دانلود اپلیکیشن مجله

بانک مرکزی فهرست دریافت‌کنندگان دلار 4200 تومانی را منتشر کرد

بانک مرکزی فهرست دریافت‌کنندگان دلار 4200 تومانی را اعلام کرد

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای، لیست دریافت‌کنندگان ارز به نرخ مصوب را در راستای شفاف‌سازی منتشر کرد.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

از ۲۱ فروردین ماه سال جاری بانک مرکزی در راستای سیاست جدید ارزی اتخاذ شده به منظور مدیریت بهینه‌ی منابع ارزی کشور، ارز مورد نیاز را به کالاهای ثبت سفارش شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تخصیص داده و تامین کرده است. در اطلاعیه‌ی بانک مرکزی چنین آمده است:

نظر به اهمیت موضوع و با هدف شفاف‌سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری محترم، فهرست کالاها را به تفکیک شرکت‌ها و افراد که طی این مدت ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده‌اند، منتشر می‌کند. یادآوری می‌شود، این گزارش به درخواست وزارت صنعت برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده‌ی تمام کالاهای تامینِ ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.

براساس اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت بانک مرکزی منتشر شده، این ارگان علاوه‌بر تخصیص و تامین ارز کالاهای مندرج در جدولی که در این لینک آمده، مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجویان، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در جدول یادشده به آن‌ها اشاره نشده است.

در حالی بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز به نرخ مصوب را منتشر کرده است که روز گذشته اختلافاتی میان وزیر ارتباطات و وزیر صنعت و معدن در راستای انتشار این لیست از سوی وزارتخانه‌ها به وجود آمده بود. هفته‌ی پیش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به دستور رئیس‌جمهور اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد، اما محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، افشای ثبت سفارش‌کنندگان را به منزله‌ی جنگ با بخش خصوصی دانست؛ با این حال شریعتمداری در ادامه طی نامه‌ای به ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، از او خواست تا بانک مرکزی، فهرست ثبت‌ سفارش‌شدگان را منتشر کند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate