دانلود اپلیکیشن مجله

فروش گوشی با ارز 4200 تومانی با کارت ملی در بازار سیاه

نتیجة بحث الصور عن ‪black market‬‏


گزارش‌ها از بازار حاکی از آن است که یک سری از شرکت‌ها اقدام به فروش گوشی با ارایه کارت ملی از سوی خریدار کرده‌اند.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

پس از انتشار لیست واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی دریافت کرده‌اند، حالا ظاهرا انگشت اتهام به سوی شرکت‌هایی گرفته شده که اقدام به فروش گوشی با قیمت بالا کرده‌اند. بر این اساس از دیروز برخی شرکت‌ها در مراکز خرید بزرگ گوشی در تهران اقدام به عرضه گوشی با نرخ دلار 4200 تومانی کرده‌اند.

اما دریافت گوشی با شرایطی صورت می‌گیرد؛ خریداران جلوی فروشگاه‌های مورد نظر صف می‌کشند و در صورتی که نوبت به آنها برسد با ارایه کارت ملی گوشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. البته تعداد گوشی‌هایی که با قیمت واقعی به فروش می‌رسد بسیار کم است و تقریبا به روزی ۱۰ تا ۱۵ دستگاه می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی است که این گوشی‌ها فقط شامل آیفون ۱۰ و آیفون ۸ می‌شوند. آیفون ۱۰ در بازار آزاد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است در حالی که با نرخ دولتی به قیمت ۷ میلیون و پنجاه هزار تومان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

فعالان بازار ادعا می‌کنند که فروشگاه‌هایی که اقدام به این کار کرده‌اند فاکتوری به خریدار ارایه نمی‌دهند و در هر فاکتور فروش تعدادی بیش از یک دستگاه درج می‌شود تا در اختیار ارگان‌های نظارتی قرار گیرد.

این اقدام ظاهرا باعث بر هم زدن وضعیت بازار شده چرا که تعداد اجناسی از این دست بسیار کم است و از سوی دیگر بازار سیاهی برای گوشی‌هایی که به این روش خریداری می‌شود تشکیل شده است؛ زیرا خریداران این گوشی‌ها را بعد از خرید در بازار آزاد و با قیمت بالا عرضه می‌کنند.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate