است که در این اینفوگرافیک عرضه شده اند اما بد نیست به یاد داشته باشیم نوآوری با تمام اهمیت فراوانی که دارد، اما همه چیز نیست و شما باید تمام قواعد بازی را بلد باشید در غیر این صورت روی ضد حمله ها کاملا آسیب پذیر خواهید!

سونی موبایل با وجود تولید موبایل ها باکیفیت اما خیلی همسو با ترندهای روز پیش نمی رود و این شاید باعث شود که مخاطبین تصور کنند این شرکت از فناوری های روز عقب افتاده است اما این در حالی است که آن ها تلاش می کنند تا فناوری نوآورانه ای را عرضه کنند، فناوری هایی که شاید به دلیل عدم دارا بودن کاریزمای اپل در سونی، همه گیر نشده اند!

شما چطور فکر می کنید؟ از این لیست نوآوری ها کدام یک برای شما ارزشمندتر و کاراتر بوده است؟ به صورت کلی چه نوآوری ای در دنیای موبایل بیشتری تاثیر در زندگی شما را داشته است؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate