دانلود اپلیکیشن مجله

دوربین دوگانه را فراموش کنید، گوشی جدید Light به 9 دوربین مجهز است

شرکت Light در حال توسعه گوشی هوشمندی با لنز  9 گانه است

شرکت لایت، طراح و سازنده‌ی دوربین۱۶ گانه‌ L16، در حال توسعه‌ی گوشی هوشمندی با لنز ۹ گانه است.در ادامه همرا با عبیاتی با شید.

مهرماه سال ۱۳۹۴ بود که برای اولین بار استارتاپی به نام لایت، اعلام کرد قصد دارد دوربینی با لنز ۱۶ گانه‌ و کیفیت تصویری در حد دوربین‌های DSLR به بازار عرضه کند.

استارت آپ لایت، دوربین کامپکت ۱۶ لنز خود را با قدرت مشابه DSLR معرفی کرد. از آن زمان چند سال گذشت تا در فروردین ۱۳۹۶، لایت موفق شد کار طراحی دوربین ۱۶ گانه‌ی خود را به پایان برساند و در نهایت و بعد از گذشت چند سال، دوربین ۱۶ گانه ۵۲ مگاپیکسلی Light وارد فاز تولید شد. بر اساس آخرین اخبار، شرکت لایت در تلاش است تا فناوری دوربین‌های چند لنزی را روی گوشی‌ هوشمند توسعه دهد.

لنزهای ۱۶ گانه‌ی دوربین L16 لایت، هر کدام دارای فاصله‌ی کانونی متفاوتی هستند و در تصویربرداری، همه‌ی لنزها به صورت همزمان از سوژه عکس می‌گیرند. در نهایت تمامی داده‌های مربوط به کلیه‌ی لنزها، با یکدیگر ترکیب می‌شود و تصویر نهایی ۵۲ مگاپیکسلی را ایجاد می‌کند. بر اساس گزارش جدید واشنگتن پست، شرکت لایت در حال توسعه‌ی این فناوری روی نمونه اولیه گوشی هوشمندی است و قصد دارد از لنزهای چندگانه برای دوربین اصلی گوشی هوشمند بهره ببرد. 

L16 لایت

نمونه‌های اولیه مختلفی از گوشی‌ هوشمند با لنزهای چندگانه تهیه شده است که عموما تعداد لنزهای به کار برده شده در نمونه‌ها، بین ۵ تا ۹ دوربین در قاب پشتی گوشی بوده‌ است. لایت در نظر دارد، گوشی هوشمندی با لنز چندگانه که قدرت تصویربرداری با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی داشته باشد، تولید کند. در نمونه‌های تهیه شده، با اینکه تعداد لنزهای دوربین گوشی افزایش یافته اند، ولی ظاهرا ضخامت گوشی تنها کمی بیشتر از آیفون ۱۰ است. بر اساس آخرین اعلام شرکت لایت، گوشی هوشمند مجهز به لنز چندگانه قرار است اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. البته لایت هیچ‌گونه توضیحی درباره‌ی مشخصات دقیق گوشی با لنز چندگانه مطرح نکرده است.

دوربین لایت L16

هنوز روشن نیست که لایت قصد دارد گوشی هوشمند با لنز چندگانه را به تنهایی تولید کند یا قرار است آن را با همکاری سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند توسعه دهد. بی‌شک چنین محصولی قیمت پایینی نخواهد داشت. دوربین L16 لایت، ۱۹۵۰ دلار قیمت گذاری شده است. با اینکه انتظار داریم کمتر شدن تعداد لنزها به کاهش هزینه‌ها کمک کند، اما کماکان قیمت نهایی گوشی با لنز چندگانه بسیار گران خواهد بود. با همه‌ی این تفاسیر، داشتن گوشی هوشمندی با چندین لنز، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در دوره‌ی زمانی هستیم که استفاده از لنز دوگانه تبدیل به موضوعی معمولی و عادی شده است. شاید گوشی‌های هوشمند با تعداد لنز بیشتر بتواند حرف‌های تازه‌ای برای بازار داشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate